• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • Meowth
    Anonym skrev 2012-05-17 16:18:41 följande:
    inte jag heller...ingen idé att torka ut huden om man inte svettats eller smutsat ned sig liksom... inte bra för de naturliga fettcellerna i huden att hålla på o duscha o parfymera sig allt för mycket..
    Precis Jag blir galet torr om jag inte låter huden få semester och varför inte när jag mest är hemma på byn.
    It takes backbone to lead the life you want
  • Anonym
    Meowth skrev 2012-05-17 16:22:38 följande:
    Precis Jag blir galet torr om jag inte låter huden få semester och varför inte när jag mest är hemma på byn.
    jag kan inte duscha varje dag....fick uppsöka läkare i tonåren eftersom jag fick klåda och exem orsak var att jag duschade för mycket.. 2-3 ggr/dag pga träningar och ....att man var tonåring och försökte smälta in i något slags ideal att vara snygg och sexig...nu rycker jag mest på axlarna ...ibland luktar jag illa men om jag är ensam hemma spelar ju det ingen roll haha...

Och mannen och jag tänker lika om det där, kostar ju pengar att duscha också om man bor i hus och betalar uppvärmning av vatten själv.. jag tvättar av mig lite varje morgon med vatten i ansiktet och lite vatten och tvål på valda ställen (utom underlivet, där är tvål bannlyst så klart) och det har funkat hittills.. jag är ju också 40 och har aldrig fått några klagomål
  • Meowth
    Anonym skrev 2012-05-17 16:25:34 följande:
    jag kan inte duscha varje dag....fick uppsöka läkare i tonåren eftersom jag fick klåda och exem orsak var att jag duschade för mycket.. 2-3 ggr/dag pga träningar och ....att man var tonåring och försökte smälta in i något slags ideal att vara snygg och sexig...nu rycker jag mest på axlarna ...ibland luktar jag illa men om jag är ensam hemma spelar ju det ingen roll haha...

Och mannen och jag tänker lika om det där, kostar ju pengar att duscha också om man bor i hus och betalar uppvärmning av vatten själv.. jag tvättar av mig lite varje morgon med vatten i ansiktet och lite vatten och tvål på valda ställen (utom underlivet, där är tvål bannlyst så klart) och det har funkat hittills.. jag är ju också 40 och har aldrig fått några klagomål
    Jag har haft samma problem och får snabbt torr hud fortfarande.
    Eksem som barn och i tonåren blossade allt upp igen när jag var för noga med hygienen gick det åt skogen på nytt. Jag skulle duscha så fort jag blivit lite för varm. Galet och ansiktet mådde inte bra av smink hela tiden så jag fick eksem där också.
    It takes backbone to lead the life you want
  • Anonym
    Meowth skrev 2012-05-17 16:32:45 följande:
    Jag har haft samma problem och får snabbt torr hud fortfarande.
    Eksem som barn och i tonåren blossade allt upp igen när jag var för noga med hygienen gick det åt skogen på nytt. Jag skulle duscha så fort jag blivit lite för varm. Galet och ansiktet mådde inte bra av smink hela tiden så jag fick eksem där också.
    Huden måste få andas...jag går till hudterapeut ganska ofta för behandling.. är ju så jäkla skönt att få massage i ansiktet och hon berättar att det dagligen kommer in tjejer 20-50 år som är sååå förstörda i huden för att de sminkar sig varje dag, det är inte bra för huden. Hon själv hade bara vanlig lotion och lite mascara på men hon sa att på helger om hon inte ska bort så skippar hon mascaran också för ögonens skull...
    Huden åldras så extremt fort om man kladdar på massa skit och det finns inga undermedel eller krämer som ger tillbaka åren som kosmetika faktiskt tar ifrån en, då blir det ju bara en ond cirkel där man kletar på mer o mer...
  • msmurphy

Men VA FAN! Hur många såna här trådar ska komma upp egentligen? Hur ORKAR ni?

Ts, jag säget till dig som till alla andra som startar dessa patetiska trådar; många av oss är så bekväma med oss själva att vi utan problem kan springa ner till affären runt hörnet i mysbrallor. Det betyder inte att man aldrig gör sig fin eller sminkar sig.

För övrigt så har alla mina pojkvänner älskat min NATURLIGA skönhet, och skrattat åt plastiga brudar med alldeles för mycket smink och äckliga lösnaglar och fejkbränna.

Alla behöver inte göra sig till i timmar, en del är vackra som de är.

• Anonym (JOBBIGT)

Sen när man blir så utseendefixerad så de går över gränsen??!?
    jag t.ex är så utseendefixerad att jag avbokar alla ultraljud alla prov och shit för min graviditet pga att det kanske regnar så mitt hår förstörs, eller att jag helt enkelt mår så dåligt att sminket rinner pga alla tårar..
    SÅ JÄVLA SJÄLVISK KAN MAN BLI,. kan man inte bara få vara sig själv inte behöva sminka sig eller klä sig fint (horigt)?!?!?! utan att folk kollar........
    folk kollar om man är ful också so what,..........
    min mamma klädde alltid upp mig när ja var liten... så nu har jag så jävla mycket och leva upp till, måste alltid vara fin och göra alla till lagsssssssss.... vill bara kunna njuta av att vara sig själv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

• slemtorsk i din bralla
    Anonym (JOBBIGT) skrev 2012-05-17 16:48:17 följande:
    jag t.ex är så utseendefixerad att jag avbokar alla ultraljud alla prov och shit för min graviditet pga att det kanske regnar så mitt hår förstörs, eller att jag helt enkelt mår så dåligt att sminket rinner pga alla tårar..
    SÅ JÄVLA SJÄLVISK KAN MAN BLI,. kan man inte bara få vara sig själv inte behöva sminka sig eller klä sig fint (horigt)?!?!?! utan att folk kollar........
    min mamma klädde alltid upp mig när ja var liten... så nu har jag så jävla mycket och leva upp till, måste alltid vara fin och göra alla till lagsssssssss.... vill bara kunna njuta av att vara sig själv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!! 
    Låter som att du inte mår så bra nej... och att avboka ultraljud och prover för att DU är orolig för din frisyr... det är ju inte bra varken för dig eller ditt barn. Och det låter inte heller som en "normal" utseendefixering utan något som du kanske borde söka hjälp för, hur ska det gå när du ska följa ditt barn till skolan och det regnar ute??? Jag menar inte att vara elak utan är mer mån om dig. sök hjälp innan du blir mamma så att du klarar av att bara vara dig själv, jag är övertygad om att du är helt perfekt och underbar precis som du är.
  • Anonym
    Anonym (JOBBIGT) skrev 2012-05-17 16:48:17 följande:

min mamma klädde alltid upp mig när ja var liten... så nu har jag så jävla mycket och leva upp till, måste alltid vara fin och göra alla till lagsssssssss.... vill bara kunna njuta av att vara sig själv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Klär du dig sexigt då??? Det räcker långt
  • asta66
    Anonym skrev 2012-05-17 16:38:05 följande:
    Huden måste få andas...jag går till hudterapeut ganska ofta för behandling.. är ju så jäkla skönt att få massage i ansiktet och hon berättar att det dagligen kommer in tjejer 20-50 år som är sååå förstörda i huden för att de sminkar sig varje dag, det är inte bra för huden. Hon själv hade bara vanlig lotion och lite mascara på men hon sa att på helger om hon inte ska bort så skippar hon mascaran också för ögonens skull...
    Huden åldras så extremt fort om man kladdar på massa skit och det finns inga undermedel eller krämer som ger tillbaka åren som kosmetika faktiskt tar ifrån en, då blir det ju bara en ond cirkel där man kletar på mer o mer...
    Och en del av oss är lite mer avslappnade att vi inte behöver full make-up för att köpa middagsmat.
  • Ely

dubbelmoral på 90% av inläggen..

Vackrare utan spackel, skrattar åt fake brudar, äckligt med lösnaglar osv.

varför upprörs ni när ni ändå hackar på oss som är tvärtemot och gillar "spackel", lösnaglar osv  ?

Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??