• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Scruffy

Kanske kan vi skapa en separat tråd där man lägger in sina dagsmenyer.
    Kan vara roligt för idéer från andra. 

• mamaciiita

Börjar bli lite trött pà att stà still i vikt.. Förra veckan hade jag gàtt upp 0,5 (bytte iof vàg) och un idag sà stàr jag pà samma vikt som förra veckan.. Jag har ätit bra och tagit ca 8 bonuspoints bara vilket brukar ge en viktnedgàng pà iaf 0,5 kg (ofta mer). Jag har börjat träna och funderar pà om det kanske är det som gör skillnaden.. Men jag kan väl inte gà upp i muskler sà snabbt??

• Scruffy

Hur går det för er alla med påskfrestelserna? I går klarade jag mig inom mina dagliga points, Tror att jag borde göra det även idag.

• MadeleneErik
    Scruffy skrev 2013-03-30 17:58:39 följande:
    Hur går det för er alla med påskfrestelserna? I går klarade jag mig inom mina dagliga points, Tror att jag borde göra det även idag.
    Jodå än så länge går det bra faktiskt =)

ikväll blir det att mysa till det lite med sambon med chokladdoppade jordgubbar och morotstavar med dip =)
    det rycker några points på veckobonusen till det, men det brukar inte störa viktnedgången märbart för min del.

Jag lär ju fira tillsammans med sambon att Leksand tog sig tillbaka till Elitserien idag så ikväll blir det att lyxa till det lite med Thai mat (utan ris med extra grönsaker), chokladdoppade jordgubbar och morotstavar med dip =)

det ryker några points på veckobonusen till det, men det brukar inte störa viktnedgången märbart för min del så jag hoppas det går bra den här gången med =)

För dig då? 
  • mamaciiita
    Scruffy skrev 2013-03-30 17:57:03 följande:
    väger du dig vid samma tidpunkt varje gång. Lika, mycket kläder?

Japp :) Alltid utan kläder och pà morgonen
  • Marlean

Påsken har jag struntat i points helt, och jag har två små chipspåsar här hemma som jag lätt hade ätit om jag bara kom ihåg vart jag lade dem. ;P
    Jag vet inte hur jag är med veckobonus och om den täcker det, men imorgon är det "back to buisness" igen så jag ser ingen större fara med det hela.

Och mamaciita: Vad är 0,5 kg i det stora hela? Som jag brukar tänka: Det är inte på en vecka vi har blivit överviktiga. Då kan vi inte förvänta oss bli smala på en vecka heller. Låt det ta sin tid, kanske är det träningen som gör att det inte rört sig mer på vågen, kanske är det något annat. Men snart får du ju de resultat du vill ha. Låt det ta sin tid.    

• mamaciiita
    Marlean skrev 2013-03-31 23:14:18 följande:
    Påsken har jag struntat i points helt, och jag har två små chipspåsar här hemma som jag lätt hade ätit om jag bara kom ihåg vart jag lade dem. ;P
    Jag vet inte hur jag är med veckobonus och om den täcker det, men imorgon är det "back to buisness" igen så jag ser ingen större fara med det hela.

Och mamaciita: Vad är 0,5 kg i det stora hela? Som jag brukar tänka: Det är inte på en vecka vi har blivit överviktiga. Då kan vi inte förvänta oss bli smala på en vecka heller. Låt det ta sin tid, kanske är det träningen som gör att det inte rört sig mer på vågen, kanske är det något annat. Men snart får du ju de resultat du vill ha. Låt det ta sin tid.    

Nej det är helt sant :)

Har kommit pà att det antagligen är en kombination av träning pluss att jag har uppskattat maten fel.. Min matvàg har slut pà batteriet.. Ska se till att fà tag pà ett nytt idag. 

Men nu släpper jag det och satsar pà den här veckan istället :) ändrade precis min vägningsdag fràn Lördag till Söndag. Tror det är bra för mig att ha vägningsdag pà helgen annars blir det lätt att jag äter onyttigt bàde fredag, lördag och söndag för att vägningsdagen känns sà làngt bort! 

Vilka vägningsdagar har ni och har ni nàn tanke bakom det?     

• Scruffy

Jag väger mig på onsdagar av den enkla anledningen att det är då som VV har veckomöte närmast mig. Jag har lyckats hålla mig inom mina dagliga points. Idag hamnar jag i och för sig på 26,5 points, men det är väl sak samma.

• Gulletuss

Jag väger mig på måndagar, för att hålla mig i schack under helgen.

Jag har inte varit så aktiv vv:are varken här inne eller i verkliga vardagen heller. Har haft svärföräldrarna på besök, sedan var det påsk. Och jag bara kände att jag inte pallar att hålla koll på pointsen just nu. Dessutom har det varit dåligt med träningen också. Detta har resulterat i +1.3 kg på 2 veckor.
    Men i helgen har jag varit duktig med att röra på fläsket! I lördags gåggade jag en runda + lite "workout" hemma, söndag 1 timmes rask promenad och igår ny gåggingrunda + workout. Har träningsvärk på alla möjliga och omöjliga ställen i dag. Flört
    Maten är det lite si och så med ännu. I går kväll var vi bortbjudna. I dag fyller yngsta dottern 6 år och har önskat sig våfflor och glass till kvällsmat! (Jag får nog bottna med en banan eller nåt) På torsdag kommer svärisarna igen. Och till helgen blir det kalas.
    Nåja, det rättar nog till sig snart! Glad

Svar på tråden Några fler viktväktare?