• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • Anonym
    lillapyy skrev 2012-05-16 20:34:25 följande:
    Jag och min kille bryr oss väldigt mycket om hur vi ser ut/vad vi har på oss... NÄR VI ÄR HEMMA!
    Går ofta runt i sexiga underkläder hemma och småtafsar på varann. Däremot SKITER jag i hur jag ser ut när jag är på ICA, har inget intresse alls av att nån annan man kollar in mig. Tycker faktiskt det är tvärt om, klär ofta ner mig för jag bara orkar inte med flåsande gubbar om man råkar ha lite urringning på bussen.
    Men det finns ju brudar som söker bekräftelse från andra män (och kvinnor), och som tycker det är jätteviktigt att vara snygg i ICAkassan.

Bara för att nån har mjukisbyxor på sig ute betyder det inte att dom inte sexar till det på hemmaplan, TS. 
  • zophieed

Hmm...jag vet att karlns kompisar tycker jag är snygg- men om någon av dem skulle säga till mig att de önskade att deras fru/sambo skulle vara som jag, så skulle jag tycka att han var otroligt respektlös och grisig mot sin partner. Tur att sambons polare är vettigt folk att umgås med...

Jag har alltid snygga kläder på barnen- det tycker de själva iallafall...men TS och min 3åring har nog inte samma smak... fritidsintressena skiljer sig nog oxå endel...

• Friedegard

Det finns säkert många killar som tycker att du är skitsnygg men det finns säkert lika många som tycker du är för mycket.

Tro det eller ej, jag känner personligen killar som föredrar osminkade tjejer och tycker inte att det är snyggt med tjejer som anstränger sig för mkt (dvs du). ALLA GILLAR INTE SAMMA SAK.

• kudden12

jag är "hästkärring",och kunde inte bry mej mindre om hur jag ser ut..åker jag in till stan,är det bra om jag är REN i ansiktet,och hela kläder ser jag väl ioförsej till att ha,men skulle aldrig falla mej in att gå omkring sminkad bara för att åka till icamaxi.mode och kläder intresserar mej inte för 5 öre,och är det så att det inte passar min man längre,ja då får han väl leta upp dej i stället,du som har snygga , matchande kläder på både dej och ungarna,( undra hur länge han kommer stå ut..)

• saratjej

ha ha,  ts så du menar att du suktar efter männen blickar på ica. Nej jag piffar inte till mig för att gå runt på affären med mina barn. Söker inte heller alla främmande människors bekräftelse.

• lille Birger
    Friedegard skrev 2012-05-16 20:47:48 följande:
    Det finns säkert många killar som tycker att du är skitsnygg men det finns säkert lika många som tycker du är för mycket.

Tro det eller ej, jag känner personligen killar som föredrar osminkade tjejer och tycker inte att det är snyggt med tjejer som anstränger sig för mkt (dvs du). ALLA GILLAR INTE SAMMA SAK.
    Det finns även väldigt många killar som inte tycker det är snyggt med stringtrosor, utan som gillar vanliga trosor.
  • ElinaNikki

Hoppas inte du och din man dör ifrån era barn i hudcancer, ta BUS istället, mycket bättre.
    Annars har du rätt.
    Men hur gör man när gubben är en slusk istället för kvinnan då, för det ser jag nämligen lika ofta.
    Men vi tjejjer ska ju alltid ge oss på varann...

• Längtande83

Vet du vad! Det är JUST sådana kommentarer som dina som får många tjejer att må så jävla dåligt över hur de ser ut! Just för att de hela tiden måste fundera över hur människor som du tycker och tänker om dem när de går i affären. Det värsta är att det inte är männen som kommer med de fulaste kommentarerna, och som får tjejerna att må dåligt- det är tjejerna som gör det!

Jag bryr mig mycket om hur jag ser ut- men skulle aldrig ifrågasätta varför andra inte sminkar sig etc. Visst- grundläggande saker som att duscha skulle jag ifrågasätta- men i övrigt- nej! 

• Anonym (Älskad som ja e)

När jag sminkat mig och tvättat bort sminket på kvällen frågar alltid min sambo om jag måste sminka mig för jag är finast utan! Så TS hur löser jag denna situationen?!

• Anonym
    Anonym (Älskad som ja e) skrev 2012-05-16 21:11:39 följande:
    När jag sminkat mig och tvättat bort sminket på kvällen frågar alltid min sambo om jag måste sminka mig för jag är finast utan! Så TS hur löser jag denna situationen?!
    Med sexiga trosor istället för sminket.
Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??