Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Jag läser här men dålig på att skriva :)
Idag är storebror på dagis efter sommarledigt, jag har mycket jag borde göra men sitter bara i soffan nu när Elias sover skönt ändå att bara få vara en liten stund. Har nackspärr med som jag kan skylla på :) hur ofta går ni till BVC nu?
Vi går en gång i månadn nu.
Förskolan gick jättebra för syster. Hon var lite tveksam i början. Sen for hon runt som att hon ägde stället. :)
Hoppas det går lika bra imon.
Elvis mamma: Liam är ju lite knubbig. Innan har han gått upp nästan 500 g i veckan. Men det hoppas jag verkligen har planat ut. Men vi har inte vägt så ofta, eftersom han ändå går upp i vikt så bra... :)
MissFörstånd: Liam har också väldigt löst bajs. Men det har han alltid haft... Och han verkar må bra, så jag har inte kollat upp det så noga... :S Ska kanske fråga på BVC idag...
Sanna87: Jag hade en liten typ sommarklänning som var smidig att amma i. Hade en kofta till som jag inte behövde använda, var varmt i kyrkan ändå.
Har inga bra köp-tips. Min är typ tre år gammal och från hm. :)
Elvis Mamma. En fråga bara. Jag undrar vad din son hade för kläder på Er dotters dop? Tänkte kanske man kan få inspiration till min son. Dock är han äldre ( 12 år ).
Någon mer än jag som känner sig bortglömt ensam och lite utanför i sitt förhållande? När Hampus föddes så fick vi en nyförälskelse och jag tror aldrig att jag älskat min sambo så mycket. Men nu är det som om att jag inte finns? Allt handlar och kretsar runt den lille hela tiden. När jag ser honom med vår son blir jag alldeles tårögd. Men sen är det inte så mycket mer. Jag är så jävla rädd att jag håller på att sluta älska min sambo, är det hormoner eller vad är det som händer?
Ensortsmamma. Du är inte ensam. Här är en till som kan ibland känna så. Säkert en massa hormoner som bubblar i kroppen. Ibland får jag för mig saker som att min sambo inte älskar mig lika mycket att han har tröttnat på mig eftersom jag HELA tiden håller på med Isabella. Försöker prata med sambon men han förstår inte problemet. Han tycker att han älska mig lika mycket nu som då. Men jag troer också vi kvinnor vill ha en bekräftelse ibland även att vi vet. Ja ja. Dessa hormoner.
Jag har också pratat med honom, och vart som du rädd för att han ska sluta älska mig. Men nu inser jag att jag är mer rädd för att det är jag som kommer sluta älska honom. När jag senast prata om honom så menade han på att man man inte kan gå i sär nu när man han barn. Känns som att de är därför han typ "skiter" i vårt förhållande för att han vet att jag typ inte kan lämna honom. Allt jag vill är att känna mig älskad och sedd.
Man kan också bli nyförälskad i den mannen man har, det har hänt mig/oss. Jag tror det är jättevanligt med
de problemen ni beskriver. Var lyhörda, se till att ni verkligen pratar så att båda förstår, och är det svårt---sök hjälp i tid. Mina små tips:) Jag har säkert fler om någon är intresserad. Vi har nog haft de flesta kriser, tror jag, Vi har i alla fall gått igenom endel på våra 25 år;)