• catdancing

Min älskling porrsurfar!!!!!!

Har nyss kommit på min sambo med att han porrsurfar. Tycker det är kränkande, känner mig äcklad och billig. Jag har verkligen ansträngt mig för att köpa sexiga och fina underkläder, håller min kropp i form och vältränad och har en snygg kropp. Alltid noga med att hålla mig ren och fräsch, rakar mig mm mm. Ofta är det jag som tar intiativet till sex som inte på något sätt har varit dåligt tvärtom. Han har själv påpekat hur fantastiskt sexliv vi har flera gånger i veckan och ibland mer än 1 gång per dag. Så VARFÖR???? snälla någon hjälp mig. Jag har tappat tilliten totalt till honom. Och han vill inte prata om det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 06:10
    Har ett problem. Jag har precis börjat här så jag vet inte hur allt funkar, kan jag kommentera andras inlägg på min tråd, har försökt med att citera inläggen men jag ser inte själv vad jag skrivit?????, vimsig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-11 16:09
    Hade varit intressant att veta vad killar tycker i denna fråga,,, varför tittar dom. Och en annan sak. I måndags kväll jobbade jag och när jag kom hem var min älskling väldigt sugen på sex vilket jag tyckte var härligt, när jag sedan lånade hans dator på tisdagen så visade det sig att han porrsurfat på måndagskvällen. Var det då egentligen mig han ville ha eller hade han blivit upphetsad av något annat och var jag då bara föremålet för att få utlopp för sin sexuella upphetsning?????

• Svar på tråden Min älskling porrsurfar!!!!!!
  • Anonym (kvinna)
    Dorian Ertymexx skrev 2012-06-09 20:05:44 följande:
    Ja och nej. En kvinna med god självkänsla och självförtroende blir i alla fall inte otrygg eller känner sig mindre värd om hennes partner har någon vid sidan av. Det betyder däremot inte att hon nödvändigtvis vill leva så, och kan av principskäl vara emot det. I min erfarenhet är synen på porr och onani som otrohet sällan, extremt sällan, något som kommer från en kvinna (eller man) med god självkänsla.
    Så typiskt svar på en kille på FL.

En tjej med bra självförtroende, eller ska man säga en bra flickvän, är hon som tilåtter han titta på porr, springa på strippklubbar, hångla på en fest när han är full osv osv.

Hon kan ha världen bästa självförtroende, hon kan tycka att hon är dö läcker, jättebra i sängen, världens bästa mamma, gör riktigt goda bullar osv osv.. MEN att hon drar gränsen vid otrohet vid porr. Och det finns många tjejer som gör det. 
  • Anonym (kvinna)
    Dorian Ertymexx skrev 2012-06-09 20:07:59 följande:
    Jämförelsen haltar. Att aga barn är förbjudet, och skadar troligen barnen. Att titta på porr är inte förbjudet och skadar bara den partner som antingen ideologiskt är emot porr (vilket jag kan köpa att man är), eller som kanske inte är så säker på sin plats i sin partners liv, eller rentav osäker på sig själv som person. I det senare fallet är det inte partnern man ska hacka på, utan man bör jobba på sin självkänsla.

För som sagt - om porr är otrohet, varför är inte romantiska komedier det? Same shit, different name.  
    Nej romantiska komedier eller actionfilmer med sexscener är inte samma sak som porr.

Har du nån gång sätt en porrfilm? Det är sex, kanske till och med väldigt rått sex rakt igenom, från början till slut. Ev en början där dom kanske sitter på ett fik för att sen ha sex i busken, men det är fortfarande sex rakt igenom hela filmen.

I en "vanlig" film där det kanske kommer en sexscen får man många gånger inte ens se könet (kanske baksidan av hans rumpa eller en liten bit av ett bröst) och scenen varar i några sekunder av hela filmen som är i 2 timmar.

STOR skillnad.  
  • Anonym (precis så)
    Anonym (kvinna) skrev 2012-06-09 20:22:28 följande:
    Nej romantiska komedier eller actionfilmer med sexscener är inte samma sak som porr.

Har du nån gång sätt en porrfilm? Det är sex, kanske till och med väldigt rått sex rakt igenom, från början till slut. Ev en början där dom kanske sitter på ett fik för att sen ha sex i busken, men det är fortfarande sex rakt igenom hela filmen.

I en "vanlig" film där det kanske kommer en sexscen får man många gånger inte ens se könet (kanske baksidan av hans rumpa eller en liten bit av ett bröst) och scenen varar i några sekunder av hela filmen som är i 2 timmar.

STOR skillnad.  
    Knäckfrågan är ju då: Vad är det som får någon att känna sig "billig" av porr? Varför skulle man inte kunna känna sig lika billig av att partnern blir pirrig av en riktigt bra romantisk film utan kuk och fitta? Det väcker ju en känsla hos partnern, precis som porr.
    Så varför är den ena SJÄLVKLART okej medan den andra är så fel?
  • Anonym
    Anonym (kvinna) skrev 2012-06-09 20:18:03 följande:
    Så typiskt svar på en kille på FL. En tjej med bra självförtroende, eller ska man säga en bra flickvän, är hon som tilåtter han titta på porr, springa på strippklubbar, hångla på en fest när han är full osv osv. Hon kan ha världen bästa självförtroende, hon kan tycka att hon är dö läcker, jättebra i sängen, världens bästa mamma, gör riktigt goda bullar osv osv.. MEN att hon drar gränsen vid otrohet vid porr. Och det finns många tjejer som gör det. 

Jag håller med honom till 100% och jag är en typisk kvinna.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (precis så) skrev 2012-06-09 20:29:32 följande:
    Knäckfrågan är ju då: Vad är det som får någon att känna sig "billig" av porr? Varför skulle man inte kunna känna sig lika billig av att partnern blir pirrig av en riktigt bra romantisk film utan kuk och fitta? Det väcker ju en känsla hos partnern, precis som porr.

Precis det jag också undrar.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Anonym
    Anonym (precis så) skrev 2012-06-09 20:29:32 följande:
    Om det var så att TS försökt göra förhållandet mer romantiskt, gjort romantiska gester och ansträngt sig för att skapa ett närmare och varmare band till sin sambo, men utan någon respons, så är det väl inte omöjligt att hon skulle känna sig billig om hennes sambo satt och kollade romantiska komedier med jämna mellanrum.
  • Anonym (precis så)
    Anonym skrev 2012-06-09 20:50:11 följande:
    Om det var så att TS försökt göra förhållandet mer romantiskt, gjort romantiska gester och ansträngt sig för att skapa ett närmare och varmare band till sin sambo, men utan någon respons, så är det väl inte omöjligt att hon skulle känna sig billig om hennes sambo satt och kollade romantiska komedier med jämna mellanrum.
    Men återigen... av det TS har skrivit så finns det väl (såvitt jag kan se) INGET som säger att hon har gjort allt detta utan respons. Tvärtom så skriver hon ju att de har sex varje dag, ibland flera gånger på en dag.
  • catdancing
    Anonym skrev 2012-06-09 06:35:28 följande:
    Jag vet hur du har det.. Är med om samma sak och jag hatar det. Blivit värre sen jag blev gravid. Gömmer undan datorn för jag vill inte att han surfar på den. Vill inte se att han tittar på det i min dator. Blir äcklad av porr..
    Tack
  • catdancing
    Loriyana skrev 2012-06-09 07:12:01 följande:
    Nej det är INTE samma sak! Om man läser "tantsnusk" eller fantiserar medans man onanerar...då är inga riktiga människor inblandade. Så hur kan du jämföra de sakerna? Porrindustrin är fruktansvärd, många kvinnor och män utnyttjas och behandlas dåligt. Porrindustrin är också bas för sexhandel och prostitution. Själv skulle jag aldrig kunna vara tillsammans med någon som väljer att stödja den industrin.  
    Håller med Loriyana, det är gräsligt. avskyvärt. USCH
  • catdancing

Tack för alla svar, Jag har inte fattat riktigt fattar hur jag svarar alla men någon kan kanske hjälpa mig, hahaha. Till en början så är jag INGEN moraltant överhuvudtaget. Och varför känner jag mig billig???? ja det är en bra fråga, det är ju en känsla och känslor kan vara svåra att förklara. Men jag har ansträngt mig, Köpt "fina" sexiga underkläder, INGA VULGÄRA. Men han märker inte dem. Jag kan gå genom tv-rummet i ett nytt sätt underkläder och han SER inte. Och i nästa andetag så kan han ställa sig och porrsurfa och glo på den skiten. Då känner jag mig billig för jag får ingen uppmärksamhet för det jag gör. Tydligen är det inte tillräckligt.............. sexigt eller något. Jag vet inte

Svar på tråden Min älskling porrsurfar!!!!!!