• sweasmamma

Hög risk på KUB

Jag va på KUB test , är 30 år! Fick idag svaren och dom va höga! Riskerna va 1:36, i min ålder ska det vara minst 1:300 så jag är självklart orolig nu !

Finns det någon som gjort fvp eller fått hög risk på DS??kanske UL med ett barn med DS?? vem som helst , jag behöver solskenshistorier och tips och råd

OBS!!vätskan i nackspalten mättes till 2,2 så det va blodproven som gav hög risk  

• Svar på tråden Hög risk på KUB
  • isis bianco

nu är det gjort! ligger hemma i soffan och tar det lugnt, känner av en hel del molande i magen. Usch, nu  är det liksom en annan typ av väntan. Och jag är jätterädd för att börja läcka fostervatten. Vi förväntas svar nästa torsdag eller fredag sa läkaren. Är det avvikande kommer de att ringa innan dess. Bebisen har iallafall växt ikapp, istället för att vara en vecka yngre var bebis idag bara två dagar yngre! skönt det iallafall Solig

• Barbalala

martini bianco: Skönt att det är gjort! Gjorde det ont? Vad bra att den växt ikapp, det ger mig hopp.
    Ta det lugnt nu.

• sweasmamma
    martini bianco skrev 2012-06-20 13:09:53 följande:
    nu är det gjort! ligger hemma i soffan och tar det lugnt, känner av en hel del molande i magen. Usch, nu  är det liksom en annan typ av väntan. Och jag är jätterädd för att börja läcka fostervatten. Vi förväntas svar nästa torsdag eller fredag sa läkaren. Är det avvikande kommer de att ringa innan dess. Bebisen har iallafall växt ikapp, istället för att vara en vecka yngre var bebis idag bara två dagar yngre! skönt det iallafall Solig
    skönt =) det kommer se hur bra ut som helst 
  • isis bianco

Har en del kramper, som att livmodern blir stenhård en stund och sen går det över. Men sköterskan nämnde att man kan uppleva det, så försöker vara lugn. Personligen tyckte jag att det gjorde ont, själva provet alltså. Men vet också från alla mina ivfsprutor att det kan ha varit en nerv eller litet blodkärl i vägen som gjorde att det kändes så mycket. Däremot gick det fort över igen. Tycker resten av denna dagen är psykisk terror. Är obeskrivligt rädd för att kramperna ska eskalera och för att få missfall. Men kan å andra sidan inte göra så mycket mer än att ta det lugnt nu.

• Barbalala

Jag föstår att du är orolig, jag kommer att vara skräckslagen i flera dagar....Men de behövde bara sticka en gång eller?

• isis bianco

Sov ett par timmar nu. Man blir trött av att ta det lugnt och grubbla. Han behövde bara sticka en gång ja, skönt det med! Än så länge verkar kramperna lugnat sig, hoppas det fortsätter så!

• isis bianco

Kramperna har nu lugnat ner sig, skönt. Ska faktiskt till psykologen nu på morgonen, som är knuten till min mvc. Ska bli otroligt befriande att få någon att prata med. Ha en fin midsommar tjejer!

• Barbalala

Skönt! Hoppas du får ut nåt av samtalet med psykologen. Ha en skön midsommar du med!

• isis bianco

lycka till imorgon barbalala! Jag fick en hel del sammandragningar efteråt, bara så att du inte blir väldigt rädd. Var till och med på kk akutmottagning i fredags då jag hade sammandragningar minst en gång i timmen, men det såg fint ut vid blodprov, ultraljud och gynkoll. nu har det lagt sig lite igen, bara haft fem idag!

• sweasmamma

va olika det är .. jag hade bara liiite lätta menskänninmgar samma dag provet togs sen inget , samt obehag när provet togs men inte ont !

martini, hoppas på svar snart ... =)

Svar på tråden Hög risk på KUB