• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • TheLightOfMyLife

Men herregud TS, skaffa dig ett liv eller gå och fixa till din smink för snart är det dags o sova!
    Palla bry sig hur andra ser ut och hur de klär sig... Inget bättre för dig eller?

• Anonym
    Anonym (hoops) skrev 2012-05-17 21:54:55 följande:
    Enligt dig, ja! Men det finns andra människor som tittar på dig också!
    Och?
  • Anonym
    Ninja05 skrev 2012-05-17 22:45:59 följande:
    Var ju liksom min poäng där, att hon inte behövde förklara VARFÖR hon dög ...
    Hm, tydligen behövdes det eftersom du inte förstod..?
  • msmurphy
    lille Birger skrev 2012-05-17 22:16:14 följande:
    När tjejerna går till skolan/jobbet med stora mensfläckar på kjolen/byxorna, då har det gått för långt tycker jag.

Det är förfan osmakligt. Kräks
    Men VEM gör det? Dessutom är det väl en himla skillnad på hel och ren och på det ts beskriver? 
  • Ninja05
    Anonym skrev 2012-05-17 22:48:14 följande:
    Hm, tydligen behövdes det eftersom du inte förstod..?
    Jag förstod visst. Tror däremot inte DU förstår.
  • Anonym
    Ninja05 skrev 2012-05-17 22:49:52 följande:
    Jag förstod visst. Tror däremot inte DU förstår.
    Och nu blev det bara ännu mer tydligt att du inte förstår.
  • Anonym

Jag vill ge ts en motftåga: Varför bryr DU dig om hur jag ser ut? Tänker att du är så osäker på dig själv och din mans kärlek att du hela tiden spanar efter folk så att ingen flirtar med honom...hur ska du annars, som har en så snygg man hinna upptäcka alla slashasar runt dig...titta på din fina man och dina fina barn i stället ....

• Ninja05
    Anonym skrev 2012-05-17 22:51:47 följande:
    Och nu blev det bara ännu mer tydligt att du inte förstår.
    Huvudsaken är att jag förstår vad jag själv menar, men det förstod inte du ;)
  • Anonym (pust)

jag Vill  INTE att mina sambo solar solarie, så jädra fult så det är inte sant, rynkig som sagt blit man med,
    hon behöver inte klä upp sig, jag tycker tjejer som går i mjukisar är sexigt,

• Merde

Here we go again...

Suck och stön. Måste vara stilltje på flashback...

Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??