• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • Anonym
    asta66 skrev 2012-05-17 17:15:55 följande:
    Och en del av oss är lite mer avslappnade att vi inte behöver full make-up för att köpa middagsmat.
    nä precis.. jag har aldrig sminkat mig för att åka o handla bara liksom... sminkar mig inte ens på jobbet varje dag och jag träffar ju människor dagligen i arbetet...
  • Lillonlee

Gud så bedrövligt... Försöker uppfostra min snart tonåriga dotter i uppfattningen att utseendet inte betyder allt. Jag vill att hon ska vara glad, påhittig, diskutabel, smart och omtänksam. Vilket är svårt nog särskilt i den känsliga åldern. Men jag hoppas att det är nåt jag lyckas med och som ger henne en SANN sjlvkänsla som kan följa henne i hela livet. Ingen fejkad Vadsnyggjagärsånudugerjag-känsla som sen ska brista för varje finne eller så småningom varje rynka. Men barn och tonåringar matas hela tiden med tron att det finns andra som är "perfekta" och sexiga och eftersom som aldrig kan bli perfekta, lider av det idealet. Jag sminkar också mej, och klär upp mej när jag har lust, men strävar inte efter en polerad yta utan skavanker utan tycker det vore...skittråkigt!

• Anonym
    Ely skrev 2012-05-17 17:18:54 följande:
    dubbelmoral på 90% av inläggen..

Vackrare utan spackel, skrattar åt fake brudar, äckligt med lösnaglar osv.

varför upprörs ni när ni ändå hackar på oss som är tvärtemot och gillar "spackel", lösnaglar osv  ?

Tycker du det är viktigt med en bra sexappeal?
  • Lapsang

Varför bryr du dig så mkt om utseende ts? Man kan lika gärna fråga varför bryr ni er inte om att vårda ert intellekt? Varför väljer så många bort utbildning trots att de skulle kunna när det är gratis i Sverige? Varför handlar alla såna här trådar om utseende på FL, har folk här inga resurser i huvudet att attrahera sina män med?

Såklart ska man inte sunka ner sig totalt, men lite mjukisar o rufsig tofs gör ingen ful.

• Ely
    Anonym skrev 2012-05-17 17:58:31 följande:
    Tycker du det är viktigt med en bra sexappeal?
    nej ?
    men jag hackar inte ner och hånar dom som tycker att det är viktigt 
  • msmurphy
    Ely skrev 2012-05-17 17:18:54 följande:
    dubbelmoral på 90% av inläggen..

Vackrare utan spackel, skrattar åt fake brudar, äckligt med lösnaglar osv.

varför upprörs ni när ni ändå hackar på oss som är tvärtemot och gillar "spackel", lösnaglar osv  ?

Jag upprörs för att ts tror att det är her way or the highway. För att hon vill få folk att må dåligt genom att säga att deras killar spanar in henne etc.
    Jag är väldigt modeintresserad och har min egen stil med mycket second hand, men jag kan gå utanför mitt hus i mysbyxor också, för att jag vet att jag duger som jag är. Jag fattar inte på vilket sätt det är eftersträvansbart att inte kunna visa sig utan smink. OCH många killar tycker inte ens att den stil ts beskriver är snygg.
  • EnAnonumius

Jag har en annan hobby än att sova med smink på, vilket passar min man alldeles utmärkt då han fördrar att tjejer är helt osminkade med vårdad hud. 

Du vet och måste förstå att män har olika smak. Alla män är inte intresserade av ha sin fru/sambo/flickvän sminkad utan föredrar osminkade kvinnor och det finns män som tittar efter osminkade kvinnor. Allt är fan inte hugget i sten när det gäller smak.

Man klara av att se pigg, fräsch och fin ut även om man inte sminkar sig dagligen eller inte alls. 
    Normal hudvård räcker.

Vad som räknas som, snyggt, vackert och vårdat är så otroligt subjektivt.
    Klara inte folk av att inse och förstå detta så är det enbart deras egna problem. Världen går inte under för det..

• Anonym (equity)

För mig är det status att inte behöva fjäska för omgivningen för att känna mig nöjd med mig själv.

Jag gör mig fin för min man hemma ibland (dock inte främst med smink ) men varför ska man bjuda in andra att dreggla när man är lyckligt gift?

Det finns andra sätt än kosmetiska tricks för att vinna en mans hjärta, och den man som bara vill ha yta har inte en chans hos mig så det är bara bra att sortera bort honom direkt.

• DragonWoman

Underbart att man tydligen retar några med att man inte klär upp sig för en tur till affären or what ever Solig

Svininfluensavaccinet gör dig dum......
  • Absens
    Anonym skrev 2012-05-16 13:59:43 följande:
    min mans kompisar säger att dom önskar att deras fruar lade ner lika mycket tid som mig, jag får ofta höra att jag är attraktiv ( förutom från avundsjuka mjukisbrallor till fruar ), men mina väninnor tycker att jag ser bra ut
    Det är klart att de gör. Frågan är; hur ser dessa män ut? Lägger de ner lika mycket tid som sina kvinnor på sitt utseende? Går de alltid runt och är matchade och fina när de går på ICA eller påtar i trädgården? Färgar de håret?

Jag sminkar mig inte till vardags. Det gör inte min kille heller. Jag använder inte mjukisbyxor för jag finner de inte bekväma, likaså med honom. Jag tycker att han är fantastiskt vacker när han är nyvaknad och svullen i ansiktet med kuddtryck över kinder och han tycker likadant om mig. Jag förstår inte varför någon av oss skulle kladda massa smink i ansiktet och stå och matcha kläderna perfekt, när det absolut vackraste är han i sitt naturligaste tillstånd - osminkad och naken. Allt annat är bara fasader.
Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??