Aria skrev 2012-07-08 20:19:34 följande:
Snobbs tack tack....kul att du nu har en 28 dagars men cykel...hoppas du fortsätter stanna kvar i tråden så vi får följa varandras utveckling :)
I Stockholms området vet jag inte men i Uppsala så är det Göran Skarin som är PCO expert och linnekliniken ska också vara bra
händer inte så mycket här det konstiga va att jag vid VUL i fredags hade en äggblåsa på 9mm, brukar inte de vara så efter man tagit pergotime och mindre innan.
Jag har konstiga symptom och det senaste är de förbaskade svettningarna blir ju hel dyngsur under nätterna men grav testen är negativa och det kommer inget blod...
hur länge ska man vänta egentligen?
Kommer det alltid mens efter ÄL?
Jag ställde exakt samma frågeställning till den gyn jag ringde förra veckan eftersom jag egentligen skulle påbörjat ny kur idag. Men han sa att jag ska vänta på mens ytterligare en vecka efter igår, ta gravtest och sen börja med Provera om inte mensen kommit för att få en blödning.
Jag utgår från att jag inte haft ägglossning om jag inte får mens, oavsett vad testet sa och den ägglossningsblödning jag hade.Och då tänker jag köra dubbel kur enligt plan.
Lite sjukt att vi följer nästan exakt samma mönster du och jag ;)