• sweasmamma

Hög risk på KUB

Jag va på KUB test , är 30 år! Fick idag svaren och dom va höga! Riskerna va 1:36, i min ålder ska det vara minst 1:300 så jag är självklart orolig nu !

Finns det någon som gjort fvp eller fått hög risk på DS??kanske UL med ett barn med DS?? vem som helst , jag behöver solskenshistorier och tips och råd

OBS!!vätskan i nackspalten mättes till 2,2 så det va blodproven som gav hög risk  

• Svar på tråden Hög risk på KUB
  • isis bianco

nu är jag mest nervös över om min telefon kommer ringa från genetiska labbet hur ska man kunna klara jobbet?

• sweasmamma
    martini bianco skrev 2012-06-24 21:48:51 följande:
    nu är jag mest nervös över om min telefon kommer ringa från genetiska labbet hur ska man kunna klara jobbet?
    dom kommer inte ringa !!! du kommer få hem ett brev precis som jag =)
  • isis bianco

sweasmamma, du är ju för gullig =) hoppas du har rätt! och hoppas på besked innan torsdag/fredag som läkaren trodde. kanske skulle stänga av telefonen bara för säkerhets skull liksom :p

• sweasmamma
    martini bianco skrev 2012-06-24 21:59:22 följande:
    sweasmamma, du är ju för gullig =) hoppas du har rätt! och hoppas på besked innan torsdag/fredag som läkaren trodde. kanske skulle stänga av telefonen bara för säkerhets skull liksom :p
    =) jag gjorde mitt på en tis, röd dag ons sen besked på måndagen så du får säkert besked imorgon eller tisdag !
  • Barbalala

martini bianco: Det är på tisdag, men jag är toknervös redan. Jag kommer säkert oxå att få en massa sammandragningar, känner det på mig... Vad jobbigt att behöva åka in akut, men vad skönt att det såg bra ut! Varför tog de blodprov, för att se ev. infektion? Jag tror inte heller att de kommer ringa, det kommer nog ett brev på posten ska du se!

• isis bianco

barbalala, ja blodprovet var för att kolla snabbsänkan. lycka nu till imorgon! tänker på dig!

• isis bianco

inte hört nåt än. så länge telefonen är tyst är jag nöjd, men jag erkänner att brevlådan var prio 1 när jag kom hem.

• sweasmamma
    martini bianco skrev 2012-06-25 20:50:44 följande:
    inte hört nåt än. så länge telefonen är tyst är jag nöjd, men jag erkänner att brevlådan var prio 1 när jag kom hem.
    förstår..vet preciiiis =) 
  • Barbalala

Nu har även jag äntligen fått provet gjort! Gud, så skönt att det är över i alla fall, nu blir det ju dock en helt annan väntan... Jag tyckte inte att det gjorde ont, de var fantastiskt snabba så jag var helt förvånad när det var klart. Det enda som jag tyckte var obehagligt var att han inte förde in nålen försiktigt utan liksom högg in den....å andra sidan tror jag att det var bättre, det var över fortare. Just nu känner jag ingenting i magen, men jag har intagit liggläge och kommer ligga så här resten av dagen.
    martini bianco: hoppas du får post idag!

• sweasmamma
    Barbalala skrev 2012-06-26 10:46:09 följande:
    Nu har även jag äntligen fått provet gjort! Gud, så skönt att det är över i alla fall, nu blir det ju dock en helt annan väntan... Jag tyckte inte att det gjorde ont, de var fantastiskt snabba så jag var helt förvånad när det var klart. Det enda som jag tyckte var obehagligt var att han inte förde in nålen försiktigt utan liksom högg in den....å andra sidan tror jag att det var bättre, det var över fortare. Just nu känner jag ingenting i magen, men jag har intagit liggläge och kommer ligga så här resten av dagen.
    martini bianco: hoppas du får post idag!
    skönt att det är gjort !!
Svar på tråden Hög risk på KUB