• vårsol

Pepptråd för No Cry Sleep Solution

Jag har förstått att vi som håller på med NCSS (eller är intresserade av den) behöver få dela med oss av våra erfarenheter och få lite råd och pepp när det går trögt.

So... here comes!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-21 18:35:27:
    NCSS går i korthet ut på:
    *beskrivning om hur bebisars sömn fungerar
    *författaren ger tips om åtgärder som man kan göra för att få barnet att sova bättre. Till skillnad från många andra sovkurer behöver barnetinte vara ledset under tiden man genomför kuren.
    *man väljer själv vilka av råden som passar en och sen använder man sig av tiodagarsloggar för att se framstegen.

Boken finns bara på engelska ännu så länge men är väldigt lättläst även för den som inte är van att läsa på engelska.

Beställ boken här:
    www.adlibris.se/product.aspx&s=1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-01 08:00:45:
    Tänkte tillägga lite för den som är intresserad men inte vet om det är värt allt slit.

Vi hade en helt ohållbar situation med mycket gråt från både mamma och barn. Dagarna var kaos och kvällarna ännu värre. Efter två-tre dagar med NCSS hade vi lyckats få bort det mesta av gråten och hade en något sånär fungerande situation. Efter tre veckor sover Oskar sju timmar i sträck på natten, somnar på två minuter när han ska sova middag och på en kvart inför kvällen. Han är GLAD när han ska gå och lägga sig och hans mamma är lycklig över att se hur väl han mår (och att få sova hela nätter )

Så DET ÄR HELT KLART VÄRT ATT PROVA om man själv, eller ens barn har problem med sömnen.

• Svar på tråden Pepptråd för No Cry Sleep Solution
  • vårsol

mammamamma - jag tror att det kan vara bra om han vaknar på samma ställe som han somnar, för att miljön ska kännas igen och han så småningom ska kunna somna om själv. Kanske att ta bort benen på sängen vore ett alternativ?

timberhochmandie - målet är att han ska lägga sig och vara glad. Verkligheten har tyvärr sett annorlunda ut. Det har varit ganska mycket kink och även gråt för vår del men med hjälp av metoden verkar vi vara på väg bort från det Jag tror som mammamamma att det är en motvikt till alla cry-it outmetoder som finns. Ett sätt att uppnå just det som man försöker uppnå med hjälp av skrikmetoder men utan att barnet behöver skrika. Sen tror jag också att det är stor skillnad på att gråta i sin ensamhet och att gråta nära sin förälder. För mig handlar det om att mitt barn ska få sova och göra det med glädje, genom hela metoden. Flummigt?? Vet inte om jag lyckas få fram vad jag vill säga...

• systernegativ

*bevakar under favoriter*

• sukkubus

Halloj!

Jag fick nyss en bebisbilaga från "Vi föräldrar". I den var det en lång artikel om boken och författaren. Det stod att det fanns planer att ge ut den på svenska.
    Någon som vet mer om det?

• HeddaBigBum

Hej!
    Jag har väl inte här att göra egentligen. Jag körde 5mm med min son och det funkade totalt perfa för oss. Min bästa kompis kör no-cry och jag tycker verkligen de & ni allihopa är så duktiga! Det verkar gå jättebra för min kompis!! Jag tror skarpt på tydliga läggdags-rutiner, vilka man nu än väljer... så fortsätt kämpa!!!!

• vårsol

sukkubus - pallas hade mejlat författaren eller den som är ansvarig eller vem det nu var men det verkar inte vara på gång i dagsläget. Däremot ska det snart komma en dansk översättning men då läser jag den hellre på engelska

• Doktorinnan

Åh, vilken bra tråd.... Har börjat läsa boken och tycker hon har väldigt vettiga idéer om barns sömn och hur man ska förhålla sig till den! Har dock inte hunnit omsätta några av idéerna i praktiken än så jag får återkomma när jag har mer "kött på benen".

Lite OT kanske, men jag skrattade gott åt frågan om JAG hade kunnat somna om ifall jag somnat i en varm, gosig säng och vaknade utan täcke på köksgolvet

• doddit

Skulle ni inte kunna förklara lite hur metoden går till? Funderar på om jag ska köpa boken nämligen. Står det om gentle removal plan i den? Har som mål att sluta amma på nätterna.

• lilla my2

boken kom idag,,,,,,,,,,,,,, yipppie!!!

Har naturligtvis inte börjat läsa den än, men hör och häpna, dottern somnade i sin säng med vaggning naturligtvis ( har köpt "gungtassar") men ändå!!!!!!!!!!!!!!!
    Jag blev så lycklig att jag nästan började gråta!!

Nu ska jag verkligen läsa boken så kanske vi får till stånd med dagssömnen också, som för nuvarande är 3*15 min om jag inte ligger brevid henne ( då kan hon sova tre timmar)

lycka till allihop, följer denna tråd from nu

• vårsol

doddit - i boken berättar hon om hur bebisars sömn fungerar och sen ger hon tips om åtgärder som man kan göra för att få barnet att sova bättre. Utan att det ska behöva vara ledset under tiden. Man väljer själv vilka av råden som passar en och sen använder man sig av tiodagarsloggar för att se framstegen. Längre upp på sidan ser du hur vi har gjort hos oss.

lilla my2 - vi har ungefär samma problem. Oskar sover bara 30 min i taget och vaknar outsövd. Just nu löser vi det med att jag ligger bredvid och han har mitt bröst i munnen. Förhoppningsvis ska han sova själv längre fram men just nu prioriterar vi att han sover om dagarna eftersom han mår sååå mycket bättre då. Ett steg i taget

• vårsol

doddit - ja det står om gentle removal plan i den

Svar på tråden Pepptråd för No Cry Sleep Solution