• Svar på tråden Juni-barnen
  • Lina007
    AAEV skrev 2012-08-30 22:10:59 följande:
    Känns bara konstigt att berätta vad Alexander heter och varför när han snart är 4 :P

Jag var sju år och min lillebror fem år när vi döptes hemma på altanen, så kör på ni bara.
    Odin 081202 | Eira 120524 | lina007.blogspot.com
  • UnderbaraPojke

Vi blir ca 45pers och ska ha dop den 6 okt. vi kommer endast bjuda på kafferep dvs kaffe och 7 sorters kakor och tårta. Färgerna kommer gå i grönt och svart.

Blir för dyrt med mat :/

• RocketQueen

Vi har dop om två veckor. Här blir det lite halvavancerad fika efteråt. Jag har bakat olika sorters frallor, massor av kakor i olika modeller, kokt marmelad osv... Är det fint väder så kommer vi att grilla korv också. Hela kylen är knökfull eftersom jag började förbereda tidigt för att slippa stressen så här i slutet. Den enda vi har kvar nu är att köpa vin.

• Lenis21

Stämplar vill jag också göra. Såå mysigt. Ångrar att jag inte gjorde det med stora tjejen. Var har ni köpt grejerna för att göra dom???

• stjärnfrukt

Pandura har massa skojiga saker :) 
    För 2 år sedan döptes våra vänners 2 barn, en flicka på 6 månader och hennes storebror på 13 år, i kyrkan, inga konstigheter alls :) 

• stjärnfrukt

Mysigt med sådant intimt dop, jag hade gärna också haft det...men min sambo fick bestämma så vi blir ca 90 personer.... Vi ska också bjuda på mat, kallskuret med potatisgratäng, bröd & sallad och vin + öl till maten...
    Men vi ska ju ha bröölopsfest på kvällen sen, då blir det fri bar och ett band som spelar :) Så jag ska verkligen se till så det är fokus på Wiltons dop under dagen, så blir det mer fira bröllop på kvällen! Vi har tema färg blått (så klart ;) ) och höstfärger såsom rött/orange/guld. Vi ska köpa sizoflorpapper på panduro/ebay i guld och lägga som en löpare på borden, det ser lite festligt ut, kostar 21:-/m finns i typ alla färger!  
    sen kan man beställa servetter med tex barnets namn för 2:-/servett på kortdesign.se  

• MarieG81

Jag hade gärna döpt Ella men sambon vägrar. Han vill ha namngivningsfest istället men jag känner lite så att får jag inte döpa Ella behöver vi inte ha namngivningsfest heller. Jag har lite svårt att se grejen med det medan dop är en tradition för mej även om jag inte är troende. Vi får väl se vad som händer :)
    Lycka till med alla dop!

• IdaElinLivia040611

Jag ska döpa Luca och Livia samtidigt när vi har flyttat in i huset. Blir april dop. Vi har en jätte söt liten vit kyrka ca 5 min från där vi kommer bo. Så dop där och sen får alla gäster gå ner till huset och där bjuder vi på mat och fika:)  kommer ha färgerna orange, rött och grönt tror jag. Men måste köpa dopklänningar till båda eftersom dom kommer vara ganska stora då. Ser fram emot det, älskar att planera och fixa. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 2 1/2 mån
  • Ensortsmamma

Vi hade trädgårdsdop helgen som var, och allt blev så himla fint och bra. Vi var ca 50 personer och bjöd på kycklingpastasallad, med hembakat bröd, till efterrätt blev det tårta:) har inte lagt upp några bilder än men ni kan läsa om dopet i text www.rebeckasoderblom.blogg.se