• Svar på tråden Juni-barnen
  • RocketQueen

Jag är också less på vikten. Gick upp 20 kg och hade 9kg kvar till startvikt i tisdags när jag vägde mig sist. Mammakläderna hänger men mina vanliga är för små. Dessutom hade jag 7kgs övervikt när jag blev gravid så planen är att jag ska gå ner dessa nio och sen tio kilo till. Jag vägrar också köpa nya kläder. Inte innan jag är tillbaka på strl 38! Igår köpte jag ett par shorts så att jag inte ska svettas ihjäl i sommar men det blir det absolut enda plagg jag köper innan jag är tillbaka på min vanliga vikt.

Men lillen är bara två veckor gammal så jag antar att jag har tid på mig. Men man är ju så otålig! Sista tiden av graviditeten gick jag bara och väntade på att jag skulle få börja hos viktväktarna

• lycka 4

Jag har två kilo kvar till inskrivningsvikt men kroppen ändras på mig varje grav så vikten är ovesäntlig för mig. Magen blir platt rätt fort men höfterna blir bredare ;) kommer inte köpa annat än linnen och toppar med knappar :)

• Uddabus

Skönt att höra fler som har lite kvar att gå ner... Har ca 7-8kg kvar till inskrivningsvikten.

Men det är ju faktiskt inte så länge sedan vi födde barn...

Det som är drygast är att jag inte har några kläder som passar just nu.

• gizmolarson

Jag har vikt kvar oxå... Det som stör mig mest är oxå kläderna.. Vill ju inte köpa för mycket kläder heller eftersom JAG SKA ner mer i vikt

• PetraK

Jag gick upp 16 kg under grav, nu två veckor senare är 10 kg borta. Kommer inte ihåg hur min kropp var innan, magen ser platt ut, men är lite degig. Tröjor och så passar, men nu med amningen vill man ju bara ha enkla linnen på sig, så kläderna kvittar lite :P. Jag har fått bredare höfter, så en del byxor går inte på, använder mammajeansen och leggings.
    Igår tog vi en rask morgonpromenad, snacka om kass kondis, ser fram emot att förbättra den!

Tycker det här med mat är jobbigt, nu finns det ju annat att göra hela tiden :).
    Jag har fått dålig aptit och jag orkar inte äta så mycket, annars har jag alltid varit världens matvrak.
    Ett piller som man kan ta och bli mätt samt få i sig allt, det vill jag ha nu!

• Lenis21

Ett sånt piller vill jag med ha. Det som är så jobbigt för mig är att båda mina systrar har blivit supersmala med en gång efter att de fött barn. Men jag blir inte av med ett hekto, ska till min ena syster idag och det är jobbigt för det känns som om att de tittar ner på mig för att jag fortfarande är tjock. ( vet att det inte är så men känns så ändå). Vill inte gå utanför dörren för jag skäms så över vikten. Men bara att acceptera det! Nä nu ska jag försöka vara lite mer positiv.

• Zvartaliljan

Jag fick ju min prematurt i april men hade ändå gått upp 20kg o de sitter envist kvar fick kämpa som tusan efter de andra två för o gå ner o det verkar jag få göra nu med vi ska till argentina i november så tills dess SKA jag ha gått ner!!!

• Elvis Mamma

Varit på BVC idag, Enya blir en månad på Tisdag å väger nu 3,6 kg Hon hade gått upp 400 gram på 8 dagar så antar att jag med har grädde i brösten

• Elvis Mamma

Passade på att fråga på BVC idag om dom kan gå upp FÖR mycket då jag tycker 400 gram på en vecka låter himla mycket men när man helammar så kan dom tydligen inte gå upp för mycket så de känns ju skönt iaf Sen så ligger Enya längst ner på kurvan så hon behöver öka mycket för att komma upp en bit

Svar på tråden Juni-barnen