• Svar på tråden Juni-barnen
  • Baby1112

Elvis mamma: Vad skönt att allt blev bra. Det är en underbar känsla att allt blir som det ska när man planerat och fixat för det länge innan.

Sådär ja
  • Elvis Mamma

Ja väldigt skönt Har alla lämnat denna tråden? så trist när vi följt varann snart ett år å jag tyvärr inte har FB

• Baby1112

Jag är kvar. Men dålig på att skriva... :S

Ikväll har Liam en superstökig kväll och bara vägrar somna ordentligt. Så fort jag flyttat på mig så vaknar han efter en kvart. :( Så nu går jag också och lägger mig...

Imon är det BVC. Tremånaders koll och vaccin. Ska bli så spännande att se vad han väger. Jag säger 6,5 men min man tror han är uppe över 7. :O
    Han vägde 6 för tre veckor sen... :)
    Hoppas han inte reagerar på vaccinet, tycker så synd om de små när det får feber.

Imon är även första dagen för storasyster på förskolan... Ska bli väldigt spännande!

• MissFörstånd

En bajsfråga! Vincent helammas och bajsar varje dag vilket jag vet är normalt men bajset är brunt och som vatten, har varit så senaste veckan tror jag. Glad och pigg i övrigt, ingen feber 37,4-37,5. Vad tror ni om detta?

• Elvis Mamma

Baby1112: Va bra att jag inte är själv kvar Enya har faktiskt också varit lite så idag, inte sovit som hon brukat å vaknat så fort jag lagt ner henne, antar att de är någon period helt enkelt Spännande med 3 månaders kontroll, vi har våran om två veckor Alltid kul å gissa vikt, hur mycket brukar Liam gå upp per vecka? Kul med förskolan för storasyster, här är storebror hemma ännu å kommer börja 6 års efter jul då vi vill ha plats på en speciell skola så han får vara hemma med å mysa med mig å lillasyster länge Lycka till med vaccinet imorgon! MissFörstånd: Hur ofta ammar han? Känner ej igen detta med bajset men har för mig ett de kan vara så att dom inte får i sig tillräckligt om bajset är vattnigt, är han nöjd annars? Du kanske kan pröva amma lite oftare Enya helammas också å bajsar var femte dag ungefär, känns så sällan men de kan ju vara så när man ammar å när hon väl bajsar så bajsar hon hela blöjan och hela sig själv full

• sanna87

En liten fråga igen gällande dopet: klädsel? Ja alltså inte till bebis utan er? Körde ni på klänning? Tips på var man kan hitta bra o fina grejer?

• Elvis Mamma

Skönt att göra fler som inte har FB Sanna87: jag körde på en klänning som var grå/rosa mönstrad, ganska kort och till det hade jag svarta strumpbyxor och svart kofta, lagom höstigt köpte min klänning från Rut m.f.l å de är ett märke jag kan tipsa om som har super fina klänningar till bra pris om man vill vara lite lagom uppklädd Finns bland annat på lavastore.se å vissa utvalda butiker

• Tesssi
    sanna87 skrev 2012-09-04 01:55:38 följande:
    En liten fråga igen gällande dopet: klädsel? Ja alltså inte till bebis utan er? Körde ni på klänning? Tips på var man kan hitta bra o fina grejer?
    Jag ska ha min Rättviksdräkt på dopet, mannen kommer att ha kostym.
  • MissFörstånd

Elvis mamma - han ammar varann till var tredje timme på dagarna. Han verkar glad och mätt. Rapar som om det inte får plats mer. Kräks ibland. Han verkar nöjd, men det var han också förut när han gick ner i vikt. Ska till Bvc i em och väga för säkerhetsskull. Nästa koll är den 19e så det kändes lite långt dit. Vincent bajsar 1-3 gånger/DAG

Tesssi - är du från Rättvik?