• catdancing

Min älskling porrsurfar!!!!!!

Har nyss kommit på min sambo med att han porrsurfar. Tycker det är kränkande, känner mig äcklad och billig. Jag har verkligen ansträngt mig för att köpa sexiga och fina underkläder, håller min kropp i form och vältränad och har en snygg kropp. Alltid noga med att hålla mig ren och fräsch, rakar mig mm mm. Ofta är det jag som tar intiativet till sex som inte på något sätt har varit dåligt tvärtom. Han har själv påpekat hur fantastiskt sexliv vi har flera gånger i veckan och ibland mer än 1 gång per dag. Så VARFÖR???? snälla någon hjälp mig. Jag har tappat tilliten totalt till honom. Och han vill inte prata om det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 06:10
    Har ett problem. Jag har precis börjat här så jag vet inte hur allt funkar, kan jag kommentera andras inlägg på min tråd, har försökt med att citera inläggen men jag ser inte själv vad jag skrivit?????, vimsig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-11 16:09
    Hade varit intressant att veta vad killar tycker i denna fråga,,, varför tittar dom. Och en annan sak. I måndags kväll jobbade jag och när jag kom hem var min älskling väldigt sugen på sex vilket jag tyckte var härligt, när jag sedan lånade hans dator på tisdagen så visade det sig att han porrsurfat på måndagskvällen. Var det då egentligen mig han ville ha eller hade han blivit upphetsad av något annat och var jag då bara föremålet för att få utlopp för sin sexuella upphetsning?????

• Svar på tråden Min älskling porrsurfar!!!!!!
  • catdancing
    Dr Mupp skrev 2012-06-09 06:35:53 följande:
    Hans porrsurfande har inget med dig att göra. Han har rätt till sin egen sexualitet, precis som du har rätt till dig. Jag är övertygad om att du ibland fantiserar om sex och onanerar. Du kanske till och med gillar att läsa sk "tantsnusk". Det är precis samma sak med porrsurfandet. 

Om du inte kan se att porrsurfandet inte har nått med dig att göra kommer du få problem, för majoriteten av alla karlar porrsurfar, så är det bara. 
    Nej jag fantiserar inte om sex på det sättet.  Däremot kan jag fantisera om vad jag önskar att jag och min älskling ska göra, Var vi ska hitta en härlig plats på semestern på Öland att älska ute på och hur det kommer att bli denna gången. Vi har älskat ute alla somrar hittills. VARFÖR måste hans fantasier inbegripa andra människor även om de inte är verkliga. Eller är det de, har han porrchattat också???? VAD vet jag han döljer det ju. Är det också helt OK att chatta eller tom kanske ha telefonsex tillsammans med någon annan. Var drar man gränsen och var finns gränsen för otrohet. lever man i en relation borde man ta hänsyn till sin partners önskningar och inte tillfoga denna smärta. Jag skulle aldrig göra någonting som jag vet att man sambo skulle känna sig sårad över..........................Älskar honom totalt han är min luft

• catdancing
    Anonym skrev 2012-06-09 20:50:11 följande:
    Om det var så att TS försökt göra förhållandet mer romantiskt, gjort romantiska gester och ansträngt sig för att skapa ett närmare och varmare band till sin sambo, men utan någon respons, så är det väl inte omöjligt att hon skulle känna sig billig om hennes sambo satt och kollade romantiska komedier med jämna mellanrum.
    Romantiska komedier skulle jag också kunna se på ensam eller tillsammans med honom. Jag är ingen moral tant. jag gillar kärlek och sex och samliv. Men jag VILL inte att min älskling glor på Porr och kanske tom blir upphetsad för att 5 min senare älska med mig. Är det mig han blir upphetsad på då???????????

• Frankk

I slutändan blir den här frågan för mig en fråga om hurvida det är rätt att försöka bestämma över en annan människa. Beroende på vilka överenskommelser man gjort. Har du ts gått in i relationen tydlig att du ej accepterar porr? Förmodligen inte. Är det en vedertagen outtalad sanning att om man tittar på porr har man gått över gränsen. Förmodligen inte.

Då är det tyvärr du som äger problemet något mer, även om jag delvis kan förstå att man kan bli kränkt så riskerar du att kränka honom, om du förbjuder honom.

"Jag har tappat tilliten totalt till honom." På vilket sätt har han svikit dig?

• Fridayyy
    Frankk skrev 2012-06-10 08:35:21 följande:
    I slutändan blir den här frågan för mig en fråga om hurvida det är rätt att försöka bestämma över en annan människa. Beroende på vilka överenskommelser man gjort. Har du ts gått in i relationen tydlig att du ej accepterar porr? Förmodligen inte. Är det en vedertagen outtalad sanning att om man tittar på porr har man gått över gränsen. Förmodligen inte.

Då är det tyvärr du som äger problemet något mer, även om jag delvis kan förstå att man kan bli kränkt så riskerar du att kränka honom, om du förbjuder honom.

"Jag har tappat tilliten totalt till honom." På vilket sätt har han svikit dig?
    Men det räcker väl om hon säger det nu så får han svara om han klarar av att leva utan porr, eller så får hon leva med att han tittar på porr eller så får de dela på sig och hitta en mer likasinnad.
  • Anonym (tjej 32)
    catdancing skrev 2012-06-10 06:26:17 följande:
    Tack för alla svar, Jag har inte fattat riktigt fattar hur jag svarar alla men någon kan kanske hjälpa mig, hahaha. Till en början så är jag INGEN moraltant överhuvudtaget. Och varför känner jag mig billig???? ja det är en bra fråga, det är ju en känsla och känslor kan vara svåra att förklara. Men jag har ansträngt mig, Köpt "fina" sexiga underkläder, INGA VULGÄRA. Men han märker inte dem. Jag kan gå genom tv-rummet i ett nytt sätt underkläder och han SER inte. Och i nästa andetag så kan han ställa sig och porrsurfa och glo på den skiten. Då känner jag mig billig för jag får ingen uppmärksamhet för det jag gör. Tydligen är det inte tillräckligt.............. sexigt eller något. Jag vet inte
    Så var mitt ex också och han porrsurfade inte, han kollade inte porr öht. Jag kunde gå i underkläder eller naken förbi och noll respons. Min nuvarande kollar porr mer eller mindre dagligen och skulle jag gå förbi i underkläder så skulle jag inte få vara i fred. Han skulle tända direkt vad han än höll på med. 
  • Frankk
    Anonym (tjej 32) skrev 2012-06-10 09:31:11 följande:
    Så var mitt ex också och han porrsurfade inte, han kollade inte porr öht. Jag kunde gå i underkläder eller naken förbi och noll respons. Min nuvarande kollar porr mer eller mindre dagligen och skulle jag gå förbi i underkläder så skulle jag inte få vara i fred. Han skulle tända direkt vad han än höll på med. 
    Vad kom först, hönan eller ägget? Ja porren har förmodligen inget med problemet att göra. Utan ts sambo tänder inte på henne, eller iaf så visar han inte det. Hon känner sig oälskad. Det är porren som får klä skott för ett större mer svåråtgärdat problem.
  • CygnusX1
    Anonym (tjej 32) skrev 2012-06-10 09:31:11 följande:

Jag skulle också tända, om en kvinna kom förbi i bara underkläder, eller utan ;)
  • Anonym

hahahahaha roligaste tråden jag sett på länge! Upprörd av porr?? AV PORR!! snälla de flästa kollar på porr, jag kollar på porr Är kvinna och gravid) Vi kollar på porr tillsammans.. Om min kille skulle sitta och kolla eller surfa eller runka till porr S K U L L E fan inte bry mig.

De är ju som att barn kollar på tecknat, kvinnor kollar på DH, och männ kollar fotboll och porr.. Vad är problemet? Fattar inte.. de är väl bättre att han surfar porr och är nöjd med "fantasi världen" ni har bra sex.. Än att han tycker DU är kass i sägen och knullar kvinnor IRL på sidan av?? Eller?? Tagga ner.. det är bara film

• Anonym (KVINNA!)

Hur kan man  jämföra porr med att vara otrogen? Det är ändå bara något som triggar igång fantasin. Skulle det vara ok att era män onanerade utan porr då? Möjligtvis fantiserar om grannfrun eller barnens dagisfröken. Jag måste nog hålla med som några har skrivit att förbjuda sin partner från att titta på porr tyder på dålig självkänsla, det hela handlar om att de för en stund väljer att ha en skön stund med sig själv och den andre känner sig direkt bortstött och ensam. Det märks tydligt på ts inlägg där hon sriver att hon känner sig kränkt äcklig och billig, jag förstår inte varför man inte bara kan ignonera det om man är emot porr, alla behöver ju inte gilla det men låt dom som gör det kolla på det, hur kan man förbjuda nån från att få njuta och ha en egen stund med sig själv? sjukt.

• Fridayyy
    Anonym (KVINNA!) skrev 2012-06-10 10:48:05 följande:
    Hur kan man  jämföra porr med att vara otrogen? Det är ändå bara något som triggar igång fantasin. Skulle det vara ok att era män onanerade utan porr då? Möjligtvis fantiserar om grannfrun eller barnens dagisfröken. Jag måste nog hålla med som några har skrivit att förbjuda sin partner från att titta på porr tyder på dålig självkänsla, det hela handlar om att de för en stund väljer att ha en skön stund med sig själv och den andre känner sig direkt bortstött och ensam. Det märks tydligt på ts inlägg där hon sriver att hon känner sig kränkt äcklig och billig, jag förstår inte varför man inte bara kan ignonera det om man är emot porr, alla behöver ju inte gilla det men låt dom som gör det kolla på det, hur kan man förbjuda nån från att få njuta och ha en egen stund med sig själv? sjukt.
    Alla ser inte på det på samma sätt som du. Och man behöver inte ha dålig självkänsla.
Svar på tråden Min älskling porrsurfar!!!!!!