• vårsol

Pepptråd för No Cry Sleep Solution

Jag har förstått att vi som håller på med NCSS (eller är intresserade av den) behöver få dela med oss av våra erfarenheter och få lite råd och pepp när det går trögt.

So... here comes!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-21 18:35:27:
    NCSS går i korthet ut på:
    *beskrivning om hur bebisars sömn fungerar
    *författaren ger tips om åtgärder som man kan göra för att få barnet att sova bättre. Till skillnad från många andra sovkurer behöver barnetinte vara ledset under tiden man genomför kuren.
    *man väljer själv vilka av råden som passar en och sen använder man sig av tiodagarsloggar för att se framstegen.

Boken finns bara på engelska ännu så länge men är väldigt lättläst även för den som inte är van att läsa på engelska.

Beställ boken här:
    www.adlibris.se/product.aspx&s=1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-01 08:00:45:
    Tänkte tillägga lite för den som är intresserad men inte vet om det är värt allt slit.

Vi hade en helt ohållbar situation med mycket gråt från både mamma och barn. Dagarna var kaos och kvällarna ännu värre. Efter två-tre dagar med NCSS hade vi lyckats få bort det mesta av gråten och hade en något sånär fungerande situation. Efter tre veckor sover Oskar sju timmar i sträck på natten, somnar på två minuter när han ska sova middag och på en kvart inför kvällen. Han är GLAD när han ska gå och lägga sig och hans mamma är lycklig över att se hur väl han mår (och att få sova hela nätter )

Så DET ÄR HELT KLART VÄRT ATT PROVA om man själv, eller ens barn har problem med sömnen.

• Svar på tråden Pepptråd för No Cry Sleep Solution
  • Karin Knas

Skumpis: Vetdu, det såg jag på sängbilden på V - "här är en till nyfikenstrut" tänkte jag... Lustigt!

• Chili

Hej! Vilken intressant tråd!
    Hur tidigt kan man börja med NCSS? Min dotter är 3,5 månad och det är framförallt svårt med insomningen, hon vaknar nästan aldrig på natten mer än för att äta och somna om igen. Men när hon ska sova står jag eller maken och gungar/hoppar fram och tillbaka med henne på axeln en bra stund och hon varvar gnäll och skrik tills hon kommer till ro. Lägger ner henne när hon sover eller nästan sover och då kan hon amma till sömns. Men hon blir ju större och vi orkar snart inte hålla på så med 6,5 kg på axeln.
    Kan man hitta någon lösning i Pantleys metod?

• vårsol

Chili - i pantleys bok finns ett särskilt avsnitt för barn upp till 4 månader.

• Chili

Tack, vårsol! Ska definitivt köpa boken!

• akl

Ingen bok idag ! Jag som hade tänkt krypa ner i ett varmt bad och läsa en stund!!
    Ja, ja förhoppningsvis kommer den imon...

• Pallas

Ujujuj, idag är det en mamma som är trött... Storebror har sovit hela natten men Elliot har vaknat minst en gång i timmen och pruttat och haft sig så jag fick hjälpa honom med massage. Storebror lyckades i ett obevakat ögonblick ge Elliot mat med curry igår och han är nu alldeles rödprickig och fick som sagt ont i magen... Planerna på att försöka avvänja var bara att lägga på hyllan, jag orkade helt enkelt inte. Kl 4:10 fick jag nog och satte mig vid datorn och körde vagnen i 50 minuter. Han var tyst så länge vagnen rörde sig i allafall och kunde till slut sova vidare till kl 6:30.

Puh. Idag håller vi oss nog hemma och sover...

• Suza

Jag förstår inte riktigt hur Pantley har tänkt sig att barnet inte ska sova i ens armar, för så fort jag lägger ner min tjej vaknar hon. Vad ska man göra ? Och när man nattar , menar hon att man ska ligga i sängen med barnet för min dotter vil bli buren tills hon somnar , jättejobbigt. Därför vill jag försöka hennes metoder men uppfattar inte riktigt hur hon menar. Nån som kan förklara ?

• Suza

Jag förstår inte riktigt hur Pantley har tänkt sig att barnet inte ska sova i ens armar, för så fort jag lägger ner min tjej vaknar hon. Vad ska man göra ? Och när man nattar , menar hon att man ska ligga i sängen med barnet för min dotter vil bli buren tills hon somnar , jättejobbigt. Därför vill jag försöka hennes metoder men uppfattar inte riktigt hur hon menar. Nån som kan förklara ? Hon är 11 veckor gammal.

• Suza

Jag förstår inte riktigt hur Pantley har tänkt sig att barnet inte ska sova i ens armar, för så fort jag lägger ner min tjej vaknar hon. Vad ska man göra ? Och när man nattar , menar hon att man ska ligga i sängen med barnet för min dotter vil bli buren tills hon somnar , jättejobbigt. Därför vill jag försöka hennes metoder men uppfattar inte riktigt hur hon menar. Nån som kan förklara ? Hon är 11 veckor gammal.

• vårsol

Suza - jag har för mig att det finns ett avsnitt om hur man lägger ner barn i sängen och att de somnar där... typ att man ska hålla barnet och vagga det hela vägen ner i sängen eller hur det nu var... jag skumläste bara för min son somnar inte i famnen utan liggandes i sängen ammandes.

Svar på tråden Pepptråd för No Cry Sleep Solution