• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • Meowth
    Anonym skrev 2012-05-17 21:38:11 följande:
    Fördelen för mig som kille är att ifall jag kan tänka mig er fula tjejer så får jag större chans att doppa eftersom ni är många
    Du lever i en illusion, men det är ok. Vi spelar inte i samma liga. 
    It takes backbone to lead the life you want
  • Meowth
    Go å gla, kexchoklad! :)
    Förvånad Jag hoppas du inser hur många kalorier den innehåller?!
  • Anonym (hoops)

Har bara läst TS! Och jag håller med henne! Ser många kvinnor som går med trasiga kläder, smutsiga skor osv. När jag tittar ibland på svenska tjejer så känns det som att jag bor i nån by i Ukraina:) Sverige är ett land med hög standard men det syns faktiskt inte på dagens kvinnor. Jag tror att det är för att många kvinnor är snåla! De snålar för sig själva. Har kläder från myrorna som är trasiga och vill inte lägga ut pengar på smink och hårfärg!
    Bara titta på kvinnor i andra länder typ Italien! En kvinna ska ta hand om sig själv!

• TaSe

Jag behöver inte sminka mig, sätta upp håret i olika kreationer, sola solarie eller färgmatcha min familj. Jag är både snygg och attraktiv ändå.

• Anonym

Jag lever på en liten ort.Där får alla vara som dom är om dom vill. Jag vill inte gå runt och se ut som "Barbies" tvillingsyster. Det är inte jag bara. Jag är blek för att det är min hudton.Sån är jag född! Får jag lite sol på den på sommaren och den blir en nyans brunare så okej thats it. Jag klipper och färgar hårt ibland. Men vissa gånger kanske jag varken har tid eller råd.Då får det vara. Då får man göra det bästa av situationen antar jag. Kasta upp det i en svans fungerar alltid. Jag går inte runt i mjukisbyxor men ibland i träningsbyxor i wct typ typ adidas byxor mm. Jag sminkar mig lite lätt nästan varje dag. För att jag vill. Men mer än så behöver jag inte. Men hur jag än väljer att se ut så ser jag ändå ut som jag. Känner mig som jag. Varför ska man behöva sola, träna livet ur sig, ha lösnaglar, stilettklackar mm när man bara kan vara som man själv känner och trivas väldigt bra med det?! Man behöver inte se ut som en lodis men inte heller som en barbie. Mitt i mellan är just lagom.

• Ninja05
    Meowth skrev 2012-05-17 21:44:05 följande:
    Förvånad Jag hoppas du inser hur många kalorier den innehåller?!
    Ojoj, tänkte inte på det. Men kan vara värt att träna dubbelt den dan!
  • Anonym (hoops)
    TaSe skrev 2012-05-17 21:46:58 följande:
    Jag behöver inte sminka mig, sätta upp håret i olika kreationer, sola solarie eller färgmatcha min familj. Jag är både snygg och attraktiv ändå.
    Enligt dig, ja! Men det finns andra människor som tittar på dig också!
  • Meowth
    Ninja05 skrev 2012-05-17 21:50:05 följande:
    Ojoj, tänkte inte på det. Men kan vara värt att träna dubbelt den dan!
    Helt rätt
    Det måste vara svartvitt i ts tråd.
  • Virus85

Min man brys sig inte om vilka kläder jag har eller hur sminkad jag är han vill helst ha mig naken ;) kläderna är bara ivägen säger han......

• Ninja05
    Virus85 skrev 2012-05-17 22:02:28 följande:
    Min man brys sig inte om vilka kläder jag har eller hur sminkad jag är han vill helst ha mig naken ;) kläderna är bara ivägen säger han......
    Så säger dem alla vid de rätta tillfällena ;)
Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??