• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • Aria

babybel ja jag tycker det också :) Ja men då väntar jag också en vecka till, kör provera med dig och sen påbörjar pergo igen :)

tjotta man brukar väl köra dubbel när första kuren inte gett något

• Babybel
    Tjotta skrev 2012-07-09 13:03:12 följande:
    när ska man köra dubbel kur då?? efter 1 enkel kur??
    Det beror på. Din gyn bestämmer hur ditt "schema" ska se ut utifrån dina förutsättningar. Fungerar enkelkur perfekt för att få ägglossning för dig så finns det ju ingen anledning att köra dubbel. En dubbel får du då ingen bättre ägglossning av utan bara mer biverkningar.
  • ladiebird81

Hej!
    Är ny här , men hoppar in på tråden :)

Jag har PCOS som jag vetat om i ca 5 år. Började på min första proverakur (dubbel) som jag tog i Nov 2011, plussade 9/12 , men fick MA i v.12 (Februari i år)

Sen tog jag och min man ett litet uppehåll och nu är vi igång igen.

Startade med Provera 9/6, fick mens den 22/6 och startade med Pergo 26/6.

Har fullt med känningar i "tjejmagen" men har inte fått utslag på ägglossningstestet än.
    Förra omgången fick jag ÄL 9 dagar efter sista Pergo tabletten. Är på dag 9 idag, men alltså inget än.

har läst att ÄL oftast kommer lite senare, så jag hoppas på det den här gången :) och när jag läser vissa av era inlägg så verkad det så :)

• Aria

hej och välkommen ladiebird81 :)
    jag fick min ÄL på dag 23 vilket är ganska sent så det stämmer nog ganska bra :)

tror också att man känner av ÄL precis som du säger vi alla andra gjorde det :) själv sitter jag och väntar på att antingen få mens eller positivt på gravtest :) båda lyser med sin frånvaro :)

• jagvill85
    ladiebird81 skrev 2012-07-09 14:12:03 följande:
    Hej! Är ny här , men hoppar in på tråden :) Jag har PCOS som jag vetat om i ca 5 år. Började på min första proverakur (dubbel) som jag tog i Nov 2011, plussade 9/12 , men fick MA i v.12 (Februari i år) Sen tog jag och min man ett litet uppehåll och nu är vi igång igen. Startade med Provera 9/6, fick mens den 22/6 och startade med Pergo 26/6. Har fullt med känningar i "tjejmagen" men har inte fått utslag på ägglossningstestet än. Förra omgången fick jag ÄL 9 dagar efter sista Pergo tabletten. Är på dag 9 idag, men alltså inget än. har läst att ÄL oftast kommer lite senare, så jag hoppas på det den här gången :) och när jag läser vissa av era inlägg så verkad det så :)

Hej ladybird, jag följer passivt med i denna tråd Jag bõrjade också med pergo den 25.6, dag 3-7. Var på vul cd 11 och 14 men inget hade ännu hänt. Ska på vul igen cd 19, nu på onsdag, och har sen imorse haft ont i "tjejmagen" så hoppas han ser nåt i övermorgon Det är första gången jaf tar pergo så min gyn ville följa upp noga för att veta om dosen måste õkas. Har också, tack vare denna tråd, fått upp hoppet att äl ännu kan komma! Lycka till Babybel, Aria o Tjotta ,snobbs
  • Aria

välkommen jagvill85 :) och tack för lyckönskningarna,

kul med fler som vill vara med och hjälpa varandra, :)

• Babybel

Aria: Hur går det med dina symptom? Är de fortfarande lika kraftiga? Det kändes ju verkligen som gravsymptom!
    Det enda jag känner är lite sketen mensvärk i äggstockarna ;D

Välkomna ni nya! Kul att vi är fler än vi visste, hehe!

• Aria

babybel det är fortfarande samma symptom, nyps och huggs i båda mage och bröst, illamående etc etc men inget syns på grav test och ingen mens heller.....hur länge ska man vänta?

• Babybel
    Aria skrev 2012-07-10 14:42:54 följande:
    babybel det är fortfarande samma symptom, nyps och huggs i båda mage och bröst, illamående etc etc men inget syns på grav test och ingen mens heller.....hur länge ska man vänta?
    Skumt. Jag tror dock fortfarande på att du kan vara gravid. Du och jag har varit så exakt lika i hur vi känt förutom just nu, och jag känner mig inte gravid på en fläck medan du har alla de rätta symptomen!

Svårt det där med väntan. Men jag kommer ju börja med Provera nästa måndag om mensen inte kommit. Jag har ett gynbesök inbokat då (skulle egentligen mätt äggblåsor då eftersom jag skulle börjat kur 2) och tänkte passa på att ta det besöket för att kolla hur det står till där inne innan jag börjar med blödningsframkallande medicin.

MEN, jag borde verkligen testa positivt nu om jag var gravid eftersom jag fick positivt äl-test på dag 19. Du å andra sidan har faktiskt fortfarande anledning att ha hoppet uppe.

Har du nån plan för hur du ska göra om du inte är gravid?
Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd