• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • langtar efter min babis

I morse Dag 10 efter agglossning testade jag negativt... jag som ANTLIGEN hade fatt agg denna manaden! 3 stora dessutom. Hoppas att det ar pga att det ar for tidigt! kommer testa varje dag nu fram till pa sondag

• Babybel
    langtar efter min babis skrev 2012-07-04 13:57:17 följande:
    I morse Dag 10 efter agglossning testade jag negativt... jag som ANTLIGEN hade fatt agg denna manaden! 3 stora dessutom. Hoppas att det ar pga att det ar for tidigt! kommer testa varje dag nu fram till pa sondag
    Det ÄR för tidigt att tro att ditt resultat är slutgiltigt. Läs denna tråd om hormoner så hajjar man mycket mer och kan lugna sig i hågen lite när man får mer tid att testa positivt på, YAY!

www.familjeliv.se/Forum-1-3/m26985-2.html
  • langtar efter min babis

Tack :)  att hCG kommer från fostret hade jag ingen aning om . Man kan latt bli knapp efter att man last om alla som plussat pa dag 8, 9, 10 osv. ja det ar bara att vanta. har jobbat natt och just kommit hem, sa nu ska jag sova bort resten av dagen och testa pa nytt imorgon bitti :)

• Aria

måste erkänna att jag också är lite smått besatt av test, men jag blir inte så nedslagen av resultatet när det är negativt, anledningen är inte att jag känner mig stressad eller så utan mer för att jag är förväntansfull :)

jag har väldigt konstiga sammandragningar i magen sedan igår...lite jobbigt och väldigt mycket flytningar så väntar fram tills måndag sedan är det nog inget att hoppas på antar jag

men läste faktiskt någonstans att vissa kvinnor producerar väldigt låg mängd sådan HCG hormon så testet kan inte upptäcka det, med min tur är jag väl en sådan :)

• manam
    Aria skrev 2012-07-04 19:25:37 följande:
    måste erkänna att jag också är lite smått besatt av test, men jag blir inte så nedslagen av resultatet när det är negativt, anledningen är inte att jag känner mig stressad eller så utan mer för att jag är förväntansfull :)

jag har väldigt konstiga sammandragningar i magen sedan igår...lite jobbigt och väldigt mycket flytningar så väntar fram tills måndag sedan är det nog inget att hoppas på antar jag

men läste faktiskt någonstans att vissa kvinnor producerar väldigt låg mängd sådan HCG hormon så testet kan inte upptäcka det, med min tur är jag väl en sådan :)
    Men jag hoppas, hoppas att det tagit sig för dig! Symptomen du beskrev här ovanför låter ju onekligen misstänkte. Fast det klart...inte lätt att veta hur det ska kännas före mens när man aldrig har någon. Jag har haft molande känsla i magen ett par dagar nu - till och från. Men ingen mens... Vill gärna ha den NU. Mycket mer lämpligt än framåt helgen då jag sticker på semester...
  • Babybel
    Aria skrev 2012-07-04 19:25:37 följande:

Pratade med min syster igår och det enda hon kan säga att hon hade som tecken i början på bägge hennes graviditeter är de kraftiga flytningarna, så det låter ju som att det bådar väldigt gott för dig. Har du provat att göra ett tidigt test eller avvaktar du?
    Visst har jag vita flytningar men jag skulle inte kalla dem kraftiga eller stora, så min känsla stämmer nog. Å andra sidan har jag inte fått nån mens heller. Vet dock inte när vi som började med pergo den 7:e juni har BIM egentligen, nån som har koll?
  • Tjotta

Eftersom det är första gången jag äter pergo  så undrar jag: Ska man känna nåt runt äggstockarna?? Och gör man det är det nåt fel då?? Jag tror det är dem lite svårt att titta inuti sig själv =)

• Babybel
    Tjotta skrev 2012-07-05 09:44:31 följande:
    Eftersom det är första gången jag äter pergo  så undrar jag: Ska man känna nåt runt äggstockarna?? Och gör man det är det nåt fel då?? Jag tror det är dem lite svårt att titta inuti sig själv =)

Alla vi som började 7:e juni och fick ägglossning hade massa känningar, det molade, högg och stack och jag kände illamående och fick en temphöjning. Så visst ska det kännas, det är maskineriet som rosslar igång ;)

• manam
    Babybel skrev 2012-07-05 09:42:03 följande:
    Pratade med min syster igår och det enda hon kan säga att hon hade som tecken i början på bägge hennes graviditeter är de kraftiga flytningarna, så det låter ju som att det bådar väldigt gott för dig. Har du provat att göra ett tidigt test eller avvaktar du?
    Visst har jag vita flytningar men jag skulle inte kalla dem kraftiga eller stora, så min känsla stämmer nog. Å andra sidan har jag inte fått nån mens heller. Vet dock inte när vi som började med pergo den 7:e juni har BIM egentligen, nån som har koll?
    Har ingen aning om när BIM är för mig....vilket börjar kännas lite jobbigt, det borde ju vara i dagarna. Men vilken dag gjorde du positivt ÄL-test (eller gjorde du ett sådant)? Tänker att det borde gå att räkna där ifrån.
  • Babybel
    manam skrev 2012-07-05 10:28:39 följande:
    Har ingen aning om när BIM är för mig....vilket börjar kännas lite jobbigt, det borde ju vara i dagarna. Men vilken dag gjorde du positivt ÄL-test (eller gjorde du ett sådant)? Tänker att det borde gå att räkna där ifrån.
    Den 21 juni fick jag positivt ÄL-test, 14 dagar efter att jag började med Pergo. Så jag antar att mens bör komma 10-14 dagar efter det!? Sitter och väntar nu på att gyn ska ringa upp mig för jag vet liksom inte hur jag ska bete mig om mens inte kommer och jag trots det har neg gravtest för min nästa kur ska påbörjas på måndag. Och då var det meningen att det skulle vara en dubbelkur (men om enkel funkade så vet jag inte om det behövs)
Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd