• Svar på tråden Juni-barnen
  • Pluttan
    Annelie81 skrev 2012-08-06 11:07:37 följande:
    Gaahh...här är en till med mens...tror jag, mensvärk och bruna flytningar! Visst måste det vara okej att använda tampong nu!? Gillar inte bindor....
    Är du säker på att avslaget är slut?   Annars är det nog inte bra att använda tampong. Jag hatar också bindor nu, har använt det i sju veckor nu då mitt avslag också kom tillbaka med bruna flytningar och blod. Mensvårk kan också vara livmodern som dra ihop sig kanske. Har i alla fall hört så.
  • Annelie81

Svårt att avgöra, avslaget försvann för två veckor sedan...äh...kör bindor för att vara på den säkra sidan. Har efterkontroll nästa vecka, för höra med BM då.

Var på BVC nu, två månaders kontroll! Ok på alla punkter. 62 lång och 5750g!

• Baby1112

Två månaders koll idag. Allt såg fint ut. Han ligger en kurva över på vikten. :)

Har också läst Somna utan gråt. Testade den då dottern vägrade sova på nätterna. Provade lite tips ur den och det funkade. Inget mera skrik. Skulle inte klara av att låta mina barn skrika sig till sömns.
    Var på semester med släkten och svägerskan körde stenhårt på att bara lämna barnet i rummet och gå ut. Sen gå in och ut igen. Utan att plocka upp. Tredje kvällen var jag tvungen att gå ut vid läggdags, klarade inte av att lyssna. Får panik själv. :/

• Elvis Mamma

Varit på efterkontroll idag och genomgång av min förlossning som slutade i akut snitt, allting såg bra ut å jag har blivit lovad planerat snitt om vi i framtiden ska ha fler barn så de kändes skönt! Snittet har läckt jätte fint och är bara ett litet streck. Enya blir 2 månader på fredag å väger nu 4,5 kg och är 53 lång, en liten tjej

• Lenis21

Idag har det vart en lite jobbig dag. Lillstumpan har varit vaken i stort sett hela dagen. Bara sovit 5 minuter här och där. Bara gråtit och inte velat komma till ro. Sambon och stora tösen har vart iväg hela dagen så ingen hjälp därifrån.

Har äntligen fått tag i en babybjörn bärsele som jag vann på tradera. Ska bli så skönt när jag får hem den så man kan göra lite saker ändå fast lillan bara vill vara nära. Inte lätt att få något gjort när hon bara vill vara i famnen hela tiden. Hoppas att hon sover bra i natt bara så att jag får lite sömn då. Hade tänkt att vi skulle vilat tillsammans på dan idag men den tanken fick jag släppa.

Hoppas att ni alla mammor och bebisar mår bra.

• Uddabus

Jag har sån jävla ångest på att jag inte går ner i vikt... Snarare har jag gått upp två kg.. På 1-2 dagar bara...

Jag börjar snart med någon diet... Är så trött på att vara tjockis nu

• emma78

Tack för tipset med plankan! Ska börja "på riktigt" på måndag när mannen börjar jobba igen och allt blir lite mer rutinerat! Känns skönt ändå att det finns fler än jag som är stressade över magen. Imorgon ska jag ringa och boka tid för min efterkontroll... här blir det hormonspiral! Hade det innan och tycker det funkar bra,så skönt att slippa mensen:) jag har inte fått tillbaka den än och hoppas att jag inte hinner få den innan omsättningen! Har någon av era bebisar vänt sig? Melwin gjorde det första gången vid 5 v!! Trodde att det var slumpen men nu har han gjort det igen! Jag dom önskade att han skulle vara " sen" med allt ,jag vill ju ha min bebis som bebis lääänge!!!

• NinnaBus
    sanna87 skrev 2012-08-06 18:38:45 följande:
    När de gäller situps sa sjukgymnasten på bb till oss att de va ok d
    så snart man kände sig redo

Sjukgymnasten jag träffade sa absolut inte före 2-3 månader efter förlossningen...
  • gammelmamma
    NinnaBus skrev 2012-08-06 22:57:55 följande:

Sjukgymnasten jag träffade sa absolut inte före 2-3 månader efter förlossningen...
    Jag fick inte heller göra situps, i så fall sneda