• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-17 15:33:41 följande:
    Personligen tycker jag de flesta är snyggare osminkade och med ofärgat hår men jag försöker inte få  alla slingade, spacklade brudar att sluta för min skull

Solarium är hälsovådligt.

Brukar du klä dig sexigt när du går ut eller bara ibland?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-17 15:36:36 följande:
    Dito

Om du var singel då? Skulle du klä dig mer sexigt
  • Anonym

Jag bryr mig om hur jag ser ut men gissar att min smak är så olik din att du inte skulle förstå det utan tolka mitt utseende som att jag struntar i det Förmodligen skulle jag inte vilja ha din stil heller (solariebrännan gör, orättvist kanske, att jag ser för mig en brud med slingblekt hår, volymmascara och blank läppglans, lite arbetarbrud-wannabe-Stureplan-stuket).

• Anonym
    Anonym skrev 2012-05-17 15:37:53 följande:

Du frågade inte mig men jag har aldrig klätt mig "sexigt" och tänker inte börja med det vid fyllda fyrtio
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-17 15:37:53 följande:
    Har aldrig behövt det direkt.. har inte varit singel några längre perioder och när jag dejtat så har jag väl annat än mysbrallor på mig iofs men sexigt...??? nej.. jag tycker inte om att klä mig slampigt och utmanande, jag har så mycket mer att ge än tuttar och fitta om man säger så och det har de män jag dejtat uppskattat- och om jag får säga det själv så har det visserligen varit ganska snygga och sexiga män jag varit tillsammans med men det har inte varit utseendet som gjort att jag levt med dem utan något annat.

Det är väl tur att vi är olika, skulle aldrig kunna leva med en man eller kvinna som resonerar som du men du hittar säkert en bra partner om du inte redan har en.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-17 15:42:44 följande:
    Du frågade inte mig men jag har aldrig klätt mig "sexigt" och tänker inte börja med det vid fyllda fyrtio

M.I.L.F me like
  • Meowth
    Anonym skrev 2012-05-17 15:20:31 följande:
    Tjejer ska vara sexiga och inbjudande, det är en skyldighet!
    Jag har inte duschat på tre dagar
    It takes backbone to lead the life you want
  • Anonym
    Meowth skrev 2012-05-17 15:47:30 följande:

Sluta nu, vad är din ursäkt?
  • Anonym
    Meowth skrev 2012-05-17 15:47:30 följande:
    inte jag heller...ingen idé att torka ut huden om man inte svettats eller smutsat ned sig liksom... inte bra för de naturliga fettcellerna i huden att hålla på o duscha o parfymera sig allt för mycket..
  • Meowth
    Anonym skrev 2012-05-17 16:16:20 följande:
    Sluta nu, vad är din ursäkt?
    Jag har mest varit hemma, knappt svettats och haft väldigt lite tid över. Nu har jag tid och ska duscha, men tro mig. Både hud och hår mår bra av att vila från alla produkter.
    It takes backbone to lead the life you want
Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??