Babybel skrev 2012-07-29 18:42:08 följande:
Wow, det var inte igår ;) Långsemester? Jag och killen far till Grekland vecka 35, men fram till dess har jag semester helt solo i Sthlm (rätt skönt att inte ha späckat schema så)
Men hur härlig är inte du, jag hoppas att du känner rätt? :)))
Hur lång tid tar det att få svaren på dina prover? Visst hade du ätit medicin för att få ner värdena?
Vad är planen framöver? För du nån mer Pergotime innan dina värden är bättre? Sen funderade jag lite på vad dina värden innebär rent praktiskt. Är det helt kört att bli gravid eller kan det få andra konsekvenser bara om du skulle bli det?
Har du flyttat bortom sthlm eller inom? Är det inte bra härligt ändå med en flytt, vidrigt när man håller på (sist flyttade jag 70 mil) men så underbart med uppackandet. Bara att bestämma att "här är vårt porslins-skåp" osv tycker jag är supermysigt.
Oj, vad långt detta blev, är märkligt sällskapssjuk ikväll tror jag ;))))
Haha...nej, har faktiskt bara haft tre veckor. Men de har varit totalt fullspäckade å andra sidan. Inte helt fel att fly söderut heller, har ju inte varit det bästa sommarvädret precis. Vi som brukar ha tur här i Stockholm i alla fall...
Låter ju inte helt fel med en vecka i Grekland att se fram emot. Särskilt havet kommer ju vara fantastiskt då. Yes, jag är en badkruka av rang som ogärna doppar mig om det är mindre än 24 grader

.
Vi har flyttat till en större lägenhet inom stan. Känns verkligen perfekt och bra. Lite småfix att göra med den såklart, men inga akuta stora saker. Vi har ägnat senaste veckan till att måla om i två rum bl a.
Angående mina prover så tror jag att svaren kom i slutet av denna vecka, men jag glömde att kolla av med min läkare. Jag har ätit Levaxin som ska få ner TSH men tydligen är det svårt att få till rätt dos, så vi får se om det hjälpt nu. Har ätit den lägsta dosen. Om värdena är bra vet jag inte riktigt vad planen är. Eftersom allt tyder på att jag ägglossade av en kur Pergo så blir det troligen ytterligare ett försök på den vägen. Att ha högt TSH gör det inte omöjligt att bli gravid...särskilt inte när värdet är så måttligt förhöjt som hos mig...men det är inte särskilt gynnsamt, och missfallsrisken kan öka. Så det känns verkligen lika bra att fixa till detta innan plusset kommer.