• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • iwannarock

Hela förra veckan har bestått av massa SKIT :( vet inte varför jag skyller på min operation, jag har kanske inte kunnat promenera men varför har jag ätit massa snuskigt?! Nä fy nu blir det att vara stenhård denna vecka för på söndag är det vägning

• Scruffy

Känner mig nervös inför invägningen imorgon. Har skött mig exemplariskt och bara dragit över mina dagligapoints med 0,5 vid tre tillfällen. Dessutom har jag ju haft mellan 2-6 motions points varje dag. Vet inte varför jag känner mig tjock nu. Simmade 1 km idag och har promenerat mina dagliga steg. Gör nog en extra kvällsrunda idag i alla fall.

• Fidelis ad urnam

Tjohej. Här går vågen åt helt fel håll! Har spenderat 10 dagar i USA och det resulterade i 3 kilo upp! Vad fan!
    Så nu tar jag tag i det hela igen och kör strikt framöver! 

• Marlean

Upp på hästarna igen töser!

Alla kan vi ha dåliga veckor. Då är det bara att ta itu med allt veckan efter igen. Allt går inte i en handvändning. Själv har jag denna veckan gått ner 0,4. Inget att hurra över, men inte heller något att gråta över. Detta är ju en livsstilsförändring vi genomgår. 

• Scruffy

- 0,4 kg blev det den här veckan. Hade väl hoppats på lite mer, men det får väl bli till nästa vecka. Vet att jag under påsken drack två glas vin ( ca 1 dl per gång) Oftast dricker jag ingenting eller max 1 glas. Så trots att jag haft råd med det inom mina 26 points, kanske det påverkar. Snart är det dags för promenad nr 2 idag.

• Marlean

Ja i påsk drack jag påskmust, åt god mat, hägendaaz glass *ska man synda, så varför inte synda rejält?*, och lite choklad, men nu är det tillbaka till vardagen igen. Åt VV moussakan idag, men vet inte om jag hade dålig potatis eller något för jag tycker den fick en udda eftersmak? Hmm... får testa att göra den en gång till någon annan gång.

• Gulletuss
    Marlean skrev 2013-04-02 23:55:35 följande:
    Upp på hästarna igen töser!

Alla kan vi ha dåliga veckor. Då är det bara att ta itu med allt veckan efter igen. Allt går inte i en handvändning. Själv har jag denna veckan gått ner 0,4. Inget att hurra över, men inte heller något att gråta över. Detta är ju en livsstilsförändring vi genomgår. 

Så sant, så sant!

Jag "tjuvvägde" mig i dag och kunde konstatera att jag nu ligger på +-0. Tack vare att jag börjat röra på fläsket igen så har jag tappat de där 1.3 kg som satte sig i förra och förrförra veckan. Om jag håller igång och skärper mig med maten kan jag kanske till och med få ett - på måndag!
    Det ska bli så skönt när födelsedagaskalasen är över och svärmor och svärfar åkt hem. Missförstå mig rätt, jag gillar mina svärisar och det är ju roligt med kalas.... Men det är svårt att hålla sig på banan!
  • Magdalena82
    Scruffy skrev 2013-04-03 12:47:50 följande:
    - 0,4 kg blev det den här veckan. Hade väl hoppats på lite mer, men det får väl bli till nästa vecka. Vet att jag under påsken drack två glas vin ( ca 1 dl per gång) Oftast dricker jag ingenting eller max 1 glas. Så trots att jag haft råd med det inom mina 26 points, kanske det påverkar. Snart är det dags för promenad nr 2 idag.

Scruffy skrev 2013-04-03 12:47:50 följande:

Att det blev minus är ju huvudsaken. Grattis!!!
  • Magdalena82
    Gulletuss skrev 2013-04-04 07:45:27 följande:
    Så sant, så sant! Jag "tjuvvägde" mig i dag och kunde konstatera att jag nu ligger på +-0. Tack vare att jag börjat röra på fläsket igen så har jag tappat de där 1.3 kg som satte sig i förra och förrförra veckan. Om jag håller igång och skärper mig med maten kan jag kanske till och med få ett - på måndag! Det ska bli så skönt när födelsedagaskalasen är över och svärmor och svärfar åkt hem. Missförstå mig rätt, jag gillar mina svärisar och det är ju roligt med kalas.... Men det är svårt att hålla sig på banan!

Men det är ju så, det blir lite besvärligare när man har besök, är borta eller liknande. Även om man inte går upp i vikt så blir det liksom ett litet avbräck. Vi har varit på resande fot i 10 dgr och jag tjuvvägde mig imorse och hade faktiskt gått ner, visserligen inte mkt men ändå. Får väl se vad det visar imorn. Det blir iaf en sväng till gymmet idag :)
  • MadeleneErik

Jag tänkte bara tipsa om en jätte god maträtt som jag testade igår =)
    min sambo är lite motståndare mot vit fisk (typ Alaska Pollock) då han tycker att det är "Tråkigt", men han fullkomligt älskade den här rätten. Det gjorde dottern och jag med för den delen =)

http://www.oatly.se/recept/huvudratter/provensalska-fiskbiffar-med-potatis-och-blomkalsmos-och-citronsas

då dottern är mjölkallergiker så använde vi oatlys havregrädde 13% så då blir pointsantalet lite högre, men det går utan problem att byta till magrare alternativ.
    Men biffarna blev iaf bara 1 pp styck, moset 4 pp och 1 dl sås 3 pp så det va inte så farligt endå med tanke på att jag inte använde några light produkter. men byter man ut det till magrare produkter så får man en riktigt god och mager middag/lunch.

Rekommenderar varmt att prova det här! =) 

Svar på tråden Några fler viktväktare?