• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • pluralfamilj
    Anonym (Mamma M) skrev 2012-05-17 09:50:07 följande:
    Alla är olika; för egen del tänder jag inte på solariebruna, vältränade killar med en massa gelé i håret, utan jag gillar mer naturliga män

varför skulle inte män kunna tycka detsamma om kvinnor - eller är det så att alla män gillar kvinnor med solbränna, färgade slingor o fixade naglar...???
    men självklart! ALLA män gillar playboybruttor och bloggerskor såklart

• Anonym

Jag får lite tankar på den mamman som solade sin unge i solarium så hon fick brännskador när jag läser här...

Vackert? Knappast!! Misshandet snarast!

Jag hoppas innerligt att alla ni (TS och andra med samma normer) inte försöker pränta in de där sakerna i huvudet på era barn... Jag tycker det ska vara en rättighet för små att växa upp och vara vackra så som de är - även om de är lite söliga eller så. Min unge får följa med in på affären även om hon suttit i en sandlåda innan eller ätit glass med hela kroppen och allt inte gick att torka av, jag skäms aldrig för mitt barn och jag baxar inte med mig 17 ombyten bara för att vi ska slinka in på maxi och köpa middag...

Min största fasa är att min dotter ska få en förebild i livet som er och komma till mig när hon är i nedre tonåren och tycka att hon är tjock, har för små bröst eller liknande. 

• pluralfamilj
    Anonym (vacker) skrev 2012-05-17 19:23:43 följande:
    Kvinnor idag har falska bröst, falska naglar, falska ögonfransar, falskt hår, falska ögonbryn, botox push-ups, solariebruna eller brunkräm...Så klagar dom på att det inte finns riktiga män
    många känner sig extremt lurade när man anländer hem efter krogen och allt detta faller i golvet, som brösten!
  • MiniCatti

Jag tycker man kan hålla sig fräsch för sig själv och sin man, men det får inte gå till överdrift... Då är det inte vidare fräscht längre.
    Dömd blir man alltid oavsett. Alla gör det och alla blir det!

• Anonym (snögg)

jag har alltid tyckt att män som glor på mig när de är ute med sin partner är rätt saggiga, män som beter sig så tillhör ofta bottenskrapet och jag hade nog behövt vara rätt desperat själv för att se det som smickrande. :)

Tillhör även den lyckliga skara som får beundrande blickar även när jag inte sminkat mej eller klätt upp mig- det hänger mer på utstrålning och att man trivs med sig själv än solariebränna fixat hår.

• Meowth
    Ely skrev 2012-05-17 17:18:54 följande:
    dubbelmoral på 90% av inläggen..

Vackrare utan spackel, skrattar åt fake brudar, äckligt med lösnaglar osv.

varför upprörs ni när ni ändå hackar på oss som är tvärtemot och gillar "spackel", lösnaglar osv  ?

F.A.K.E - gillar den osminkade sanningen
    It takes backbone to lead the life you want
  • Meowth
    Anonym (Jenna) skrev 2012-05-17 19:17:04 följande:
    Jag håller med dig til viss del TS!

Folk i allmänhet ser väldigt slafsiga ut, och männen stirrar när fruarna inte ser.Hur tråkigt är inte det för dem?
    Men däremot tycker jag inte att man behöver gå All in varje dag med superstylat hår, fixade naglar, jättemycket smink osv. Kan räcka långt med välvårdat vackert hår, mascara, lite rouge och läppglans.

Med enkla små medel kan man höja både attraktionskraften och självförtroendet ett par snäpp.     
    Äh, det säger bara en hel del om mannen om han måste söka bekräftelse hos någon annan bara för att frun handlar i mjukisbyxor och tofs. Jag bryr mig inte om att attrahera någon vid kyldiskarna eller blöjhyllorna och självförtroendet mår utomordentligt utan kåta karlars blickar. 
    It takes backbone to lead the life you want
  • Ninja05

Lite intressant tråd då jag precis disskuterade detta med min sambo..

Vi har två hyfsat små barn. Jag är noga , men inte överdriven gällande hygien och utseende. Jag har shyssta kläder varje dag, och ja, sminkar mig neutralt varje dag. Men detta gör jag mest för att jag inte känner mig "vaken " om jag inte gjort det.

Frågade iallafall min sambo hur han skulle se på det om jag gled runt i mjukisbyxor oftare, eller struntade i smink och parfrym.. Han sa då att han helt klart trodde på att ett förhållande kunde bli sämre om inte BÅDA parterna tog hand om sig, vårdade sitt yttre och då och då gjorde sig lite extra fin för sin kära.

Och ja, det tror jag med. Man älskar ju SJÄLVKLART sin man/fru/sambo precis som denne är, men tror att alla mår bra av att man tar hand om sig!

Go å gla, kexchoklad! :)

• Anonym

Fördelen för mig som kille är att ifall jag kan tänka mig er fula tjejer så får jag större chans att doppa eftersom ni är många

• Anonym

Har vi inte hört den här trådstarten förr? Det börjar bli aningens tjatigt. Lägg ner.

Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??