• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • slemtorsk i din bralla
    Anonym (hoops) skrev 2012-05-17 21:54:55 följande:
    Enligt dig, ja! Men det finns andra människor som tittar på dig också!

Men helt ärligt...det spelar väl ingen roll, titta på det du tycker är vackert så slipper du titta på det du tycker är fult. Alla har ju inte samma smak så bara för att du inte gillar en grej betyder ju inte det att det inte finns nån son gör det. Har man ett så jävla trist och händelsefattigt liv att andras kläder o frisyr gör en irriterad...då har man problem - det är inte min sak att vara ögongodid åt dig...jag kan vara det åt min partner om jag vill men alla andra ger jag blanka tusan i.
  • Absens
    Ninja05 skrev 2012-05-17 22:06:09 följande:
    Så säger dem alla vid de rätta tillfällena ;)
    Äsch, min kille valde mig trots (eller på grund av?) att jag var osminkad och lite "skitig", så jag antar att det är så han vill ha mig. Annars hade han väl valt någon annan. Jag tror inte att alla män går och suktar efter en solbränd, jättesminkad brud med push-up och högklackat och jag tror verkligen inte att alla män ljuger för sina kvinnor när de säger att de gillar dem bäst när de är nakna och ofixad. Jössus, jag gillar ju min kille bäst när han är naken och ofixad, varför skulle det vara så konstigt om han tyckte samma sak om mig?
  • Ninja05
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-05-17 22:06:13 följande:
    Men helt ärligt...det spelar väl ingen roll, titta på det du tycker är vackert så slipper du titta på det du tycker är fult. Alla har ju inte samma smak så bara för att du inte gillar en grej betyder ju inte det att det inte finns nån son gör det. Har man ett så jävla trist och händelsefattigt liv att andras kläder o frisyr gör en irriterad...då har man problem - det är inte min sak att vara ögongodid åt dig...jag kan vara det åt min partner om jag vill men alla andra ger jag blanka tusan i.
    Handlar ju inte om ÖGONGODIS. jag förstår inte det resonemanget. Tänk dig att ALLA människor runt dig skulle "skita i vad andra tyckte" och glida runt i fläckliga mjukisbyxor och osminkade, kanske oduschade också.
    Tillslut skulle man lessna.

Det är fan mänskligt att vara renlig, fräsch. Men framförallt är ju samhället styrt sånt, man ska se välvårdad ut. Och välvårdad betyder inte Barbie med lösnaglar, söndersolad och silikonbröst. Det handlar om ett rätt neutralt, men vårdat yttre. Det kan jag iallafall säga att jag förväntar mig av folk..
  • lille Birger

När tjejerna går till skolan/jobbet med stora mensfläckar på kjolen/byxorna, då har det gått för långt tycker jag.

Det är förfan osmakligt. Kräks

• Ninja05
    Absens skrev 2012-05-17 22:12:46 följande:
    Äsch, min kille valde mig trots (eller på grund av?) att jag var osminkad och lite "skitig", så jag antar att det är så han vill ha mig. Annars hade han väl valt någon annan. Jag tror inte att alla män går och suktar efter en solbränd, jättesminkad brud med push-up och högklackat och jag tror verkligen inte att alla män ljuger för sina kvinnor när de säger att de gillar dem bäst när de är nakna och ofixad. Jössus, jag gillar ju min kille bäst när han är naken och ofixad, varför skulle det vara så konstigt om han tyckte samma sak om mig?
    Undrar varför du börjar försvara dig så hemskt om du var så säker? Då skulle ingen förklaring behövts.
  • Ess
    TaSe skrev 2012-05-17 21:46:58 följande:
    Jag behöver inte sminka mig, sätta upp håret i olika kreationer, sola solarie eller färgmatcha min familj. Jag är både snygg och attraktiv ändå.
    Precis, vi som har det naturligt behöver inte krysta fram ett plastigt yttre.
  • TaSe
    Anonym (hoops) skrev 2012-05-17 21:54:55 följande:
    Enligt dig, ja! Men det finns andra människor som tittar på dig också!

Hoppla! Livet blir nog mindre bittert om du försöker hitta det fina med dej själv, istället för att försöka trycka ner andra. Jag förstår att jag trampade på en öm tå.
  • Absens
    Ninja05 skrev 2012-05-17 22:17:07 följande:
    Undrar varför du börjar försvara dig så hemskt om du var så säker? Då skulle ingen förklaring behövts.
    Nej, gud, det är inget försvar. Jag vill bara poängtera att människor är olika. Självklart finns det män som inte alls tycker att deras flickvänner är finast osminkade och ofixade. Jag tycker bara det är onödigt att hinta att alla män skulle ljuga när de säger så. Nu är jag inte direkt sunkig och ovårdad, så jag hör kanske inte till skalan som kritiseras.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-16 12:08:56 följande:
    Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.
    Var det inte nyss just en sån här tråd? Suck.

Oavsett, vem har sagt att det är en ursäkt? Alla har olika intressen, för vissa är det utseende och skönhet, för andra inte. Och vissa behöver solarie, slingat hår och fakenaglar och massvis med smink - medan andra är naturligt vackra. :)
  • Ninja05
    Absens skrev 2012-05-17 22:23:16 följande:
    Nej, gud, det är inget försvar. Jag vill bara poängtera att människor är olika. Självklart finns det män som inte alls tycker att deras flickvänner är finast osminkade och ofixade. Jag tycker bara det är onödigt att hinta att alla män skulle ljuga när de säger så. Nu är jag inte direkt sunkig och ovårdad, så jag hör kanske inte till skalan som kritiseras.
    Ja klart vi alla är olika! Och skrev ju innan att klart att ens livskamrat älskar en för den man är. Men finns ju alltid saker man kan göra för varann!
Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??