• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Scruffy

Den där fiskrätten ska jag prova men i magrare tappning. Usch, jag har kämpat emot i flera dagar men nu verkar en riktig dunder förkylning vara ett faktum. Har haft ont i halsen i omgångar sedan i helgen, och nu börjar näsan rinna. Ska mest vila, men ska i alla fall se till att gå mina dagliga steg. Ca 6600. VV pedometer är verkligen intressant för ditt dagliga hälsosamma steg antal samt antal steg du behöver ta för att tjäna in bonuspoints, ökar i takt med att kilona minskar. Det ökat mellan 100-200 steg per kilo. Igår gick jag mycket och kom upp i 6 bonuspoints. Ganska bra dag för mig så det finns utrymme för fredagsmys också.

• iwannarock

På söndag kommer dödsdomen ;) förra veckan va ju helt skit, åt ute och som tur är så kunde jag skylla på operationen ;) har inte blivit en enda promenad då det helt enkelt inte går, har fortf väldigt ont och blir helt kocko av tabletterna, försöker iaf äta mer vv nu, igår kväll blev det lite glass men det är det enda onyttiga denna vecka. Får som sagt se vad vågen visar på söndag.

• Minlängtan81

Hej alla..

Finns det någon som skulle kunna hjälpa mej räkna ut mina dagliga points.

Har tidigare varit onlinemedlem och lyckats minska 20kg.
    Står nu still sedan ett år tillbaka men har fortfarande väldigt mycket kvar att minska.
    Nu är det så att jag har inte råd att skriva in mej på nytt och bli månadsmedlem, vilket är det egentligen det absolut bästa för mig, då man bara skrev ner allt och datorn räknade ut.
    Nu har jag bara en massa kokböcker och gamla häften kvar från förra våren då jag gick hos VV.

Så om någon snäll själ skulle kunna räkna ut mina på nytt så är jag oerhört tacksam. Har som sagt inga pengar att skriva in mej på nytt :(

Jag är 161,5 cm och väger 90kg.

• Pinkypie

Hejsan! :)
    Har precis gått med som onlinemedlem för att bli av med alla extrakilon efter graviditeten + några gamla trivselkilon. Har runt 20 kilo kvar innan jag når min målvikt. Tänkte hänga på här i tråden för lite inspiration och pepp om det är okej?

• Magdalena82
    Scruffy skrev 2013-04-05 08:07:37 följande:
    Den där fiskrätten ska jag prova men i magrare tappning. Usch, jag har kämpat emot i flera dagar men nu verkar en riktig dunder förkylning vara ett faktum. Har haft ont i halsen i omgångar sedan i helgen, och nu börjar näsan rinna. Ska mest vila, men ska i alla fall se till att gå mina dagliga steg. Ca 6600. VV pedometer är verkligen intressant för ditt dagliga hälsosamma steg antal samt antal steg du behöver ta för att tjäna in bonuspoints, ökar i takt med att kilona minskar. Det ökat mellan 100-200 steg per kilo. Igår gick jag mycket och kom upp i 6 bonuspoints. Ganska bra dag för mig så det finns utrymme för fredagsmys också.

Härligt! Mys och var snäll mot dig själv. Finns inget värre än att bli långtidsförkyld när det gäller viktminskning :( bättre att vila ett par dar och sen komma igen med full kraft. Så är det för mig iaf. Ha en härlig kväll! :)
  • Magdalena82
    Pinkypie skrev 2013-04-05 13:15:44 följande:
    Hejsan! :) Har precis gått med som onlinemedlem för att bli av med alla extrakilon efter graviditeten + några gamla trivselkilon. Har runt 20 kilo kvar innan jag når min målvikt. Tänkte hänga på här i tråden för lite inspiration och pepp om det är okej?

Såklart, det är bara att känna sig som hemma. Kilona kommer att rasa, tycker mina första 10 gått av bara farten. Sötsuget har också försvunnit. Kan bero på att jag försöker hålla nere på kolhydrater och lightprodukter iofs. Hur som haver, välkommen!
  • Magdalena82
    Fidelis ad urnam skrev 2013-04-05 08:24:11 följande:
    -3,1 kilo

Fidelis ad urnam skrev 2013-04-05 08:24:11 följande:
    -3,1 kilo

Grymt bra, stort grattis!!!
  • Marlean
    Minlängtan81 skrev 2013-04-05 11:40:04 följande:
    Hej alla..

Finns det någon som skulle kunna hjälpa mej räkna ut mina dagliga points.

Har tidigare varit onlinemedlem och lyckats minska 20kg.
    Står nu still sedan ett år tillbaka men har fortfarande väldigt mycket kvar att minska.
    Nu är det så att jag har inte råd att skriva in mej på nytt och bli månadsmedlem, vilket är det egentligen det absolut bästa för mig, då man bara skrev ner allt och datorn räknade ut.
    Nu har jag bara en massa kokböcker och gamla häften kvar från förra våren då jag gick hos VV.

Så om någon snäll själ skulle kunna räkna ut mina på nytt så är jag oerhört tacksam. Har som sagt inga pengar att skriva in mej på nytt :(

Jag är 161,5 cm och väger 90kg.
    Gå med i Sparkpeople.com och skriv in saker där istället, den sidan är gratis och kan kanske vara något?
  • Gulletuss

Jahaja! I dag vankas det tårtkalas igen! Tungan ute
    Men jag har i dag "bottnat" med ett personligt rekord! Jag joggade 2 km!!!! (Efter att ha gått raskt 3 km)  Jag har ju knappt orkat springa mer än ca 500 meter i sträck förut. och idag flöt det bara på! Jag bör kanske nämna att typ 1 km var i nerförsbacke, men det är i alla fall så mycket bättre än jag någonsin klarat! Jäää! Skrattande

Svar på tråden Några fler viktväktare?