Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.
Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?
Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
"min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?
varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?
För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!
Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
Vi fixar våra hår på morgonen.
Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.
Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.
När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .
Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.
Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat.