• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • Knatte

Ha ha ha!! Underhållande tråd. :) Fy för att låta barn springa runt med omatchade kläder, hur tänker de föräldrarna egentligen?!! ;)

• HelleGbg
    Border skrev 2012-05-17 19:11:10 följande:
    Äh, vad fan, jag har morgonrock till affär´n ibland
    klockrent!!!
  • Anonym (Jenna)

Jag håller med dig til viss del TS!

Folk i allmänhet ser väldigt slafsiga ut, och männen stirrar när fruarna inte ser.Hur tråkigt är inte det för dem?
    Men däremot tycker jag inte att man behöver gå All in varje dag med superstylat hår, fixade naglar, jättemycket smink osv. Kan räcka långt med välvårdat vackert hår, mascara, lite rouge och läppglans.

Med enkla små medel kan man höja både attraktionskraften och självförtroendet ett par snäpp.     

• Anonym (vacker)

När jag går till vår Ica butik tittar alla män på mig och vänder sig om!

Speciellt gifta män tittar med trånande blickar, min man som vid det här laget är van med blickarna
    försöker ibland mota bort kön som hänger efter mig i klasar.
    Jag är så oemotståndlig när jag skrider fram i mina silikonbröst och lackade klor. För att inte tala
    om six packen på magen och ank läpparna.
    Jag har egna tänder också, inga löständer som klappar i otakt.
    Mitt bruna välvårdade ansikte har jag solat i Solarium, det känns vettigt nu också när hudcancer är så vanligt.
    Ibland får min man hjälpa mig att plocka ögonbrynen och vaxa bikinilinjen.
    Att jag har lite nagelsvamp hoppas jag ingen märker när jag går till Ica.

• Anonym
    Anonym (Jenna) skrev 2012-05-17 19:17:04 följande:
    Jag håller med dig til viss del TS!

Folk i allmänhet ser väldigt slafsiga ut, och männen stirrar när fruarna inte ser.Hur tråkigt är inte det för dem?
    Men däremot tycker jag inte att man behöver gå All in varje dag med superstylat hår, fixade naglar, jättemycket smink osv. Kan räcka långt med välvårdat vackert hår, mascara, lite rouge och läppglans.

Med enkla små medel kan man höja både attraktionskraften och självförtroendet ett par snäpp.     
    fast.. jag HAR väldigt gott självförtroende trots att jag inte har läppglans och rouge... det behövs liksom inte.. mitt hår är rufsigt.. oftast uppsatt i svans eller knut....och män jag har träffat ser mig som attraktiv.

Sen kan jag säga, som har mestadels manliga vänner.. att blckarna de ger er stylade brudar inte alltid är så positiva... JAG tycker iaf att det skulle vara mindre roligt att vara någons runkobjekt.. eller karlar kommenterar mina bröst eller min rumpa öppet... för det gör dem när ni inte hör... eller vad sägs om följande kommentarer som mina manliga vänner fällt

-Kolla in bruden.. hon måste vara jugge eller arab med det sminket.. fatta att få sätta på den i röven, hon säger nog inte nej?

-Ja men fy fan vilken jävla kåting,... klart hon är kåt när hon klär sig så..

Jag säger inte att det är rätt.. men tyvärr brudar.. .så är kommentarerna som fälls ofta åt det hållet...

SJälv har jag precis som någon tidigare i tråden fått höra när jag kommer nyvaken, rufsigt hår och i mysbyxor med hunden att "fy fan va sexig du är.... din man är lycklig med dig va?"

eller den härligaste komplimangen jag fått var av en studiekamrat "jag blir fan kåt på din intelligens, får man säga så, en tjej som vet vad hon snackar om... det är fan inte vanligt" ha ha.... lite synd om de andra tjejerna i vår arbetsgrupp dock
  • molly50
    Anonym skrev 2012-05-17 15:44:24 följande:
    Det är väl tur att vi är olika, skulle aldrig kunna leva med en man eller kvinna som resonerar som du men du hittar säkert en bra partner om du inte redan har en.

Håller med! Jag har levt med en man som resonerar om den här personen,och jag trivdes inte med det. Jag trivs som jag har det nu,att leva med en man som inte anser att jag bör klä mig slampigt och sexigt ,utan tycker att jag duger precis som jag är! Det är en riktig man det,i mina ögon.
    Mattias 2007-05-23 Hannah 2011-09-07
  • Anonym (vacker)

Kvinnor idag har falska bröst, falska naglar, falska ögonfransar, falskt hår, falska ögonbryn, botox push-ups, solariebruna eller brunkräm...Så klagar dom på att det inte finns riktiga män

• Emmel
    Anonym (vacker) skrev 2012-05-17 19:23:43 följande:
    Kvinnor idag har falska bröst, falska naglar, falska ögonfransar, falskt hår, falska ögonbryn, botox push-ups, solariebruna eller brunkräm...Så klagar dom på att det inte finns riktiga män
  • molly50
    Anonym skrev 2012-05-17 19:22:58 följande:
    fast.. jag HAR väldigt gott självförtroende trots att jag inte har läppglans och rouge... det behövs liksom inte.. mitt hår är rufsigt.. oftast uppsatt i svans eller knut....och män jag har träffat ser mig som attraktiv.

Sen kan jag säga, som har mestadels manliga vänner.. att blckarna de ger er stylade brudar inte alltid är så positiva... JAG tycker iaf att det skulle vara mindre roligt att vara någons runkobjekt.. eller karlar kommenterar mina bröst eller min rumpa öppet... för det gör dem när ni inte hör... eller vad sägs om följande kommentarer som mina manliga vänner fällt

-Kolla in bruden.. hon måste vara jugge eller arab med det sminket.. fatta att få sätta på den i röven, hon säger nog inte nej?

-Ja men fy fan vilken jävla kåting,... klart hon är kåt när hon klär sig så..

Jag säger inte att det är rätt.. men tyvärr brudar.. .så är kommentarerna som fälls ofta åt det hållet...

SJälv har jag precis som någon tidigare i tråden fått höra när jag kommer nyvaken, rufsigt hår och i mysbyxor med hunden att "fy fan va sexig du är.... din man är lycklig med dig va?"

eller den härligaste komplimangen jag fått var av en studiekamrat "jag blir fan kåt på din intelligens, får man säga så, en tjej som vet vad hon snackar om... det är fan inte vanligt" ha ha.... lite synd om de andra tjejerna i vår arbetsgrupp dock
    Ja,de där kommentarerna är nog rätt vanliga bland killar. Jag har också hört män som sagt så. Och det är väl inget jag kan se som en positiv komplimang. Snarare som att de ser tjejen som något som duger att sätta på.
    När man får höra att man är fin,trots att man inte piffat till sig eller sminkat sig så tar i alla fall jag det mer på allvar. 
    Mattias 2007-05-23 Hannah 2011-09-07
Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??