• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • iwannarock

Gulletuss---> Jo det har jag ju :) ska kolla på datorn imorgon o se om jag fattar hur man gör :) Tack

• iwannarock

Äter ni havregrynsgröt till frukost? Funderar på att köpa hem det idag, det och lingonsylt få jag kollade igår o det bara va 1 pp till 1-2 msk :) känns väldigt bra. Ska också köpa hem Garants blåbärs yoghurt (0,5 %) riktigt god. Vad äter ni annars till frukost? Vill gärna ha tips på lätta frukostar :)

• Scruffy

Jag varierar min frukost från dag till dag. Oftast äter jag någonting med naturell yogurt.
    Idag åt jag 1/2 grapefrukt, 2 dl 0,5 % naturell yogurt med björnbär och jordgubbar toppat med 0,75 dl osötat musli.

Till det en kopp kaffe. Totalt 5 points.   

• Fidelis ad urnam

Jag äter oftast 2 rostade mackor av märket rasker. På den ena har jag 15 gram kalles randiga (ägg eller vanliga) och på den andra 1 tsk bregott, 20 gram ost max 17% och olika typer av grönsaker. Dricker kaffe med 1 dl lättmjölk i till det. 8pp

Påläggen kan jag ändra på till viss del. Någon mjukost för samma points eller skinka, light korvar osv osv.
    Ibland tar jag två knäckebrödskivor ist för rasker, sparar mig någon point.

Händer att jag äter gröt men då blir det gröt gjord på rågflingor, lite mer rejäl gröt enligt mig. Har till det önos lågkalori lingonsylt och 1/2 dl lättmjölk. 3pp för 1 dl rågflingor, 0 pp för 1/2 dl lättmjölk och 0pp för 4 msk önos lågkalorilingonsylt = 3pp

• Scruffy
    Fidelis ad urnam skrev 2013-03-12 08:54:25 följande:
    Jag äter oftast 2 rostade mackor av märket rasker. På den ena har jag 15 gram kalles randiga (ägg eller vanliga) och på den andra 1 tsk bregott, 20 gram ost max 17% och olika typer av grönsaker. Dricker kaffe med 1 dl lättmjölk i till det. 8pp

Påläggen kan jag ändra på till viss del. Någon mjukost för samma points eller skinka, light korvar osv osv.
    Ibland tar jag två knäckebrödskivor ist för rasker, sparar mig någon point.

Händer att jag äter gröt men då blir det gröt gjord på rågflingor, lite mer rejäl gröt enligt mig. Har till det önos lågkalori lingonsylt och 1/2 dl lättmjölk. 3pp för 1 dl rågflingor, 0 pp för 1/2 dl lättmjölk och 0pp för 4 msk önos lågkalorilingonsylt = 3pp

1/2 dl lättmjölk räknar jag som 0,5 points. Hur får du det till 0?

Likaså skulle nog sylten vara värd 0,5 points.

jag skulle räkna den frukosten som 4 pp i alla fall.   
  • Fidelis ad urnam
    Scruffy skrev 2013-03-12 09:04:45 följande:

1/2 dl lättmjölk räknar jag som 0,5 points. Hur får du det till 0?

Likaså skulle nog sylten vara värd 0,5 points.

jag skulle räkna den frukosten som 4 pp i alla fall.   
    När man lägger in det man äter i nätverktyget är detta de värden man får ut. De räknar inte med halva points nämligen. 
  • iwannarock

Ja idag ligger min frukost på 6 pp, jag varierar ju också såklart inte riktigt varje dag men nästan. Bara kände att jag va sugen på gröt och tänkte kolla hur ni äter er :). Ska iväg o småhandla lite frukost prylar sen, lätt-messmör, yoghurt, ja vad tusan kan man mer ha till frukost? Jag äter ju inte mjukt bröd längre, bara knäckebröd vilket du kar jätte bra för mig :)

• MadeleneErik
    Fidelis ad urnam skrev 2013-03-11 21:12:13 följande:
    Jag har alltid tagit hela veckobonusen på helgen och har alltid gått ner bra i vikt. Väger mig på fredagar och tar hela veckobonusen på lördagen. Fungerar bra för mig, -40 kilo än så länge. 
    Oj -40 är ju jättebra! hur länge har du hållt på med viktväktarna för att gå ner det? har du mycket kvar till ditt mål?
    När jag började hade jag 44 kg att gå ner och nu har jag ca 37 kvar.
    Ibland känns det helt omöjligt att klara av men när man ser att andra har fixat det så får jag lite nytt hopp! =) 
  • Fidelis ad urnam
    MadeleneErik skrev 2013-03-12 10:55:32 följande:
    Oj -40 är ju jättebra! hur länge har du hållt på med viktväktarna för att gå ner det? har du mycket kvar till ditt mål?
    När jag började hade jag 44 kg att gå ner och nu har jag ca 37 kvar.
    Ibland känns det helt omöjligt att klara av men när man ser att andra har fixat det så får jag lite nytt hopp! =) 
    För mig har det gått i vågor. De första 20 kilona gick jag ner på 5 månader. Sedan levde jag som icke-viktväktare ett tag. Tog sedan tag i 20 kilo till och tog dem på 4 månader. Nu har jag genomgått IVFer och har gått upp 4 kilo ganska ofrivilligt Tar tag i dem nu då senaste IVFen ledde till graviditet och sedan missfall. 
    Jag har ca 20 kilo tills jag är helt nöjd.  
Svar på tråden Några fler viktväktare?