• Svar på tråden Juni-barnen
  • IdaElinLivia040611
    Erik skrev 2012-08-15 10:40:26 följande:
    Dottern bajsade sist o slutligen i går kväll, äntligen. Först kom det mycket gult som det brukar men sen kom det lite grönaktigt med blodstrimmor. Inte mycket men så man såg att det var blod... Ringde BVC i morse men hon sa att jag kan avvakta... Kommer det mera i samband med att hon bajsar ska jag ringa läkare. Hon sa att det kan vara p.g.a hennes känsliga slemhinnor... Det var klarrött blod så det har inte kommit längre upp från magen utan antagligen från ändtarmsöppningen. Men skraj blev jag...
    Luca har också haft så men det var ingen fara, som du skrev kom precis från öppningen. Dom har nog väldigt känsliga slemhinnor.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • Emma Stark
    Elvis Mamma skrev 2012-08-15 09:19:05 följande:
    Någon som vet om det finns något Max för hur många timmar dom kan vara utan mat på natten? Ammade Enya 20 igår, provade ge henne när jag la mig vid tolv med hon somnade om så fort hon tagit tutten i munnen, jag vaknade sedan vid både 4 och 6 av att brösten höll på å sprängas, gav tutten men Enya snutten bara någon gång å sedan somnade hon om, först vid 8.30 vaknade hon å var hungrig. Känns som lite väl många timmar men hon verkar jätte pigg å ligger å jollrar å flinar för fullt, hon var dock vaken ovanligt mycket på dagen igår, annars brukar hon sova mest, kan det varit att hon helt enkelt var oerhört trött efter dagen?
    Barnen vaknar när de blir hungriga :) Amningen blir ju mer effektiv ju äldre barnen blir och därför behöver de till slut inte ha mat alls på natten eftersom kroppen har tagit upp alla näringsämnen etc. så bra under dagtid. Lilly vaknade var tredje timma på natten tills förra veckan ungefär (hon är 6½ vecka) och nu har hon börjat hoppa över ett nattmål och vaknar första gången runt 4-5 tiden. Så njut av sömnen, barnen vaknar när de är hungriga :D
  • Dancia

Usch för mens :(. Jag hoppas inte min är på G nu. Har känt mig väldigt öm över livmodern i 2 dagar och imorse kom det lite blodslem på papperet. Men blodet kan lika gärna vara för att vi hade sex igår, hoppas på det iaf för jag hoppades att jag skulle hinna sätta in spiralen innan första mensen.

• Elvis Mamma

Emma Stark: Ja så är det nog! Ska försöka njuta men man vaknar ju automatiskt å undrar varför hon inte vaknar Dessutom sprängs ju brösten så jag var tvungen att pumpa men det ger med sig med tiden antar jag

• Elvis Mamma

Fick också tillbaka min mens efter 6 veckor trots att jag helammar, bra att veta att allt funkar iofs men hade gärna varit utan den ett tag till

• zenoble

Vet inte om jag vågar vara glad för det än men har inte blödit nu på två dagar sen jag satte in hormonspiralen för 4 veckor sedan.. Men kan ju hoppas det upphörde där

• inarosegarden

idag är jag så jäkla trööööt! är tom sur för att det inte regnar som det skulle... hur knäpp e man då, haha... men jag ville verkligen vara inne med gott samvete men det är svårt när solen gassar ute. lilleman var onöjd hela natten, så det blev väl ca tre timmars effektiv sömn... =( hur gör ni andra för att hålla humöret uppe sånna dagar? tillåter ni dagar av ingenting eller aktiverar ni er varje dag med städning, tvättning, disk o promenader?  jobbigaste är när man har en tre åring som knappast vill slappa...

• Dancia
    inarosegarden skrev 2012-08-15 13:27:41 följande:
    idag är jag så jäkla trööööt! är tom sur för att det inte regnar som det skulle... hur knäpp e man då, haha... men jag ville verkligen vara inne med gott samvete men det är svårt när solen gassar ute. lilleman var onöjd hela natten, så det blev väl ca tre timmars effektiv sömn... =( hur gör ni andra för att hålla humöret uppe sånna dagar? tillåter ni dagar av ingenting eller aktiverar ni er varje dag med städning, tvättning, disk o promenader?  jobbigaste är när man har en tre åring som knappast vill slappa...

Man behöver inte alltid ha humöret uppe :). Men för mig så brukar just solen och barnen gå mig på bättre humör :). Vissa dagar när man är riktigt trött så struntar jag i vissa måsten och gör bara det viktigaste, tex. Nu när jag varit bombförkyld och lite febrig så har jag lämnat disk och städning till mannen efter jobbet och bara sett till att barnen har fått i sig mat och det de behöver under dagen.

Då brukar lite pennor och papper och tv:n funka bra, varvat med att de stora barnen får gå ut och leka i trädgården emellanåt, antingen med varandra eller någon grannkompis. Risken är då bara att man får fler barn på köpet :P. Idag har jag känt mig lite som en 5-barns mamma då jag hade 2 granntjejer som lekte med barnen från morgon tills nu :P.
  • Uddabus

Men hellre att dem leker osv än att dem bråkar, gapar, slåss osv så man sj blir ett skrikmonster...

Usch vad jag älskar mina barn men just nu är dem blä från o till...

• Elvis Mamma

Man behöver absolut inte alltid ha humöret på topp! Sambon började jobba i söndags efter en tre månader lång semester å han jobbar borta varannan vecka så jag, Enya och 6 åringen mjukstartade vardagen igen med att bara gå i myskläder å mysa runt första dagarna, pyssla lite, se film, baka, fika å ta dagarna lite som dom kommer