• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • molly50
    Plutteli skrev 2012-05-17 14:18:46 följande:
    Jag tycker det är tragiskt att vara så utseendefixerad som TS och hennes man och att dessutom föra över det på deras barn. Hej ångest som kommer i tonåren! :/

När folk ser oss önskar jag att de inte tänker nått speciellt alls, när de ser mina barn önskar jag de tänker nått positivt om deras beteende inte om deras utseende. Min 4 åring väljer kläder själv och då får det bli som det blir, min 1 åring har kläder efter väder och för att de ska vara bekväma för henne,utseende kommer sen och eftersom vi fått enormt med kläder till henne har vi få saker som verkligen matchar men va fan gör det? Båda ungarna är finast i världen för oss ändå och det är allt vi bryr oss om.
    Mattias 2007-05-23 Hannah 2011-09-07
  • slemtorsk i din bralla

Jag sminkar mig i bland... och mina kläder. tja.. jag klär mig tillräckligt representabelt iaf...

Men vet du vad TS... jag älskar faktiskt den jag är och min man tycker att jag är skitsexig...trots att jag är överviktig och jag tycker att han är det läckraste som finns, trots att han sitter i rullstol..

Det sexigaste HAN vet är en självsäker självständig kvinna som kan ta hand som sig själv och som inte är rädd för att få lite skit under naglarna, men som kvällen efter kan bära upp en galaklänning och vara fin i den.. men trivs man inte i galaklänning så blir man heller inte snygg..

Om man inte älskar den man är på insidan så spelar varken smink eller frisyr någon roll, en kvinna som älskar sig själv innifrån glänser och bländar ut alla små modedockor som verkar tro att attraktionen enbart sitter i utsidan.

En kvinna som är 10 poäng på utsidan är inte hållbar i längden om hon inte är 10 poäng på insidan också, en snygg kvinna eller man kan man knulla- men ska man leva ihop krävs något mer och den tiden det tar för dig att lägga på ett skal som inte är äkta, lägger jag på att hångla med min man utan att behöva vara orolig för att han smetar ut mitt smink eller förstör min frisyr.

Jag är som sagt överviktig och sminkar mig sällan, klär mig ganska "medel"..ofta jeans och en längre topp eller kjol med leggings och basketkängor... men vet du vad.??? Jag får ganska många uppskattande blickar och går jag ut på krogen så får jag många förslag, många fler än den "perfekta blondinen" som står o putar med plastläppar och plasttuttar......

Jag är hellre kvinnan som man vill gifta sig med, än kvinnan man tittar på men det har visat sig sen jag passerade 30 att jag är båda delar (lite förvånad själv) men en yngre kille (runt 25) sa till mig för något år sen på krogen att jag hade något som alla yngre tjejer saknade...äkthet... och det var den finaste komplimangen jag någonsin fått (förutom när min man sa att han vill bli far åt mina barn)

Tragiskt att en kvinna är så insöad och utseendefixerad som du TS, vad än mer tragiskt är att du överför den osäkerheten på dina barn... för att inte tala om all energi du uppenbarligen lägger ner på att tycka och tänka skit om oss andra som faktiskt ser andra värden i livet än utseendet... det är ju trots allt ganska förgängligt medan intelligens, humor och intellekt stannar och utvecklas hela livet.

• Emmel
    Anonym skrev 2012-05-16 22:39:02 följande:

Så sant! Btw Jag gillar älgen på din bild
    Tack! Som du förstår så måste jag kamma mig med allt hår jag har
  • Emmel
    Emelie b skrev 2012-05-17 09:11:29 följande:
    dessutom stavar jag som en påse nötter! Skål

Jag gillar nötter!
  • Anonym (M)

Jag har utväxt för att jag har roligare saker att pyssla med och det är skittråkigt att göra. Jag kan störa mig på mitt hår om jag får för mycket utväxt, men ett par cm är inget problem. Blek är jag för att jag avskyr att vistas i solen och för att man både ser äldre ut av för mycket solande, cancerrisken ökar och eftersom min dotter är liten och inte ska vistas i solen för mycket (och jag hänger ju med henne). Gillar att sminka mig, men min hy blir jättedålig av det. Dessutom blir det mer "speciellt" när man väl sminkar sig om man inte gör det så ofta. Kläderna jag har på mig är alltid hela och rena, men jag har inget som helst problem att ta en promenad i mjukisbyxor.
    Förr var jag en sån där tjej som aldrig kunde gå ut utan smink, som var tvungen att ha dom senaste kläderna osv. Nu försöker jag vara nöjd med hur jag ser ut på riktigt, utan smink och utan att alltid ha nya kläder och jag är glad att jag faktiskt inte bryr mig så speciellt mycket längre. Min sambo älskar när jag sminkar mig och klär på mig snygga kläder, men han skulle inte uppskatta det lika ofta om jag alltid gjorde det. Dessutom, hur skönt är det att leka med sin unge på golvet om man har på dig ett par tajta jeans? ;)

Kan tillägga att män spanar in mig när jag är osminkad också. Så sent som för några dagar sen fick jag kommentaren "fan, vad snygg du är" under en kvällspromenad när jag var osminkad OCH hade mjukisbyxor. Inte illa va?

Jag vill att min dotter ska växa upp med vetskapen om att det inte som spelar någon roll hur man ser ut. Att man inte behöver sminka sig varje dag, inte ha dom coolaste kläderna. Man behöver heller inte sola sig bajsbrun, skaffa cancer och ha ett sexpack för att duga. Kanske lite OT, men ändå.

Och ja, min sambo älskar mig hur jag än ser ut.

• LinaLoj

Själsberikande saker tilltalar mig mer än ytlighetshetsen. just sayin.

• Anonym

Jag gillar porriga tjejer så rätta er efter det goddamnit!!! Stringtrosor, pushup, jeans/vyxor som skär in i rumpan så ni nästan ser nakna ut,

• Anonym
    Anonym skrev 2012-05-17 15:17:16 följande:
    Jag gillar porriga tjejer så rätta er efter det goddamnit!!! Stringtrosor, pushup, jeans/vyxor som skär in i rumpan så ni nästan ser nakna ut,
    Jag gillar inte dig så därför vill jag inte att du tänder på mig..därför blir det boxertrosor, vanlig bh och mysbrallor för att du ska hålla dig så långt borta som möjligt från mig
  • Anonym
    Ely skrev 2012-05-17 14:21:37 följande:
    ni tycker att TS är patetiskt, dum, hånar henne osv.

Ni är inte så mkt bättre själv om ni kollar era dumma inlägg 
    Håller med.

Det finns dom som gillar att fixa sig, det finns dom som inte gillar det. Båda har bra argument till varför mitt val är det bästa.

Jag och min sambo är två av dom som fixar sig. Vi trivs med det.

Jag bryr mig inte så mycket om hur andra ser ut. MEN dom som går runt och luktar illa, HELT opassande och/eller trasiga kläder och med ovårdat hår .. hua !! Kräks Dom behöver fan i mig en spark i baken. Visst handlar inte livet om bara utseendet, men utseendet är ändå en del av livet och det är inte normalt i mina ögon att se ovårdad ut.
Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??