Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Jag räknar dagarna tills gubben går på semester, det är kanske körigt med 2 systrar som iof leker superbra med varandra men dom är väldigt superbraiga på att hitta på bus med varandra oxå pluss att Sigge helst vill vara med sin mamma när han är vaken och inte ligga i vagnen som systrarna kunde göra när dom var bebisar och en liten hund som vill ut å kissa och få uppmärksamhet.. Men, men.. Det är ju mysigt oxå
Idag tar vi våran sessa å far hem :) . Har rätt så ont då jag har buken full m gaser men det ska bli skönt att komma hem till sängen. måste säga att jag har en man som är helt fantastig
Varit på BVC idag och Enya hade gått upp 190 gram på en vecka vilket var klart godkänt
Nu väger hon 3 kg! Ska fortsätta amma var fjärde timme dagtid men eftersom hon gått upp i vikt så får hon fortsätta sova 6-7 timmar per natt utan att jag behöver väcka och amma
Härligt Elvis mamma :)
Skönt att få komma hem lycka 4:)
Vad bra elvismamma!
Har också varit på BVC på läkarkontrollen och allt såg bra ut, han har gått upp mer än 300 på en vecka så mat har jag i bröstet iaf. Och han behöver inte äta så ofta som han gör så ska försöka få det att gå lite längre emellan, för det tar verkligen på krafterna :/ 56 lång är han nu.. 5 veckor idag och växt 8 cm och gått upp typ 1 kg!
Ojoj vad min kille växer.. Bvc idag å han låg 4660 (3340) och 55,5 lång (48).. Är som bortblåst att han var för tidigt född..
Elvis mamma - läkaren informerade mig efter snittet om att så länge man har avslag ska man absolut inte ha sex på grund av infektionsrisken. Jag känner att jag hellre väntar än riskerar en infektion.
Bvc här är stängt till imorgon och jag kan inte förstå hur man bara kan stänga! Vi skulle ringa i måndags men det gick ju inte så det får bli imorgon.
Imorgon ryker agrafferna
MissFörstånd: Det förstår jag absolut men mitt avslag är helt slut annars hade jag inte tänkt tanken på sex
Skönt att era små växer som de ska, skönt att ha det på papper att de mår bra och växer.
Idag har vi haft en supermysig dag. Gått runt Borås djurpark och sessan har varit så snäll. Över förväntan så har hon sovit gott i vagnen hela tiden. Bara vaknat för att äta för att sedan sova vidare igen. Fler såna här dagar!!!
Hej alla mammor! 
Har varit väldigt fullt upp och tyvärr har jag även haft det VÄLDIGT jobbigt den första tiden som 2-barns mamma. Började med att Wilton inte kunde suga med rätt teknik, blev på något konstigt sätt alltid fel tag trots att 6 (!!) olika bm kollat amningen och sagt att det ser jättebra ut. Detta resulterade i fruktansvärda sår på bröstvårtorna efter 2 dygn. Det rann bokstavligt talat blod runt munnen på Wilton och bitar av mina bröstvårtor lossnade, idag är första dagen som det inte gör ont i dem längre. Imorgon blir Wilton 2 veckor.
Tyvärr så sitter jag nu med mjölkstockning nr 2 i höger bröst, dock har min höga feber försvunnit. Har redan hunnit med 40 graders feber i 2 omgångar sen han föddes
Wilton blir allt duktigare att ta bröstet, ofta ska han vägra öppna munnen, och får han bra tag så spottar han ut, men idag har det gått bra nästan varje gång så jag hoppas det fortsätter i den här takten.
Storasyster här hemma har fram till i tisdags varit väldigt arg på mig, bara sparkat, slagit och bitit mig m.m vilket så klart också gjort mig väldigt ledsen och frustrerad
Men nu börjar allt ordna upp sig, känner att jag klarar av bägge barnen + hund, amningen börjar ordna upp sig och jag har börjat njuta lite nu. Igår var vi på bvc, Wilton vägde då 3990g (födelsevikt 3895) och mätte 53cm (50), hade gått upp lite mer än 200g från förra veckan, helt ok.
Hinner tyvärr inte skriva mer nu, men jag förstår er alla som kämpar med amningen. Förra gången gick amningen kanon från dag 1, så man ska inte känna sig som en dålig mamma för att man får kämpa för att få det att funka.