Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Pluttan: googla servettvikning dopklänning. Finns också massa fina vikningar bla. kronan på duni.se
Har blivit helt galen i att vika olika vikningar på bjudningar nu. Det är lätt egentligen om man bara kollar på filmerna... :)
Jag tyckte dopet blev tidigt när vi bokade. Hade räknat med slutet på september eftersom dottern var fyra månader när hon döptes.
Men det var tur att det blev nu i augusti, för klänningen var nästan på tajt! :)
Fick tom klippa upp resåren lite i armarna så det inte skulle spänna på lilla budda! :)
min son har sedan födseln haft lite "guck" i ögonen pga att tår kanalerna inte är helt utvecklade, tydligen rätt vanligt. men sedan några veckor tar han sig runt ögonen o försöker klia. har tagit upp det med bvc som säger att man inte gör nåt. ögonenär inte röda,o knappt nåt runt heller. ändå verkar han irriterad eftersom det kliar.
sist jag var där sa hon att jag skulle tvätta med koksalt varje morgon om det är kladdigt, o sedan smörja runt ögat med decubal. det gör jag nu, men det verkar inte bli bättre, snarare blir han röd runt ögat efteråt.
nån som har tips hur jag ska gå tillväga nu?
Idag har vi varit på babysim för första gången ![]()
Idag har vi varit på babysim för första gången ![]()
Inarosegarden. Masserar ni oxå?
Det gjorde vi flera gånger om dagen och tvättade med ljummet vatten med bomullstuss... Försvann av sig sj
Nu är hon döpt våran lilla Enya Ellen Eleonora :) dopet blev oerhört lyckat å precis som vi hade tänkt oss :) Strålande solsken hela dagen tack å lov då vi hade dopet ute :) Nu känns de skönt att de är över, planeringen och fixandet har pågått massor sista veckorna eftersom vi hade ett stort dop med många å både bjöd på mat å massa fika å tårta :) är så glad att allt gick som planerat å att vädret var så fint :) Enya sov under hela dopet förutom precis under ceremonin :) bilder kommer sen när jag har tillgång till dator, kan bara lägga upp på instagram än så länge :)
Elvis mamma - vad kul! Skönt med lyckat väder!!