• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • slemtorsk i din bralla
    Ninja05 skrev 2012-05-17 22:15:31 följande:
    Handlar ju inte om ÖGONGODIS. jag förstår inte det resonemanget. Tänk dig att ALLA människor runt dig skulle "skita i vad andra tyckte" och glida runt i fläckliga mjukisbyxor och osminkade, kanske oduschade också. Tillslut skulle man lessna. Det är fan mänskligt att vara renlig, fräsch. Men framförallt är ju samhället styrt sånt, man ska se välvårdad ut. Och välvårdad betyder inte Barbie med lösnaglar, söndersolad och silikonbröst. Det handlar om ett rätt neutralt, men vårdat yttre. Det kan jag iallafall säga att jag förväntar mig av folk..

Men så länge jag inte gnider mina fläckiga byxor mot dig...who cares? Och nog är det ögongis som ts menar. Jag bryr mig inte om hur andra ser ut...det är inte nu. Sak...sen sure om de stinker så undviker jag dem men i övrigt...fläckiga kläder stör mig inte...däremot slipper jag gärna män med bar överkropp och kvinnor i bikini inne på Ica, oavsett hur piffiga o sexiga de är..
  • Absens
    Ninja05 skrev 2012-05-17 22:26:51 följande:
    Ja klart vi alla är olika! Och skrev ju innan att klart att ens livskamrat älskar en för den man är. Men finns ju alltid saker man kan göra för varann!
    Så sant! Jag hade nog inte pallat om min partner var direkt ofräsch, typ sket i att duscha och hade mycket smutsiga kläder. Men det känns som att TS snarare syftar på att just kvinnan ska vara väldigt fixad; solariebrun, sminkad, fint klädd även hemma.
  • Ninja05
    Absens skrev 2012-05-17 22:29:17 följande:
    Så sant! Jag hade nog inte pallat om min partner var direkt ofräsch, typ sket i att duscha och hade mycket smutsiga kläder. Men det känns som att TS snarare syftar på att just kvinnan ska vara väldigt fixad; solariebrun, sminkad, fint klädd även hemma.
    Fast det Ts skriver är faktiskt i mina ögon ett vårdat yttre. Inga överdrivna grejer, står inget om  nåt solarie, utan precis som jag beskrev vad ett vårdat yttre är för mig...
  • Ninja05
    Ninja05 skrev 2012-05-17 22:32:14 följande:
    Fast det Ts skriver är faktiskt i mina ögon ett vårdat yttre. Inga överdrivna grejer, står inget om  nåt solarie, utan precis som jag beskrev vad ett vårdat yttre är för mig...
    Men som sagt, det var enligt mig :)
  • Anonym
    I trådstarten:
    Anonym skrev 2012-05-16 12:08:56 följande:
    Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
  • Ninja05
    Anonym skrev 2012-05-17 22:36:21 följande:
    I trådstarten:
    Hopps! Missade , sånt händer ;)
  • Absens
    Hon har skrivit att hon solar solarie en kvart i veckan och att hon sover med smink, att hennes man har sett henne utan smink två gånger på fem år.
  • Meowth
    Ninja05 skrev 2012-05-17 22:17:07 följande:
    Undrar varför du börjar försvara dig så hemskt om du var så säker? Då skulle ingen förklaring behövts.
    Vad försvarar hon? Det faktum att hon duger precis som hon är? 
    It takes backbone to lead the life you want
  • Ninja05
    Meowth skrev 2012-05-17 22:43:32 följande:
    Nej menade mer gentemot mig när jag klart skrivit att sambon självklart älskar en som hon är. ( Alltså duger alldeles utmärkt precis som hon är ).
  • Ninja05
    Meowth skrev 2012-05-17 22:43:32 följande:
    Var ju liksom min poäng där, att hon inte behövde förklara VARFÖR hon dög ...
Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??