• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • Loveistheshit
    Anonym skrev 2012-05-17 15:21:00 följande:
    Håller med.

Det finns dom som gillar att fixa sig, det finns dom som inte gillar det. Båda har bra argument till varför mitt val är det bästa.

Jag och min sambo är två av dom som fixar sig. Vi trivs med det.

Jag bryr mig inte så mycket om hur andra ser ut. MEN dom som går runt och luktar illa, HELT opassande och/eller trasiga kläder och med ovårdat hår .. hua !!  Dom behöver fan i mig en spark i baken. Visst handlar inte livet om bara utseendet, men utseendet är ändå en del av livet och det är inte normalt i mina ögon att se ovårdad ut.

Socialt utslagna är rätt illa ute i din värld
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-17 15:20:31 följande:
    Tjejer ska vara sexiga och inbjudande, det är en skyldighet!
    Äsch... min man tycker att jag är sexig..thats enough...vad andra tycker skiter jag i.. hemma går jag mest naken, så det funkar för oss
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-17 15:17:16 följande:
    Jag gillar porriga tjejer så rätta er efter det goddamnit!!! Stringtrosor, pushup, jeans/vyxor som skär in i rumpan så ni nästan ser nakna ut,

I många andra länder har de fattat detta, jag skyller Lite på terroristfeministerna som har mer hår på sig än björnar! Blä
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-17 15:23:23 följande:
    Äsch... min man tycker att jag är sexig..thats enough...vad andra tycker skiter jag i.. hemma går jag mest naken, så det funkar för oss

Tråkigt att höra! Du behöver inte gå naken på stan men lite sexigt så man fastnar med blicken!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-17 15:25:36 följande:
    Tråkigt att höra! Du behöver inte gå naken på stan men lite sexigt så man fastnar med blicken!
    varför det? Jag är gift och har inte till uppgift att kåta upp dig...jag klär mig som jag tycker är bekvämt och skiter i vad du eller andra män/kvinnor tycker liksom.....Min man gillar mig och det är det enda som betyder något
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-17 15:27:25 följande:
    varför det? Jag är gift och har inte till uppgift att kåta upp dig...jag klär mig som jag tycker är bekvämt och skiter i vad du eller andra män/kvinnor tycker liksom.....Min man gillar mig och det är det enda som betyder något

Vad har gift med det här att göra? Otroligt dålig ursäkt, ta på dig nått sexigt istället för allas skull
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-17 15:29:51 följande:
    Vad har gift med det här att göra? Otroligt dålig ursäkt, ta på dig nått sexigt istället för allas skull
    nej... för jag behöver inte behaga någon annan än min man, och det gör jag utan tvivel
  • Anonym

Personligen tycker jag de flesta är snyggare osminkade och med ofärgat hår men jag försöker inte få  alla slingade, spacklade brudar att sluta för min skull

Solarium är hälsovådligt.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-05-17 15:30:53 följande:
    nej... för jag behöver inte behaga någon annan än min man, och det gör jag utan tvivel

Det är dålig stil! Skärpning, tycker du borde tänka om
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-17 15:35:48 följande:
    Det är dålig stil! Skärpning, tycker du borde tänka om
    Dito
Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??