• Svar på tråden Juni-barnen
  • Dancia
    Lenis21 skrev 2012-07-05 13:59:31 följande:
    Hej alla mammor. Tänkte bara höra vad den nappflaska heter som ni har rekommenderat? Orkar inte gå tillbaka i tråden och leta. Jag delammar fortfarande och vill inte att hon ska mista amningstekniken.

Den heter medela calma :)
  • Dancia
    Annelie81 skrev 2012-07-05 13:46:48 följande:
    Hej! Har nu varit på BVC. Fick träffa en ny sköterska som verkligen lyssnade på mina problem eller Ludwigs rättare sagt! Hon trodde att det var kolik men vi skall få träffa en läkare som skall utesluta något fysiskt först! Stackars barn...han är så otröstlig :(

På tal om viktuppgång så hade han gått upp 900 gram på två veckor....ha ha....så mat får han i sig i alla fall :)

Skönt att ni får hjälp. Förstår att det är jättejobbigt. Minnah har ca en timme varje kväll som hon är otröstlig på grund av magknip, men efter en stund funkar kollik greppet rätt bra och sen somnar hon. Men det är jobbigt att se sitt barn ha så ont och inte kunna göra nåt :(. Kan verkligen tänka mig att det är fruktansvärt jobbigt och uttrtöttande att ha det så hela dagarna också :(.
  • Elvis Mamma

Dancia: Va skönt, ser jätte mysigt ut Min son trivdes heller aldrig i bärsele eller sjal men har testat bärselen till Enya nu å hon älskar den så de känns super skönt

• H Karin
    ja88 skrev 2012-07-05 13:27:54 följande:
    Hur har ni andra det med de nedre regionerna? Emanuel blir 2 veckor imorgon och jag har rejält ont än. Tycker att det har blivit värre sen jag började med knipövningar, vet inte om jag börjat för tidigt? Men de säger väl att man ska komma igång så fort som möjligt...?  Vet inte riktigt vad det är som gör ont, det är som värk och lite tyngdkänsla (när jag står och går). Att sitta på huk eller på toaletten är rena plågan. Blev sydd en del invändigt samt lite på ena sidan av mynningen där jag hade ett åderbråck som sprack upp, är därikring smärtan är centrerad Rynkar på näsan Tanken på att återuppta sexlivet känns tyvärr ganska avlägsen...
    Har nog inte skrivit här sen sonen föddes, varit i dimman.  Men det börjar lätta nu Han är en vecka och två dagar idag.

Jag har likande besvär som du, ja88. Trycker neråt samt lite diffusa magont. Undrar lite vad kan det vara?  
  • gizmolarson

Missförstånd- jag har ont i ryggen på en konstigt sätt.. Kan ha med förlossningen att görs kanske

• Tesssi
    Tesssi skrev 2012-07-05 09:04:01 följande:
    Algot har gått upp 400-500g på ca 1 vecka - varje gång. Det känns jättemycket när jag läser om era bebisars viktuppgång. Obestämd

Ska till BVC idag får se om det stämmer även denna vecka.
    Stämde fint, ca 400 g upp på en vecka och därmed 900g upp på två veckor. {#emotions_dlg.flower}
    MissFörstånd skrev 2012-07-05 13:30:58 följande:
    Havsjungfrun - på dottern som blödde i rumpan funkade bara libero och potatismjöl. Hon blev värre av alla salvor.
    Hur gör man med potatismjölet - duttar på innan blöjan bara eller måste man göra något mer?
  • zenoble

Missförstånd; ja vi låter han numera sova på mage för han känner sig lugn och trygg då och det känns bra för oss. Hade också jätte ont i ryggen typ första 2 veckorna är nog för omställningen som sagt. Skönt att din lille Gått upp bra!

Idag är Elias 6 veckor och jag känner mig som vanligt där nere, lite torrare och skörare dock vid sex men så brukar det ju va. Igår hade jag som lite mensvärk och har blött liite idag. Kan det vara mensen redan?? Trots att jag helammar. Avslaget har varit borta sen 3 veckor ungefär så svårt att tro att det är det.

På tal om flaska så var jag iväg en kväll med tjejerna förra veckan och Elias var hemma med pappa, han fick då ersättning ur mamflaskan och det gick ju bra, tills dagen efter då han skulle få bröstet och vägrade. OM jag kämpade den dagen alltså.. Nu funkar det bra igen och har köpt calma flaskan ni rekommenderade, är det säkert att det inte störs med den? Vill ju verkligen inte det. Oj vad långt det blev nu..

• ja88
    zenoble skrev 2012-07-05 17:44:40 följande:
    Idag är Elias 6 veckor och jag känner mig som vanligt där nere, lite torrare och skörare dock vid sex men så brukar det ju va. Igår hade jag som lite mensvärk och har blött liite idag. Kan det vara mensen redan?? Trots att jag helammar. Avslaget har varit borta sen 3 veckor ungefär så svårt att tro att det är det.
    Jag hade lika förra gången, precis 6 veckor efter förlossningen då avslaget varit borta ett tag kom det en liten blödning ihop med lite "mensvärk"... den varade bara någon dag, sen likadant igen två veckor senare, bara i någon dag. Jag helammade också. Efter det inte minsta blödning förrän mensen kom tillbaka 6 månader efter förlossningen. Så i mitt fall tror jag ändå att det var någon typ av avslagsrester, inte mens iaf. Men visst KAN man få tillbaka mensen tidigt trots amning...
  • Elvis Mamma

Enya är så snäll att man blir orolig att hon är för snäll. Inge magont, inga spyor, sover hela nätterna, grinar enbart vid blöjbyten ibland eller när hon är riktigt hungrig, får väcka henne var fjärde, femte timme för amning då hon väldigt sällan vaknar av sig själv å är hungrig, hon märks knappt av. Sonen skrek mycket, mycket mer å hade ont i magen, spydde massor, ammade varannan timme å var vaken mer. Alla bebisar är såklart olika men det är sån himla skillnad eller så är det för att de är andra barnet å man är mer avslappnad

• sanna87

Vår fina Elias är nio dagar idag. Tiden går fort han är så snäll mot mamma o pappa och världens charmknutte. hoppas ni har de bra alla nyblivna mammor

Svar på tråden Juni-barnen