• Svar på tråden Juni-barnen
  • lycka 4

Stackare :( ja jag har ju fyra å är klar så för mig va det inte lika hårt , det känns alltid hårt dock när nån talar om för en att man inte får

• UnderbaraPojke

På BB fick jag också en stor klump blod ... och jag skojar inte ... typ 6cm x 6cm x 6cm !!! PANIK !!! men det var normalt.

Äntligen "fri" från extrem mjölkstockning i 2 dagar nu med 39 graders feber, extrem muskelsmärta och extrem huvudvärk. Högerbröstet var stor som en handboll och lika hård och helt rödblossig.... gjorde ont som fasen. Men efter många varma duschar och varma vetekuddar på bröstet och eviga försök att pumpa / ammande så släppte det inatt och idag mår jag kanon.... Konstigt vad lite mjölk kan stöka till hela kroppen.

Första soldagen på 3veckor nu .... HÄRLIGT!! Hoppas det fortsätter.

• Uddabus

Smarte jag tänkte mig inte för o käkade chili con Carne idag...

Får jag ett barn med ont i magen nu?

• Elvis Mamma

Jag har faktiskt ätit det mesta men Enya har inte reagerat på något än, har bland annat ätit säkert tre liter jordgubbar denna vecka men hon har varken fått magont eller utslag så det är inte säkert att din kille behöver få ont, tror det är väldigt olika hur känsliga dom är

• UnderbaraPojke

Nu har jag förvisso inte ätit mer än ca tio jordgubbar i år men det enda Sam reagerat på är curry. Annars har han klatat det mesta. ätit massa nypotatis men ingen reaktion så jag håller med ovan om att det inte är säkert han får ont!! Hoppas på det bästa, lycka till!!

• MissFörstånd

Verkar bli ännu en natt vaken! Nu har Vincent ätit sen kl 23. Bvc ringde idag så jag passade på att fråga och hon sa att när bebisen är 7-10 dagar så är första utvecklingen och de vill ha mer mat så typ två dygn kan det kännas som att de inte gör annat än att äta. Men VARFÖR ska det vara på natten?! Dagtid sover och äter han som vanligt!

• IdaElinLivia040611
    MissFörstånd skrev 2012-06-29 01:20:45 följande:
    Verkar bli ännu en natt vaken! Nu har Vincent ätit sen kl 23. Bvc ringde idag så jag passade på att fråga och hon sa att när bebisen är 7-10 dagar så är första utvecklingen och de vill ha mer mat så typ två dygn kan det kännas som att de inte gör annat än att äta. Men VARFÖR ska det vara på natten?! Dagtid sover och äter han som vanligt!
    Tycker alltid att det är så, Luca äter som en tok på kvällarna. Natten sover han dock som vanligt fast inatt har han typ sovit med min bröstvårta i munnen. Tur att man kunde sova i alla fall ;)

Luca har inte heller fått ont i magen av någonting jag tit än. Men det kan ju ta ett par veckor innan dom börjar reagera. Men skönt än så länge.
    Idag ska jag börja träna lite lätt hemma, får se hur det går. Tror inte det blir många sekunder med plankan Tungan ute .

Jag har jätte ont vid en punkt lite till vänster om naveln. Jag kan kanppt röra vid huden. Undrar om det kan vara en nerv eller nått??? 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • IdaElinLivia040611

Blodklumpar här med, normalt vad jag vet:)
    Nu är L två veckor och mitt avslag börjar äntligen avta. Men en vecka till med binda blir det nog...usch jag tycker det är så ofrächt. Torkar mig med våtservetter varje gång. Känns som man vill duscha 3 ggr om dagen minst.  

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • lycka 4

Vi ska upp till Huddinge om en liten stund. Dom vill kolla lees värden på gulsot. Värdena va jätte bra i går men eftersom alla mina barn tidigare lhusbehandlats så vill dom kolla. Jag gar så fruktansvärt ont i min mage. Har inte haft så här ont vid något av mina tidigare snitt. Tror att jag har gas bildning i magen och att det bidrar till smärtan .

• LillSnurr82

Torkar oxå med våtservetter vid varje toabesök. Avslaget börjar minska, blöder inget på natten längre.. Bara lite på dagen. Kanske den där klumpen var bland det sista som kom.. Får hoppas.

I dag blir Märta 2 veckor gammal :)

Svar på tråden Juni-barnen