• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • Anonym (Älskad som ja e)
    lille Birger skrev 2012-05-16 21:20:18 följande:
    Fast din kille kanske kan lära sig att tycka om sexiga underkläder, om du ger honom en chans att se dig i det minst en gång i veckan.

Klart jag kan och har gjort! Men ska jag göra det för eran skull eller sambons skull! Vårat sexliv och vi vet vad vi gillar!
  • Loveistheshit
    mzmaa skrev 2012-05-16 21:19:23 följande:
    Är det bara jag som tycker dessa trådar börjar bli UTtjatade????

+1
  • Margaux

Mera tjat om utseende!! Jaja, jag har i alla fall blåst hela försommarbudgeten för skönhet denna veckan!
    2500spänn hos frisören idag, bookat vaxning, skönhetsbehandling igår och köpt en Groupon på hand och fotvård!
    Så då måste jag ju falla in i kategorin ytlig och "too much"........ 

Fin är jag i alla fall! OCH osminkad! Nu ska jag gå och göra Västerbottenpaj och muffins till i morgon! 

/Perfect house wife 

• Anonym

Långa naglar och smink?
    Funkar inte så bra i vårt liv. Särskilt inte när vi står i ladugården och ska mjölka eller inseminera korna eller när korna kalvar....
    Är faktiskt ganska säker på att min man tröttnat på mig fortare om jag hållt på med hår naglar o smink än hjälpt till i Ladugården, i skogen och i allmänhet här hemma.
    Ja jag kör traktor. Dock är jag lite tjejig i mina blå gummitövlar med blommor på....   

Nä nu ska jag in i duschen för jag kan hålla med ts om att man vill u inte gå runt hela tiden och lukta

• pluralfamilj

"Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat."      

HAHAHAHAHA

han kanske glodde pga av ditt stora svarta svall och stora guldringar i öronen?                          

• pluralfamilj
    Anonym (håller med ts) skrev 2012-05-16 21:19:11 följande:
    Vem bryr sig om att ni är "fina på insidan" när ni ser ut som åkerspöken?? Med ungar som ser ut som socfall redan i femårsåldern. Håller helt med ts. Snygga till er så vi andra slipper se eländet.
    ja jag vet inte hur ni fungerar i er relation men jag och min man pratar med varandra och har många intressanta diskussioner där våra utseenden ligger långt ned i listan av viktigheter...
  • Adephi
    Anonym (håller med ts) skrev 2012-05-16 21:19:11 följande:
    Vem bryr sig om att ni är "fina på insidan" när ni ser ut som åkerspöken?? Med ungar som ser ut som socfall redan i femårsåldern. Håller helt med ts. Snygga till er så vi andra slipper se eländet.
    De som verkligen betyder något bryr sig om hur fin jag är på insidan, resten skiter jag i.. Solig
  • MaryArden
    Loveistheshit skrev 2012-05-16 21:22:58 följande:
    Hahaha LOL! Dessa typer av trådar dyker upp varje månad känns det som! Med precis samma utgångspubkt! Är det dålig fantasi från TS sida? Jaja jag anser att man kan vända bort blicken ifall man inte gillar det man ser! Samt sluta gnälla
     Och ett genomgående tema är att alla vi skabbiga töser är helt omedvetna om hur våra glamoursvultna män lystet spanar in den heta TS. 

Jag är övertygad om att TS i de flesta fall är ett riktigt ras som varvar att svara i tråden med att lägga ned varor i kundkorgen på hm.se och önska att hon faktiskt hade råd att köpa dem.  
  • MadlenA

Hel och ren är mitt motto! Man kan ju vara fräsch och snygg utan att fixa och trixa och greja med hår och smink, ibland t o m snyggare!
    Är man inte intresserad av smink och kläder, så är man inte! Orka döma? Finns många olika anledningar till varför folk ser ut som dem gör, jag är blek året runt för att jag har haft hudcancer tex...
    Åh det var ju ett evigt tjat på dessa tofsar! Förstå hur mycket tid jag lägger på att få till den rätta ruffsigheten och lagom glansiga touchen!!! Då orkar man inte sminka också
    Det är ok att du tycker utseende är viktigt, men alla gör inte det... och framförallt så förknippar inte alla ett snyggt utseende med slingor, smink och matchande kläder!

Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??