• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • litensyster

Hej, ny här hos er. Skrev in mig i lördags hos vv internet versionen. Ska ner ca 8 kilo. Måste ju fråga er. Äter ni aldrig av veckobonusen?

• Magdalena82
    litensyster skrev 2013-03-11 12:22:04 följande:
    Hej, ny här hos er. Skrev in mig i lördags hos vv internet versionen. Ska ner ca 8 kilo. Måste ju fråga er. Äter ni aldrig av veckobonusen?

Hej och välkommen! Nej ytterst sällan. Försöker klara mig på mina dagliga pp även på helgerna + röra på mig mkt :)
  • iwannarock

Jag använde 9 pp tror jag av min veckobonus förra veckan, det blev en extra knäckemacka till kvällen och kanske en liten lite portion extra vid middagen.

• Scruffy

Tror att jag har använt max 5-7 points av min veckobonus, men borde nästan ha fått in samma som aktivitetspoints.

Har väl blivit någon dag som man åt 1-1,5 points mer än budgeten.
    Nu sista veckan har jag legat på 26 varje dag. Jag räknar ut den kvällen innan, sedan är det bara att följa den.  

• iwannarock

Idag ska jag äta korvsoppa till middag, tycker det blir lite krångligt att räkna ut allt, det blir korv potatis och rotfrukter i (denna gång frysta rotfrukter) jag får väl räkna typ, 3 korv skivor och 1 potatis och 1 dl frysta rotfrukter (?)

• Fidelis ad urnam
    Jag har alltid tagit hela veckobonusen på helgen och har alltid gått ner bra i vikt. Väger mig på fredagar och tar hela veckobonusen på lördagen. Fungerar bra för mig, -40 kilo än så länge. 
  • Gulletuss
    iwannarock skrev 2013-03-11 14:58:59 följande:
    Idag ska jag äta korvsoppa till middag, tycker det blir lite krångligt att räkna ut allt, det blir korv potatis och rotfrukter i (denna gång frysta rotfrukter) jag får väl räkna typ, 3 korv skivor och 1 potatis och 1 dl frysta rotfrukter (?)

Du har inte tillgång till receptskaparen (onlineverktyg)? Då kan du ju bara fylla i vad du stoppar i grytan, ange antal portioner och få ut rätt pp/port.
  • Gulletuss

Alla gör nog väldigt olika. Jag tror att viktnedgången funkar olika också, en del kan äta veckobonusen varje vecka och ändå gå ner bra. Medans andra upplever att det inte funkar så bra. Jag för söker att inte ta av vb så mycket. Men det händer ju att det är kalas, utgång, resturang besök osv. Då äter jag med sunt förnuft och tänker att det är veckobonusen som går åt.
  • Singel tjejen

Hej!

Vad duktiga ni är :) Jag har en liten fråga???Jag äter mättande dag och får då ta av vecko bonusen.

Men har nu blivit lite fundersam....om jag räknar pointsen så blir det ca: 15- 18 om dagen.

Men mättande dag så får jag ta ca: 5 points extra från vecko bonusen.

Alltså räknar jag pointsen varje dag så underäter jag... men med mättande dag måste jag ta av veckobonusen. 

Hur ska jag göra, har ni några tips till mig.     

Svar på tråden Några fler viktväktare?