• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • SillyJokes

Jag tycker redan själv att jag är snygg precis som den jag är. Varför då spackla upp mig för någon annans skull? Har aldrig fattat det där bekräftelsebehovet. Jag skulle inte bli ihop med en man som inte redan tycker att jag är snygg, UTAN EN MASSA SPACKEL.

Och ni som stör er på vad ni anser är fula människor; varför bryr ni er? Plågas ni av att se "fula", naturliga, människor eller?
    Låt  folk vara vad de själva vill vara! 

Är det någon som håller med mig eller är jag ensam stark? 

• Queenie70

Det är en prioriteringsfråga helt enkelt. När jag får lite tid för mig själv när barnet somnat för dagen, disken är diskad etc. så prioriterar jag att vila, glo på tv, hänga här framför att färga håret och stryka kläder.

• Anonym (Älskad som ja e)
    Anonym skrev 2012-05-16 21:12:21 följande:
    Med sexiga trosor istället för sminket.

Skulle jag kunna! Förutom att det inte är våran grej! Går igång på våra nakna kroppar istället... Där försvan ju det med.... Hmm.. Har precis börjat kunna sätta upp mitt hår i en slarvig knut (alltid haft kortare hår) och fick komplinmag av min sambo att han gillar den frisyren! Kluven blir jag.. Ska jag lyssna på min sambo eller på TS?!
  • Anonym (håller med ts)

Vem bryr sig om att ni är "fina på insidan" när ni ser ut som åkerspöken?? Med ungar som ser ut som socfall redan i femårsåldern. Håller helt med ts. Snygga till er så vi andra slipper se eländet.

• mzmaa

Är det bara jag som tycker dessa trådar börjar bli UTtjatade????

• lille Birger
    Anonym (Älskad som ja e) skrev 2012-05-16 21:17:43 följande:
    Skulle jag kunna! Förutom att det inte är våran grej! Går igång på våra nakna kroppar istället... Där försvan ju det med.... Hmm.. Har precis börjat kunna sätta upp mitt hår i en slarvig knut (alltid haft kortare hår) och fick komplinmag av min sambo att han gillar den frisyren! Kluven blir jag.. Ska jag lyssna på min sambo eller på TS?!
    Fast din kille kanske kan lära sig att tycka om sexiga underkläder, om du ger honom en chans att se dig i det minst en gång i veckan. Drömmer
  • Anonym (!?)
    Anonym (håller med ts) skrev 2012-05-16 21:19:11 följande:
    Vem bryr sig om att ni är "fina på insidan" när ni ser ut som åkerspöken?? Med ungar som ser ut som socfall redan i femårsåldern. Håller helt med ts. Snygga till er så vi andra slipper se eländet.
    "Ungar som ser ut som socfall redan i femårsåldern"- Detta var nog det mest idiotiska jag läst på länge! Var fan sitter hjärtat ditt??? 
  • Anonym
    Anonym (håller med ts) skrev 2012-05-16 21:19:11 följande:
    Uppenbarligen inte du i alla fall. Men det bryr jag mig inte om Solig
  • Anonym (Snygg hemma)
    Längtande83 skrev 2012-05-16 21:05:56 följande:
    Vet du vad! Det är JUST sådana kommentarer som dina som får många tjejer att må så jävla dåligt över hur de ser ut! Just för att de hela tiden måste fundera över hur människor som du tycker och tänker om dem när de går i affären. Det värsta är att det inte är männen som kommer med de fulaste kommentarerna, och som får tjejerna att må dåligt- det är tjejerna som gör det!

Jag bryr mig mycket om hur jag ser ut- men skulle aldrig ifrågasätta varför andra inte sminkar sig etc. Visst- grundläggande saker som att duscha skulle jag ifrågasätta- men i övrigt- nej! 

Håller med dig fullt ut!
    själv piffar jag gärna till mig lite extra när jag är HEMMA.
    Men i mataffären skiten jag tunnt i vad andra tycker. Jag behöver inte den bekräftelsen från andra män. Jag byr mig 10 ggr mer om vad min man tycker.  
  • Loveistheshit

Hahaha LOL! Dessa typer av trådar dyker upp varje månad känns det som! Med precis samma utgångspubkt! Är det dålig fantasi från TS sida? Jaja jag anser att man kan vända bort blicken ifall man inte gillar det man ser! Samt sluta gnälla

Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??