• sweasmamma

Hög risk på KUB

Jag va på KUB test , är 30 år! Fick idag svaren och dom va höga! Riskerna va 1:36, i min ålder ska det vara minst 1:300 så jag är självklart orolig nu !

Finns det någon som gjort fvp eller fått hög risk på DS??kanske UL med ett barn med DS?? vem som helst , jag behöver solskenshistorier och tips och råd

OBS!!vätskan i nackspalten mättes till 2,2 så det va blodproven som gav hög risk  

• Svar på tråden Hög risk på KUB
  • sweasmamma
    martini bianco skrev 2012-06-28 14:42:41 följande:
    Har äntligen fått brevsvar nu! Allt är helt normalt och vi väntar en flicka! Helt plötsligt blev livet lite ljusare, ska bara en gråta en liten skvätt. VILKEN LYCKA!

jag saaaa ju det !! grattis!!!!
  • Copyjulia

Nu har jag verkligen totalångest. Måste bestämma mig till på måndag om jag ska göra FVP eller ej. Då går jag in i v 20 så sedan blir det ju för sent. Ena sekunden är jag helt säker på att jag inte ska göra det och nästa om motsatsen. Jag var inte så uppstressad förut men det är väl för att jag VERKLIGEN måste bestämma mig nu. Jag vill verkligen inte ha ett barn med Downs men efter alla våra år av försök vet jag inte hur jag skulle överleva ett missfall. Risken är ju ungefär lika stor att få ett Downsbarn som att det blir missfall. 

• Copyjulia
    sweasmamma skrev 2012-06-05 22:24:09 följande:
    hcg 83,200=2,6035 MoM

Papp-a 1,070=0,4265 MoM 

detta hade jag 
    Så konstigt att vi fått så olika risksiffror. Mina värden var snarlika dina. 
    Hcg 2624 Mom och Papp-A 0,636 Mom.  Jag är dessutom 38 år. Nackspalten var 1,5.
    Fick risken 1/188. 
  • isis bianco

Copyjulia, vilket dilemma du befinner dig i. Det är bara du själv som kan ta beslutet om detta, men då du känner så starkt angående en bebis med kromsomskador så kanske du borde göra testet ändå? Ju längre gången man är desto mindre är risken för komplikationer av ett fvp.
    Men det är du som ska känna dig bekväm med beslutet!  

• Barbalala

Är i chock.. idag ringde de och sa att provet inte är normalt. Jag fick inte veta vad det var, ska dit imorgon. Jag kan inte tro att detta händer oss....

• isis bianco

Åh nej Barbalala, vad säger du?? Åh vad jag håller mina tummar för att det bara är så att de inte fick ut tillräckligt med celler och skulle behöva ta om provet. nej, nej, nej, det var ju inte så det skulle gå

• sweasmamma
    Barbalala skrev 2012-07-02 18:34:15 följande:
    Är i chock.. idag ringde de och sa att provet inte är normalt. Jag fick inte veta vad det var, ska dit imorgon. Jag kan inte tro att detta händer oss....
    nej nej nej =( uppdatera oss, tänker på dig 
  • isis bianco

Sweasmamma, så fin! Åh vad jag håller tummarna för Barbalala idag. Uppdatera oss gärna sen!

Svar på tråden Hög risk på KUB