• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • Snobbs

Hmmmmm. Svårt att säga.
    Har huvudvärk och lätt illamående men det har varit 40 grader varmt idag så det kan vara värmen.
    inga avvikande flytningar men tycker brösten varit lite väl ömma sista dagarna.
    Så jag tror det är mens men jag tänkte ta ett grav test imorrn för å se eller om jag börjar blöda som en stucken gris så vet jag att det är mens.

• Babybel
    Snobbs skrev 2012-07-07 20:38:23 följande:
    Hmmmmm. Svårt att säga.
    Har huvudvärk och lätt illamående men det har varit 40 grader varmt idag så det kan vara värmen.
    inga avvikande flytningar men tycker brösten varit lite väl ömma sista dagarna.
    Så jag tror det är mens men jag tänkte ta ett grav test imorrn för å se eller om jag börjar blöda som en stucken gris så vet jag att det är mens.
    Uppdatera här direkt imorgon ;) , man blir ju jättenyfiken ju. Som du säger är det så nedrans svårt att avgöra vilka symptom som betyder vad. Jag tror ganska mycket på känslan. Min känsla har hela tiden varit att det inte tagit sig denna månad och även om man har hoppet uppe så tror jag verkligen inte på ett plus för mig. 
  • Snobbs

Negativt test och nu forsar blodet.
    Men en cykel på 28 dagar måste ju betyda att kroppen normaliserar sig iaf, jag tänker positivt.
    Dags för nästa kur till veckan, ska försöka se om jag hittar nån gyn dom kan göra vul och blodprov då.

Har ni nått bra tips på PCOS-expert gyn i stockholms-området?

Önskar lycka till till er som väntar på plus nu!!!!!!!!!

• Aria

Snobbs tack tack....kul att du nu har en 28 dagars men cykel...hoppas du fortsätter stanna kvar i tråden så vi får följa varandras utveckling :)

I Stockholms området vet jag inte men i Uppsala så är det Göran Skarin som är PCO expert och linnekliniken ska också vara bra

händer inte så mycket här det konstiga va att jag vid VUL i fredags hade en äggblåsa på 9mm, brukar inte de vara så efter man tagit pergotime och mindre innan.

Jag har konstiga symptom och det senaste är de förbaskade svettningarna blir ju hel dyngsur under nätterna men grav testen är negativa och det kommer inget blod...

hur länge ska man vänta egentligen?
    Kommer det alltid mens efter ÄL?

• Snobbs

Vad skumt Aria, du kanske måste öka dos för att det ska hå hela vägen?
    Tror att äl alltid ger mens men att mens inte alltid föregås av äl... Men man blir snurrig av det där.
    Jag kommer inte kunna utvärdera symptom förren nästa kur då jag varit utomlands i 1 månad i 40 graders värme nu men åker hem imorrn.

• Tjotta

Innan jag flyttade till västernorrland var jag hos Dr Kulas på kungsgatan. Man kan hitta han på eniro.

• Tjotta

Hej igen!! Blir lite fundersam...... Fick en tid idag för att kolla upp om allt funkar, trodde jag skulle få göra VUL och se om äggen växer, men nej då jag fick lämna ett hormon blodprov. Tyckte det kändes lite oseriöst och nu stänger de för sommaren. Jag sa till hon som tog provet att jag har 2 enkel kurer kvar utskrivna så jag kör på med dem. Det tyckte hon lät som en bra ide´men hon fatta att jag blev besviken. Hur har era uppföljningar sett ut??

• Tjotta
    Snobbs skrev 2012-07-08 20:32:26 följande:
    Vad skumt Aria, du kanske måste öka dos för att det ska hå hela vägen?
    Tror att äl alltid ger mens men att mens inte alltid föregås av äl... Men man blir snurrig av det där.
    Jag kommer inte kunna utvärdera symptom förren nästa kur då jag varit utomlands i 1 månad i 40 graders värme nu men åker hem imorrn.
    Mens kan man få utan ÄL. Jag funkar så.
  • Babybel
    Aria skrev 2012-07-08 20:19:34 följande:
    Snobbs tack tack....kul att du nu har en 28 dagars men cykel...hoppas du fortsätter stanna kvar i tråden så vi får följa varandras utveckling :)

I Stockholms området vet jag inte men i Uppsala så är det Göran Skarin som är PCO expert och linnekliniken ska också vara bra

händer inte så mycket här det konstiga va att jag vid VUL i fredags hade en äggblåsa på 9mm, brukar inte de vara så efter man tagit pergotime och mindre innan.

Jag har konstiga symptom och det senaste är de förbaskade svettningarna blir ju hel dyngsur under nätterna men grav testen är negativa och det kommer inget blod...

hur länge ska man vänta egentligen?
    Kommer det alltid mens efter ÄL?
    Jag ställde exakt samma frågeställning till den gyn jag ringde förra veckan eftersom jag egentligen skulle påbörjat ny kur idag. Men han sa att jag ska vänta på mens ytterligare en vecka efter igår, ta gravtest och sen börja med Provera om inte mensen kommit för att få en blödning.
    Jag utgår från att jag inte haft ägglossning om jag inte får mens, oavsett vad testet sa och den ägglossningsblödning jag hade.Och då tänker jag köra dubbel kur enligt plan.

Lite sjukt att vi följer nästan exakt samma mönster du och jag ;)
Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd