• catdancing

Min älskling porrsurfar!!!!!!

Har nyss kommit på min sambo med att han porrsurfar. Tycker det är kränkande, känner mig äcklad och billig. Jag har verkligen ansträngt mig för att köpa sexiga och fina underkläder, håller min kropp i form och vältränad och har en snygg kropp. Alltid noga med att hålla mig ren och fräsch, rakar mig mm mm. Ofta är det jag som tar intiativet till sex som inte på något sätt har varit dåligt tvärtom. Han har själv påpekat hur fantastiskt sexliv vi har flera gånger i veckan och ibland mer än 1 gång per dag. Så VARFÖR???? snälla någon hjälp mig. Jag har tappat tilliten totalt till honom. Och han vill inte prata om det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 06:10
    Har ett problem. Jag har precis börjat här så jag vet inte hur allt funkar, kan jag kommentera andras inlägg på min tråd, har försökt med att citera inläggen men jag ser inte själv vad jag skrivit?????, vimsig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-11 16:09
    Hade varit intressant att veta vad killar tycker i denna fråga,,, varför tittar dom. Och en annan sak. I måndags kväll jobbade jag och när jag kom hem var min älskling väldigt sugen på sex vilket jag tyckte var härligt, när jag sedan lånade hans dator på tisdagen så visade det sig att han porrsurfat på måndagskvällen. Var det då egentligen mig han ville ha eller hade han blivit upphetsad av något annat och var jag då bara föremålet för att få utlopp för sin sexuella upphetsning?????

• Svar på tråden Min älskling porrsurfar!!!!!!
  • sockerdricka
    Loriyana skrev 2012-06-09 11:26:46 följande:
    Nästan hälften av tonårsflickorna i Sverige har någon form av självskadebeteende. De antingen svälter sig själva, kräks upp maten eller skär sig själva med kniv. Detta gör de HELT FRIVILLIGT. Betyder det då att det är något bra?

Sex är något som är underbart, men också något som kan innebära allvarliga konsekvenser. Nästan alla som arbetar inom porrindustrin har någon form av skadad bakgrund. De låter andra utnyttja dem för att de inte känner att de är värda mer. Och detta är något som många väljer att utnyttja till egen fördel.

De flesta hade en "hora" på skolan...den där tjejen som nästan vem som helst kunde ligga med. Tror du att hon var lycklig? Tror du att hon var stolt? Tror du att hon kände att hon var värdefull?

Jag tycker att man borde behandla andra såsom man själv vill bli behandlad och jag väljer att se människor som arbetar inom porrindustrin (och alla andra människor också för den delen) som värdefull individer som förtjänar att behandlas bra och inte utnyttjas för andras sexuella njutning eller utnyttjas för att de kommer från en besvärlig bakgrund och inte känner att de är värda mer.        
    Själv har jag inget emot porr och jag har inte tillräckligt mycket fakta för att kunna uttala mig om porrstjärnornas mående, men jag måste (alldeles offtopic!), tacka dig för en vass argumentation och sund, människovänlig inställning. Du gör den här tråden värd att läsa.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-06-09 16:10:32 följande:
    Är du man eller kvinna? Det är STOR skillnad på manlig och kvinnlig sexlust. Generellt sett blir en mans sexlust större ju längre tid det går mellan utlösningarna, för en kvinna blir lusten större ju oftare hon får orgasm

Vart har du fått det ifrån?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Anonym (kvinna)
    Anonym skrev 2012-06-09 15:09:00 följande:
    På FL är det ''politisk korrekt'' att tycka det är okey att ens man porrsurfar, och om man inte tycker det är okey är man konstig, svartsjuk, och kontrollerande.

Jag hade inte heller uppskattat om min man kollade på porr, tycker det är oacceptabelt.
    Precis så är det.
  • Anonym (kvinna)
    Anonym skrev 2012-06-09 15:26:34 följande:
    Menar du att varje persons gränser för otrohet baseras på hur pass "osäker man är i sig själv"?
    Hehe, tydligen menade hon så.

Man får väll säga i så fall att en person som har 100% bra självförtroende inte bryr sig om att ens kille har en kk vid sidan av förhållandet.

Asså seriöst, gränsen för vart man drar otrohet ligger INTE i ens självförtroende utan i vad man helt enkelt tycker. Låter snarare som att den där personen som skrev så har riktigt dåligt självförtroende och känner sig "duktig" när hon tillåter sin man titta på porr, att hon liksom sitter där och intalar sig "han älskar mig, jag är bra, jag ska inte bry mig om att han tittar på porr, jag ska låta han göra det, han älskar mig och attraheras av mig ändå" ..  
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (ring soc!!) skrev 2012-06-09 15:40:49 följande:
    Frågan är väl snarare hur man kan se en sådan liten bagatell som oskyldigt porrsurfande som otrohet? Porr är inget annat än en inspelad video.
    Fast bara för att DU tycker att det är en bagatell att titta på porr så betyder väll inte det att det är rätt.

Menar du på fullaste allvar, att bara för att min granne tycker det är en bagatell att smiska barn när dom är olydiga så är det rätt.

Det finns inget rätt eller fel. Man ska göra det man tro på. Alla tror inte på att porr är bra, eller känner sig inte bekväma med att titta på det/att partnern tycker det är fel. Endel ser det som otrohet. Det är inget som DU kan avgöra, tyvärr!!  
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (kvinna) skrev 2012-06-09 20:02:55 följande:
    Hehe, tydligen menade hon så.

Man får väll säga i så fall att en person som har 100% bra självförtroende inte bryr sig om att ens kille har en kk vid sidan av förhållandet.

Asså seriöst, gränsen för vart man drar otrohet ligger INTE i ens självförtroende utan i vad man helt enkelt tycker. Låter snarare som att den där personen som skrev så har riktigt dåligt självförtroende och känner sig "duktig" när hon tillåter sin man titta på porr, att hon liksom sitter där och intalar sig "han älskar mig, jag är bra, jag ska inte bry mig om att han tittar på porr, jag ska låta han göra det, han älskar mig och attraheras av mig ändå" ..  

Ja och nej. En kvinna med god självkänsla och självförtroende blir i alla fall inte otrygg eller känner sig mindre värd om hennes partner har någon vid sidan av. Det betyder däremot inte att hon nödvändigtvis vill leva så, och kan av principskäl vara emot det. I min erfarenhet är synen på porr och onani som otrohet sällan, extremt sällan, något som kommer från en kvinna (eller man) med god självkänsla.
  • Anonym (kvinna)
    HäxanSurtant skrev 2012-06-09 15:41:08 följande:
    Släpp det TS, man har ofta ett gemensamt sexliv och sen ett eget med sig själv, inget konstigt där. Sen fattar jag inte varför porr vips skulle göra dig billig på något sätt. Hur står det till med egenvärdet och självkänslan?
    Fast skulle inte DU känna dig billig om du försöker klä upp dig i sexiga kläder och ta initiativ till sex när mannen fortsätter konsumera porr mer än han har sex med dig?
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (kvinna) skrev 2012-06-09 20:05:04 följande:
    Fast bara för att DU tycker att det är en bagatell att titta på porr så betyder väll inte det att det är rätt.

Menar du på fullaste allvar, att bara för att min granne tycker det är en bagatell att smiska barn när dom är olydiga så är det rätt.

Det finns inget rätt eller fel. Man ska göra det man tro på. Alla tror inte på att porr är bra, eller känner sig inte bekväma med att titta på det/att partnern tycker det är fel. Endel ser det som otrohet. Det är inget som DU kan avgöra, tyvärr!!  

Jämförelsen haltar. Att aga barn är förbjudet, och skadar troligen barnen. Att titta på porr är inte förbjudet och skadar bara den partner som antingen ideologiskt är emot porr (vilket jag kan köpa att man är), eller som kanske inte är så säker på sin plats i sin partners liv, eller rentav osäker på sig själv som person. I det senare fallet är det inte partnern man ska hacka på, utan man bör jobba på sin självkänsla.

För som sagt - om porr är otrohet, varför är inte romantiska komedier det? Same shit, different name.  
  • Anonym (precis så)
    Anonym (kvinna) skrev 2012-06-09 20:06:13 följande:
    Fast skulle inte DU känna dig billig om du försöker klä upp dig i sexiga kläder och ta initiativ till sex när mannen fortsätter konsumera porr mer än han har sex med dig?
    Är inte det en vulgärtolkning av vad TS egentligen har skrivit? Att mannen konsumerar mer porr än han har sex med henne?
  • Pulaski

Om du har varit nöjd med det gemensamma sexlivet tidigare, och om sambon brukar säga att det är fantastiskt, då är ju det hela en ickefråga, egentligen. Sambons porrsurfande har bevisligen inte påverkat ert sexliv negativt, och han gör det uppenbarligen inte heller istället för att ha sex med dig. På vilket sätt får det dig att känna dig kränkt och billig?

Svar på tråden Min älskling porrsurfar!!!!!!