• Svar på tråden Juni-barnen
  • zenoble
    ja88 skrev 2012-07-05 17:55:56 följande:
    Jag hade lika förra gången, precis 6 veckor efter förlossningen då avslaget varit borta ett tag kom det en liten blödning ihop med lite "mensvärk"... den varade bara någon dag, sen likadant igen två veckor senare, bara i någon dag. Jag helammade också. Efter det inte minsta blödning förrän mensen kom tillbaka 6 månader efter förlossningen. Så i mitt fall tror jag ändå att det var någon typ av avslagsrester, inte mens iaf. Men visst KAN man få tillbaka mensen tidigt trots amning...

ja man blir ju lite fundersam, men känns inte så trovärdigt att det är mensen redan, även om det var färskt blod och inte så avslaget såg ut på slutet.. Har 2 knappt till efterkontrollen och ska då sätta in spiral. Så man slipper oroa sig sen
  • MissFörstånd

Tesssi - jag bara tar potatismjöl och "strör" ut och även stryker ut det lite. Behöver inte göra något annat med det.

Havsjungfrun - ja det kan säkert vara det med ryggen.

• Lenis21

Med min dotter så fick jag tillbaka min mens ca 2 månader efter förlossningen trots att jag helammade henne. Så visst är det möjligt. Min bm sa att vi verkligen ska passa oss för oskyddat sex innan återkontrollen. Hon sa att det faktiskt är rätt så många som kommer på återkontrollen och är gravida utan att veta om det. Jag säger bara nej tack till det. Nu ska jag bli smal igen. Har 9 kilo kvar att gå ner och Minella är 16 dagar idag. Hur har ni det med vikten??? Jag känner mig så fet och kan inte ha några kläder och magen ser ut som en i typ 5:e månaden. Usch säger jag bara, igår började jag storlipa för detta.

• Lucian Caesar

Har oxå en massa kilon kvar, gick upp 20 kilo och har ca 13 kvar. Fastän jag haft 3 pojkar som inte gjort annat än ätit så har jag ändå aldrig rasat i vikt som vissa gör utan har fått kämpa för min viktnedgång.
    Mina tidigare graviditeter gick jag bara upp ca 10 kilo fast med andra sonen vägde jag lika mycket i slutet av graviditeten som med denna och efter han så kämpade jag på så jag gick ner från 84 till 63. Lyckades då och ska fasiken lyckas nu med längtar tills degmagen är borta och man kommer i sina gamla kläder igen. Jag använder fortfarande en del mammabyxor. Känns tråkigt att gå och köpa nya kläder när man vägrar stanna kvar på denna vikten.

• Lenis21

Jag använder bara mina gravkläder fortfarande för jag vägrar köpa nya kläder i denna storlek. Jag rasar inte heller ner i vikt som många andra, jag måste kämpa för det. Efter dottern så fick jag kämpa länge och det lär jag få göra denna gång med. Då är jag inte helt ensam i alla fall. Bara till att gå ut på långa promenader.

• lycka 4

Fem dagar blödde jag??? Har inte blött någonting alls inte äns bruna flytningar sen i söndags, kan jag verkligen ha sån tur att avslaget redan är borta :) jag hade visserligen så riktigt vidriga eftervärkar denna gång å bm sa faktiskt att hur hemskt det än lät så är det possetivt då livmodern drar ihop sig fort och avslaget minskar . Ja ja det kanske bara är ett litet uppehåll :€

• Ensortsmamma

För oss funkar de jättebra med den calma flaskan och sen bröstet. Hade med mam flaskan i början och då vägra han bröstet.

Ang Mens så fick min kompis tillbaka den bara efter en månad så man kan få tillbaka med tidigt. Fast att man helammar..

Jag hade med fruktansvärt ont där nere länge, de liksom värkte om jag hade gjort för mycket på dagen och jag blödde Mycket. Nu är Hampus 3 veckor och avslaget och smärtan är äntligen borta, känner att de är först nu man kan börja njuta. De har vart så mycket smärtor..

Ni som har ersättning? Kör ni Nan ? Vi har haft de en vecka nu bytte ifrån semp 1 , ibland bajsar han som inget och ibland så tar han i sp han blir högröd i ansiktet, jag ammar lite plus ger ersättning.

• Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-07-05 20:25:30 följande:
    Tesssi - jag bara tar potatismjöl och "strör" ut och även stryker ut det lite. Behöver inte göra något annat med det.

Havsjungfrun - ja det kan säkert vara det med ryggen.
    Då ska jag testa det! Tyckte att de tillslur blivit finare av Inityolen men igår kväll sprack några och han hade så ont stackarn.
  • Sweet life
    Dancia skrev 2012-07-05 14:52:32 följande:
    Den heter medela calma :)
    Min bebis avskyr verkligen den! Han fattar inte hur han ska göra för att få ut mjölken.. Så han blir bara förbannad. Men den är säkert superbra när barnet väl fattat vad som gäller!
Svar på tråden Juni-barnen