• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • Babybel
    Fiffig skrev 2012-06-30 07:51:53 följande:
    Hej alla! Hoppar in här med, fast jag är lite senare med min pergostart än er, hoppas det är ok! Jag tog första tabletten 18:e och var på vul igår (dag 12). Senaste dagarna har jag haft lite känningar i sidan som jag först trodde var magknip, men som jag nu har förstått var äggstockarna. Vul visade fem äggblåsor på g, varav tre var större och redo inom ett par dagar! På gränsen till överstimulerad sa läkaren, inte konstigt att jag har haft ont! Vi fick inget sexförbud, läkaren mumlade bara att vi ska känna till riskerna, så vi har bestämt oss för att köra! Verkar som alla får så olika besked vid vul? Vi tänker att eftersom vi har försökt länge utan att något är fel (enligt vår utredning) och ändå inte lyckats, så är chansen för graviditet ändå inte så stor som risken för trillingar. Så nu kör vi på! Blir nervös väntan på mensen sen!
    Klart du kan hoppa in ;) Hade du inte egna ägglossningar tidigare, tänkte eftersom du har fått Pergo. Hade jag haft 3 mogna ägg och inte hade fått sexförbud hade jag också kört i ärlighetens namn, men fler ägg än så hade jag inte vågat. 
  • Tjotta

Hej fiffig och välkommen=) Jag vill med gå på vul!! Lite avis på er andra faktiskt. Själv får jag vänta till den 9/7 för mitt första besök!!! Men dagarna går ju sååååå sakta!!!!
    Babybel: Håller alla tummar och tår och hoppas vi får veta svaret på ditt gravtest senare!! =) 

• Fiffig

Tack, kul att få hänga med här! Jo babybel jag har troligtvis haft egen äl innan också. Jag har fått plus på äl-stickor sen i höstas i alla fall. Nu med pergon verkar ägglossningen dröja, normalt har jag på dag 11 cirka. Jag och sambon har semester nu, vilket läkaren tyckte passade väldigt bra Känns lite konstigt att bli ordinerad av en främmande människa att gå hem och ha sex som bara den! Men, men! Oron för att det blir fler än en bebis väntar jag med tills vi blir gravida. Får vi två direkt behöver vi ju inte bekymra oss för syskon, nu när vi inte har så lätt att bli med barn. Hade ni andra också fler äggblåsor?

• manam
    Fiffig skrev 2012-06-30 10:39:58 följande:
    Tack, kul att få hänga med här! Jo babybel jag har troligtvis haft egen äl innan också. Jag har fått plus på äl-stickor sen i höstas i alla fall. Nu med pergon verkar ägglossningen dröja, normalt har jag på dag 11 cirka. Jag och sambon har semester nu, vilket läkaren tyckte passade väldigt bra Känns lite konstigt att bli ordinerad av en främmande människa att gå hem och ha sex som bara den! Men, men! Oron för att det blir fler än en bebis väntar jag med tills vi blir gravida. Får vi två direkt behöver vi ju inte bekymra oss för syskon, nu när vi inte har så lätt att bli med barn. Hade ni andra också fler äggblåsor?
    Ja, haha....tänker lite som du. Skulle det bli tvillingar så känns det inte som om man behöver ta upp den här kampen igen liksom . Jag hade inga tillräckligt stora äggblåsor alls när jag var på VUL dag 11. Men precis som Babybel, och som många andra Pergoknaprare verkar vara med om, så tror jag att jag fick en försenad ägglossning istället. Återstår att se om det blir någon mens här framöver.
  • Babybel

Nu har iaf jag värsta menskänningarna. Så det blir ju spännande att se när mensen kommer. Och jag har inte de där menskänningarna som oxå kan vara gravtecken, hehe, utan verkligen bara mens (känns som början till att vara riktigt risig i magen, nästan magsjuk). Blir spännande att se hur min "riktiga" mens är. Har ju haft pillermens hela mitt vuxna liv.

• Tjotta

Nu vet jag att det kan ta lååååååång tid att skaffa barn för oss pco:are ( och för vissa kort =) ) Men jag undrar om det är fler här som i huvet redan funderar på: Vad ska man skaffa för vagn och kläder och lite så där???
    Jag?? babynoja?? icke då =P 

• Fiffig

Absolut tjotta! När jag är som mest positiv inreder jag i huvudet vårt barnrum och planerar kläder, filtar mm som jag ska sy åt vår bebis! Ibland måste man låta sig ha såna positiva tankar ( fast ibland är det svårt) så man inte glömmer bort varför man visar upp hela sitt underrede för alltifrån barnmorskor till läkarstudenter, proppar sig full av hormoner eller planerar bjudningar och semestrar så dom inte krockar med ägglossning! Dröm på bara!

• Tjotta

Ha ha ha fiffig UNDERBAR beskrivning!!!!! Då ska jag utöka mina planer i huvet och drömma på=) TACK!!!!!

Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd