• Svar på tråden Juni-barnen
  • LillSnurr82

När avslaget är borta är sex, bad och tampong ok. Är ju pga infektionsrisken man ej ska ha det så länge man har avslag då man har ett öppet sår.

• zenoble

Lenis- ja du märker ju ganska snabbt och taget förändras vid amningen eller så. Jag menar tar hon nappen lätt och det ger bra tröst så varför inte.. När det är som mest nödvändigt. Ja amningen funkar än så länge fast jag bara ammar på ett bröst, det verkar räcka :) ska till BVC imorgon så ska bli skönt att se så han går upp ordentligt också.

• gammelmamma

Oj vad ni skriver, jag har inte varit inne på en vecka och har snabbläst lite. Grattis till alla bebisar. Jag har sett att det är många som har bebisar med ont i magen. Ett tips kan vara att utesluta färskpotatis, om ni inte har gjort det. Alla mina som är födda så här års har varit känsliga för det.

• Ensortsmamma

Lenis21: jag hade också funderingar kring napp, då min amning med krånglar. Men på återbesöket på bb då jag frågade om napp så sa bm att de va inga problem med napp då han hade sånt himla sugbehov.. Så vi använder napp här..

• Dancia

Här är en till som gjort bröstförminskning och jag har haft massor med mjölk men fått problem på grund av att jag fick fruktansvärda sår på brösten efter 3 dygn. Minnah suttade hela nätterna och när jag somnade hade jag inte koll på och orkade inte hålla koll på om hon hade rätt sugteknik och då uppstod såren. På grund av såren så ville mina bröst inte släppa ifrån sig mjölken och jag fick vila från amningen i 2 dagar och försökte pumpa och ge på flaska, sedan började jag amma med amningsnapp och ge tillägg på flaska eftersom hon inte blev mätt på den lilla mjölk hon kunde driva ut från bröstet (utdeivningsreflexen ville inte riktigt för att jag hade så ont). Efter några dagar tappade hon sugtekniken nästan helt och nu går det inte alls längre, antingen så skriker hon hysteriskt eller så somnar hon efter några försök att äta från brösten.

Så det är de där förbannade såren som ställde till det eftersom de gjorde att vi fick ge flaska och att hon sedan vant sig vid flaskans snabba flöde och tappat sugtekniken och tålamodet vis bröstet.

Jag är iaf glad att hon fått den första råmjölken för efter en sån operation kunde det lika gärna varit tvärstopp. Men det känns jobbigt att jag inte längre har något val efter nästan 2 veckors kämpande med såriga bröstvårtor och väldigt ömma bröst.

• Lina007

Ni skriver så mycket så det är ju nästan ett helt projekt att hänga med ;D

Har läst ikapp de senaste förlossningsberättelserna och vill bara säga att jag tycker att ALLA är så himla duktiga, vare sig det handlar om en liten "nätt" krabat eller en med lite fler härliga gram! Nästan så att man blir sugen på att göra om det...

Det är så roligt, inspirerande och fascinerande att läsa dessa berättelser, för den ena är verkligen inte den andra lik!

Sedan vill jag rikta ett stort grattis till alla nyanlända bebisar också!

Odin 081202 | Eira 120524 | lina007.blogspot.com
  • Polarlantis

På BF +3 kom våran guldklimp! Åkte in vid sju på kvällen och vid 02.25 kom han ut med kronbjudning OCH händerna i kors över bröstet med båda händerna vid hakan, han gjorde sig så stor han kunde den busen! 1,5h krystning och 5 stygn blev det men klarade tack och lov ringmuskeln!!! Han vägde 4500g och var 54 lång, blev helt chockad över den vikten, jösses vilken liten klump. Nu är vi hemma och försöker finna ut hur vi ska ha det tillsammans i lilla familjen. Återbesök på bb idag. Skrattande

• LillSnurr82

Grattis till guldklimpen polarantis!!

Svar på tråden Juni-barnen