Tjotta skrev 2012-07-19 16:21:49 följande:
På lördag börjar kur nr 2 (enkel). Lite trist då man hoppades att 1:a skulle funka men som alla skriver så tar det i vanliga fall 1 år ca för dem med egen ÄL så det är väl bara att bita ihop.
Även om man såklart vill bli gravid så är det ju lite kul med hela den här grejen. Detta skrev babybel i ett inlägg och jag håller ABSOLUT MED!!!!!! Men jag har märkt att några i min omgivning hånar en lite för att man går runt och hoppas?? Har det hänt er??
Min mamma var här förra veckan och jag prata lite med henne om detta och efter ett tag så fråga jag: Hur känns det när man har ÄL eftersom jag inte haft någon i hela mitt liv. Fick till svar : ÅHHHH men herregud bli inte en sån där babyhäxa nu!!!!
Jag blev oerhört ledsen för henne ploppa det ut 2 st utan problem men jag har hela tiden fått titta på när vänner får barn men aldrig jag. Sen när hon skulle ta bussen hem börja hon säga till min kille att jaaaa du hon är nog SKENGRAVID nu ska du se he he he...... Finns det folk som vart otrevliga mot er när ni pratat om det. Alltså pratat om att skaffa barn??
Men usch vilken trist kommentar av din mamma. Du har all rätt att bli sur, speciellt som du liksom inte verkar vara negativ och deppig kring det hela utan glad, spänd och nyfiken.
Jag undviker faktiskt att prata med folk om detta, lite för att jag inte vill ha frågor kring hur det går eller att folk börjar reagera om det nu blir så att det tar lång tid. Pratar egengtligen bara med killen och syrran och båda tycker nog mest som jag att det bara är roligt.
Du har ingen annan du kan prata med istället för din mamma, hehe. Hon verkar inte så pepp på att lyssna oavsett och då kanske det är bättre att hitta nån som tycker det är lika kul som du. Eller så får vi svänga ihop en stockholmsträff här i tråden ;)