• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • Aria

Tjotta...nä riktigt så är det nog inte och tror ingen här inne är så petig, inte utifrån det jag upplever iallafall, sedan är det bara JAG som tagit kort på mitt ÄL test och det är för att det är första gången jag fått Äl på många många år och var så glad.......

när jag väl fått min ÄL bekräftad så var det mest bara att fortsätta mysa och hoppas på det bästa, i annat fall stressar man nog upp kropp och själ....

• manam
    Tjotta skrev 2012-06-27 00:52:25 följande:

Jag tycker det är jätte bra att vi fått upp ångan hemma. Oavsett om det blir bebis eller ej =)
    Jag har bestämt mig för att inte använda ÄL stickor och gravtest. Jag blir så himla stressad av sånt. Men till er som använder ÄL test: om ni rullar runt med gubben varannan dag och så har ni inte tillfälle att rulla runt den dagen ditt ÄL test visar att nu är det dags, Blir det ingen bebis då??
    Nä men alltså en del tjejer som tar kort på sina stickor och visar att kl 12 hade de minsann ingen ÄL MEN kl 14 så kom det glada gubbar och rosa färg..... Men om jag då missar att ha mys med gubben då kl 14 händer det inget för mig då??
    Eller om jag har spermier i mig sen går dagen funkar dem lika bra??

Ja men ha ha ha ha jag vet det låter korkat ha ha ha och som svar på allas frågor så ja visst jag är blond ha ha ha.

Jag frågar mest bara för att vara på den säkra sidan =)       

No worries... Spermierna kan tydligen leva flera dagar .

Tänker som du. Börjar jag fokusera på tester tror jag risken finns att jag blir helt besatt faktiskt. Så än så länge har jag inte testat. Får se om jag byter ståndpunkt när det gått längre tid.
  • Tjotta
    Aria skrev 2012-06-27 02:15:40 följande:
    Tjotta...nä riktigt så är det nog inte och tror ingen här inne är så petig, inte utifrån det jag upplever iallafall, sedan är det bara JAG som tagit kort på mitt ÄL test och det är för att det är första gången jag fått Äl på många många år och var så glad.......

när jag väl fått min ÄL bekräftad så var det mest bara att fortsätta mysa och hoppas på det bästa, i annat fall stressar man nog upp kropp och själ....

Har du lagt upp en bild??? oj sorry det har jag missat. Det var absolut inte dig jag mena =) Klart du ska vara glad!!!!!! Men det finns andra sidor och bloggar där vissa lägger upp sina test på bild så fort det ska bli ÄL. Det är det jag blir lite stressad av inte bara 1 en bild =)
  • Aria
    Tjotta skrev 2012-06-27 10:19:04 följande:
    Har du lagt upp en bild??? oj sorry det har jag missat. Det var absolut inte dig jag mena =) Klart du ska vara glad!!!!!! Men det finns andra sidor och bloggar där vissa lägger upp sina test på bild så fort det ska bli ÄL. Det är det jag blir lite stressad av inte bara 1 en bild =)
    Aha..ja lite längre bak i tråden la jag upp en bild :) första gången någonsin dock promise :)
    nä skämt åsido förstår precis va du menar

bara man konstaterat att man kan få eller har ÄL så ska man bara köra på som vanligt och stressa mindre så fixar det sig :)
  • Tjotta
    Aria skrev 2012-06-27 12:22:15 följande:
    Aha..ja lite längre bak i tråden la jag upp en bild :) första gången någonsin dock promise :)
    nä skämt åsido förstår precis va du menar

bara man konstaterat att man kan få eller har ÄL så ska man bara köra på som vanligt och stressa mindre så fixar det sig :)
  • Babybel

Haha, jag är här! Väntar mest på att det ska bli nästa helg så att jag kan göra gravtest, så nu har man inte så många grubblerier om sånt här just nu :). Har konstiga "symptom", ena dagen känner jag inget och nästa så liksom sticker och pirrar det i vad som känns som livmodern och äggstockarna. Min syster säger dock att hennes gyn hävdar att man inte kan känna livmodern, så jag vet inte.

Imorgon ska vi ha lite romanskväll här hemma med charkbricka/eller skaldjursplateu och champagne. Det kan ju vara bland de sista gångerna så man får ju passa på. Haha, nä allvarligt så känns det verkligen inte som att jag har blivit gravid nu, min instinkt säger annat. Men det är aldrig fel att fira lite :D

• manam

Jag är också här . Har dock inte "känt" något alls i kroppen senaste dagarna. Och vet ju med stor sannolikhet att jag inte är gravid, så grubblar inte så mycket. Dock tycker jag att detta talar för att jag verkligen hade ägglossning. Kroppen var verkligen TOTALT annorlunda då, för ungefär en vecka sedan.

Ska ju bli sjukt spännande nu när ni som försökt denna månad närmar er BIM tycker jag. Håller alla tummar, ska ni veta. 

• Babybel
    manam skrev 2012-06-29 23:35:11 följande:
    Jag är också här . Har dock inte "känt" något alls i kroppen senaste dagarna. Och vet ju med stor sannolikhet att jag inte är gravid, så grubblar inte så mycket. Dock tycker jag att detta talar för att jag verkligen hade ägglossning. Kroppen var verkligen TOTALT annorlunda då, för ungefär en vecka sedan.

Ska ju bli sjukt spännande nu när ni som försökt denna månad närmar er BIM tycker jag. Håller alla tummar, ska ni veta. 
    Jag är också övertygad om att du hade ägglossning, dels för att du själv verkligen känner så och dels pga dina symptom (de går liksom inte att inbilla sig). Jag kände mig också så jäkla övertygad om att jag skulle få äl även om min gyn sa att det var väldigt små chanser (hon verkar inte vara så inläst på att man ofta får det senare med pergotime). Och jag hade samma symptom som du. Jag tror man känner och tror som man gör på instinkt, kroppen liksom vet vad som händer.

Ja, det ska verkligen bli spännande nästa helg, men jag tror som sagt inte på att det tagit sig, det känns inte så. Men jag är nöjd nog bara över att ha fått min första ägglossning på 13-14 år och det faktum att Pergotime fungerar. 
  • Fiffig

Hej alla! Hoppar in här med, fast jag är lite senare med min pergostart än er, hoppas det är ok! Jag tog första tabletten 18:e och var på vul igår (dag 12). Senaste dagarna har jag haft lite känningar i sidan som jag först trodde var magknip, men som jag nu har förstått var äggstockarna. Vul visade fem äggblåsor på g, varav tre var större och redo inom ett par dagar! På gränsen till överstimulerad sa läkaren, inte konstigt att jag har haft ont! Vi fick inget sexförbud, läkaren mumlade bara att vi ska känna till riskerna, så vi har bestämt oss för att köra! Verkar som alla får så olika besked vid vul? Vi tänker att eftersom vi har försökt länge utan att något är fel (enligt vår utredning) och ändå inte lyckats, så är chansen för graviditet ändå inte så stor som risken för trillingar. Så nu kör vi på! Blir nervös väntan på mensen sen!

Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd