• Svar på tråden Juni-barnen
  • IdaElinLivia040611

Var på första läkarkontrollen med Marsan idag sen efter förlossningen. Full pott på allt,men det var ju inte så mycket dom kollade iofs. Han väger nu 5140 gram och är 58.5 cm. Exakt 2 mån idag:)

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • Annelie81

Hej! Var på BVC idag! 62,2 lång och 5975g!
    Fick en remiss till barnläkaren oxå ang komjölksallergin.
    Bara några timmar efter ringer läkaren upp och har fått ett återbud så vi fick komma imorgon bitti redan! Skönt! Vet dock inte vad han gör...ta prov?? Återstår att se!

Var även på Mvc för efterkontroll och fick bl.a. väga mig (?) vägde 67 vid inskrivningen vägde nu 64kg..."du äter väl ordentligt, du måste äta 25% mer nu när du ammar"....bla bla...
    Jag får inte i mig mer mat...är ingen storätare...så är det bara!

• Elvis Mamma

Jag får inte heller i mig mer mat bara för att jag ammar men Enya går upp bra i vikt å jag har mjölk så de räcker å blir över så de är nog ingen fara

• gizmolarson

Var på Bvc idag å Sigge växer å frodas han väger nu hela 6300 och är 60 lång... Vår guldklimp

• LillSnurr82

Frågar åt en kompis vägnar som har en bebis född i juli. Hon tror att hon kanske har komjölks allergi. Sett att ni pratat om det förut. Är det något man kan testa med prover på sjukhuset om bebisen har eller testar man bara själv genom att ta bort produkterna? Enligt hennes Bvc räcker det att ta bort den rena mjölken.. Men alla andra grejer det är mjölk i säger dom att hon kan äta. (hon ammar alltså)

På dagarna är bebisen glad(oftast) men på kvällen kommer skriken och fortsätter i stort sett hela natten. De har provat dropparna som inte funkar.. Så de tror inte det är kolik heller.

• AAEV

Lillsnurr: man kan göra pricktest eller ta blodprov men det är inte alltid det visar något. Dotterns allergier visas inte och ändå är hon väldigt känslig. En del bebisar är bara känsliga för mjölk och då räcker det med att ta bort de rena mjölkprodukterna, men jag hade tagit bort allt och om man sen märker skillnad kan man lägga till såna produkter som innehåller lite mjölk. Det är bra att provocera ett par gånger (alltså äta mjölkprodukter efter att man varit utan ett tag) för att se att det är mjölken hon inte tål.