• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • Anonym

skit i andra och sköt dig själv -och att fixa barnens hår? inte konstigt att barn mår dåligt i yngre och yngre åldrar pga utseendefixering.

jises!!!!!

• cajsasmamma
    Loveistheshit skrev 2012-05-16 21:22:58 följande:
    Hahaha LOL! Dessa typer av trådar dyker upp varje månad känns det som! Med precis samma utgångspubkt! Är det dålig fantasi från TS sida? Jaja jag anser att man kan vända bort blicken ifall man inte gillar det man ser! Samt sluta gnälla
    hehe!!! Har för mig att jag tom har läst precis samma TS för ett tag sen!

• oväntatväntatgravid

Istället för att svara på frågan du ställer i TS kanske du borde svara på varför du bryr dig så mycket? En annan sak att fundera över är varför du känner ett behov av andra mäns bekräftelse på att du ser bra ut och varför du på något sätt tror att männen tittar på dig drömmande när deras mjukisklädda flickvän går bredvid.. kan det inte bara vara så att de såg på dig och that's it? Måste det ha något med deras flickvänners slappa klädstil att göra? Tror du allvarligt att du stannar kvar i deras tankar och att de jämför dig med sin familj? 

Du kanske borde lägga fokus på att bekräfta dig själv och inte på att göra dig snygg så att andra kan se vilken fin familj du tillhör. Det är mer än utseende som spelar in när begreppet "fin familj" kommer upp i tankarna. Jag ser det när föräldrar är kärleksfulla mot varandra och sina barn, när de ser varandra, lyssnar och bekräftar varandra oberoende av hur deras frisyr eller klädstil ser ut.  

• Anonym

haha, har bara läst ts men skrattar gott åt detta. Matcha barnen...*asg* Jag har tre barn, ett med asperger och två under 4 år. Doktorerar och mannen jobbar mer än vad som är nyttigt. Jag är glad om jag lyckas få på mig två likadana strumpor på morgonen...Men vi är världens bästa familj, vi älskar varandra oavsett. Du verkar ha för mycket tid till ditt förfogande för att ens orka ondgöra dig över hur andra ser ut. Haha.

• Emmel

Mitt sätt att bry mig om mitt utseende och mig själv är att inte bry mig. Jag är totalt ointresserad av allt som har med "skönhet" och mode att göra. OM jag hade gillat att fixat mig hade jag gjort det, men jag gillar det inte. Självklart tvättar jag mig och är ren och jag tvättar och borstar mitt hår också. För det är saker som JAG mår bra av. Att sminka mig och klä mig matchat ÄR inte jag. Så ... jag praktiserar min egen "religion", jag ÄR mig själv på det sätt jag trivs med. Om sedan min sambo väljer att dumpa mig för att HAN anser att jag inte är fräsch, snygg, sexig etc. nog, ja ... det är hans förlust.

Och TS: trådar av det här slaget dyker upp ganska ofta. Något som är återkommande är "andras män tittar på mig" och "det är viktigt att se fräsch ut för andra". Nej, det är det inte TS. Det som är viktigt är att man mår bra och trivs med hur mycket man fixar med sitt utseende, inte vad man gör och hur man gör det. Bara så du vet!

• Anonym (K)

TS: Varför vill ni att alla ska tro att ni är en perfekt familj? Räcker det inte med att ni själva är nöjda? Eller försöker ni dölja något genom er fasad? Det finns inga perfekta familjer oavsett hur matchande kläder man sätter på barnen ;)

Min man får gärna kolla på andra kvinnor så länge det är mig han har sex med! Jag anser mig inte speciellt sunkig, men skulle aldrig hålla på som ni för att visa en fin fasad.

• Anonym
    Emmel skrev 2012-05-16 22:29:44 följande:
    Mitt sätt att bry mig om mitt utseende och mig själv är att inte bry mig. Jag är totalt ointresserad av allt som har med "skönhet" och mode att göra. OM jag hade gillat att fixat mig hade jag gjort det, men jag gillar det inte. Självklart tvättar jag mig och är ren och jag tvättar och borstar mitt hår också. För det är saker som JAG mår bra av. Att sminka mig och klä mig matchat ÄR inte jag. Så ... jag praktiserar min egen "religion", jag ÄR mig själv på det sätt jag trivs med. Om sedan min sambo väljer att dumpa mig för att HAN anser att jag inte är fräsch, snygg, sexig etc. nog, ja ... det är hans förlust.

Och TS: trådar av det här slaget dyker upp ganska ofta. Något som är återkommande är "andras män tittar på mig" och "det är viktigt att se fräsch ut för andra". Nej, det är det inte TS. Det som är viktigt är att man mår bra och trivs med hur mycket man fixar med sitt utseende, inte vad man gör och hur man gör det. Bara så du vet!

Så sant! Btw Jag gillar älgen på din bild
  • Aprildimma

Alltså nu har jag bannemig tröttnat på den här typen av trådar! Känns som att det kommer en sådan här tråd minst en gång i veckan! Att folk orkar...

Har ni så tomma liv att ni går runt och fokuserar på hur andra människor klär sig, om de fixar håret, om de har en UTVÄXT (herregud vilka hemska människor *ironi*)

Och det stannar inte där, utan man måste också skriva ett inlägg på fl på en A4 där ni redogör för hur jädra noga ni fixar er och hur alla andra tjejer (verkar ju som att det är en övervägande majoritet) klär sig som grottmänniskor... 

För att sedan komma till det traditionella avslutet - TS ser ju överallt hur alla män spanar in henne ojojoj hon måste vara guds gåva till männen.. Och STACKARS alla män ute i vårt land som är så avundsjuka för att ingen har ju en tjej som är så fixad och snygg som TS!

Herregud...         

Jag fattar liksom inte, jag tycker att samhället är väldigt utseendefixerat och att människor lägger ner alldeles för mycket energi på sin yta istället för sitt inre (märks väldigt tydligt på de som skriver dessa trådar by the way..) 

Personlig utveckling? 

Nej det är sååååå mycket viktigare att folk ska tänka OJ vilken fiiiiiiiiin familj!   

Det värsta av allt är ju att det framför allt är kvinnor som har en väldigt stark press på sig att se bra ut, och jag skulle tippa på att kvinnor också lägger ner mycket mer energi på sitt utseende än män. Ändå kommer det sådana här inlägg var och varannan dag där kvinnor skuldbeläggs.

• Michiyo

mitt svar blir..
    jag ser bättre ut utan smink (dessutom min mans åsikt långt innan han märkte att jag typ bara sminkade mig vid speciella tillfällen)
    jag går klädd i vad som är bekvämt. om nu mina barn har smutsat ner mina kläder kommer jag att gå ut i vad som är mest rent och helt.
    sen så om någon inte gillar det jag går klädd i kan dom blunda^^ det får jag göra flera gånger om dagen då jag ser människor som är så fula enligt mig att jag inte pallar att se människorna. 

• silvergirl

Du är nog väldigt snygg och det är därför män kollar in dig, inte för att deras egen tjej är ful. Jag har en decimeterlång utväxt för att jag har kommit på att det är livsfarligt att färga håret. Sola solarium är också farligt. Däremot tränar jag varje dag och är ensamstående med barn, så där köper jag inte att tidsbrist är en ursäkt. men hur omatchad kan man va, jeans sneakers och t-shirt har väl dom flesta till vardags. Måste man ha högklackat och vara sexigt kvinnlig och sminkad fr sin man så är det ändå en man jag kan vara utan.

Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??