• sweasmamma

Hög risk på KUB

Jag va på KUB test , är 30 år! Fick idag svaren och dom va höga! Riskerna va 1:36, i min ålder ska det vara minst 1:300 så jag är självklart orolig nu !

Finns det någon som gjort fvp eller fått hög risk på DS??kanske UL med ett barn med DS?? vem som helst , jag behöver solskenshistorier och tips och råd

OBS!!vätskan i nackspalten mättes till 2,2 så det va blodproven som gav hög risk  

• Svar på tråden Hög risk på KUB
  • isis bianco

Sweasmamma, nä på onsdag blir det! Så åtta dagar framskjutet. Bara två dagar till, sen förhoppningsvis bara en vecka till för svaret, midsommarhelgen är säkert många lediga.

• sweasmamma
    martini bianco skrev 2012-06-18 20:06:31 följande:
    Sweasmamma, nä på onsdag blir det! Så åtta dagar framskjutet. Bara två dagar till, sen förhoppningsvis bara en vecka till för svaret, midsommarhelgen är säkert många lediga.
    onsdag okej ... ja då lär du ha svaret på måndag-tisdag då ! och oroa dig inte , testet går snabbt och smidigt 
  • AnnaGreta 378

Mitt KUB-test var 1:2. Ganskanedslåenderesultat, minst sagt. Jag var 39 år och det var mitt femte barn.
    Gjorde fvp för att avbryta vid svårare kromosomfel alternativt vara förberedd på ett barn med Downs.
     Födde normal son. Glad

• sweasmamma
    AnnaGreta 378 skrev 2012-06-18 20:12:26 följande:
    Mitt KUB-test var 1:2. Ganskanedslåenderesultat, minst sagt. Jag var 39 år och det var mitt femte barn.
    Gjorde fvp för att avbryta vid svårare kromosomfel alternativt vara förberedd på ett barn med Downs.
     Födde normal son. Glad
    ja du ser!!! 1:2?? 1:36 tyckte jag va mkt för att vara 30 =)
  • abinito

Hej tjejer! Tänkte bara fråga hur långt tid efter kub ni fick göra fvp? Jag kommer att vara i 12+2 när jag gör kub.

• Barbalala

martini bianco: Lycka till imorgon nu, jag håller alla tummar! Uppdatera gärna så snart du har möjlighet.

• Barbalala

abinito: Här i Västerås gör man fvp tidigast i v. 15+2, så ungefär 3 veckor efter kub.

• sweasmamma

samma här i Lund , 15+2 tidigast pga mängd fostervatten samt risken för mf minskar efter v 15

• abinito

Tack för svar. 3 veckor känns ju som en evighet om man fått dåliga siffror på KUB. Har bokat tid, men är fortfarande i valet och kvalet om jag ska göra det.

• sweasmamma
    abinito skrev 2012-06-20 07:23:54 följande:
    Tack för svar. 3 veckor känns ju som en evighet om man fått dåliga siffror på KUB. Har bokat tid, men är fortfarande i valet och kvalet om jag ska göra det.
    jag hade rek att inte göra det , skapar ganska mkt "onödig" oro !
Svar på tråden Hög risk på KUB