Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Dancia: Va skönt, ser jätte mysigt ut
Min son trivdes heller aldrig i bärsele eller sjal men har testat bärselen till Enya nu å hon älskar den så de känns super skönt
Tanken på att återuppta sexlivet känns tyvärr ganska avlägsen...Missförstånd- jag har ont i ryggen på en konstigt sätt.. Kan ha med förlossningen att görs kanske

Missförstånd; ja vi låter han numera sova på mage för han känner sig lugn och trygg då och det känns bra för oss. Hade också jätte ont i ryggen typ första 2 veckorna är nog för omställningen som sagt. Skönt att din lille Gått upp bra!
Idag är Elias 6 veckor och jag känner mig som vanligt där nere, lite torrare och skörare dock vid sex men så brukar det ju va. Igår hade jag som lite mensvärk och har blött liite idag. Kan det vara mensen redan?? Trots att jag helammar. Avslaget har varit borta sen 3 veckor ungefär så svårt att tro att det är det.
På tal om flaska så var jag iväg en kväll med tjejerna förra veckan och Elias var hemma med pappa, han fick då ersättning ur mamflaskan och det gick ju bra, tills dagen efter då han skulle få bröstet och vägrade. OM jag kämpade den dagen alltså.. Nu funkar det bra igen och har köpt calma flaskan ni rekommenderade, är det säkert att det inte störs med den? Vill ju verkligen inte det. Oj vad långt det blev nu..
Enya är så snäll att man blir orolig att hon är för snäll. Inge magont, inga spyor, sover hela nätterna, grinar enbart vid blöjbyten ibland eller när hon är riktigt hungrig, får väcka henne var fjärde, femte timme för amning då hon väldigt sällan vaknar av sig själv å är hungrig, hon märks knappt av. Sonen skrek mycket, mycket mer å hade ont i magen, spydde massor, ammade varannan timme å var vaken mer. Alla bebisar är såklart olika men det är sån himla skillnad eller så är det för att de är andra barnet å man är mer avslappnad
Vår fina Elias är nio dagar idag. Tiden går fort
han är så snäll mot mamma o pappa och världens charmknutte. hoppas ni har de bra alla nyblivna mammor ![]()