• Babybel

Startade pergotime 7/6 2012...råd

Aria: har du så att du kan köra dubbeldos nästa kur? Troligen behöver du det eftersom du inte fick respons på enkeldos. Så resonerade iaf min Gyn, så för mig blir det dubbeldos nästa omgång.

Förhoppningsvis har manam fått ordning på sina värden så kör vi allihopa den 9/7 ;)

• Babybel

Jag har ont i äggstockarna, det liksom sticker och molar. Sen blir jag inte kvitt illamåendet. Har gjort ÄL-test och gravtest nu på morgonen (inte för att jag trodde de skulle ge utslag, var mest uttråkad bara. Haha). De var negativa, men jag har fan fortfarande hopp!

• Babybel

ÖÖÖÖH, jag fick en blödning idag???? Fattar inget, inte fan ska jag blöda nu under egentligen några omständigheter alls?! Det var en liten tunn ljusröd blödning. Så det stämmer ju om det är mensvärk jag har och också illamåendet kanske. Sen har jag haft vidrig huvudvärk idag och igår. Men ändå?

• Babybel
    Snobbs skrev 2012-06-16 12:55:17 följande:
    Babybel det kanske kan vara ägglossningsblödning? Testa igen ikväll?
    Va? Vad är det, kan man ha det?
  • Babybel

Haha, ni är så rara. Det är verkligen skumt detta för det var verkligen bara lite lite tunt blod. Om det nu är en ägglossningsblödning så vet jag inte om det innebär att man har ägglossning nu, redan har haft eller kommer att ha senare. Hur som helst så slog lusten ändå till rejält idag så jag och killen kastade oss över varandra ;)

• Babybel
    Aria skrev 2012-06-16 17:43:28 följande:
    babybel härligt härligt och så fortsätter ni ge efter er lust ett par dagar till, saken är den att det kan vara vilket som, jag tog själv nyss två ägglossnings stickor och på BÅDA så syntes det andra strecket, om än svagt men det syntes iallafall så jag ska ta imorgon också, på vissa människor syns det inte en spå testerna, men har du kollat livmoders sekret eller vad det heter? Det ska tydligen vara det tydligaste tecknet...

nu känner jag också molnande värk i främst vänster äggstocke så bara slappna av nu, tänk också på att hormonerna som reglerar mensen och ägglossningen är den känsligaste i hela kroppen och minsta stress kan skjuta upp en eventuell ägglossning så bara slappna av :)

nu har ni verkligen möjlighet att kräva massage från era respektive om de vägrar så marknadsför ni det som nödvändigt ont för att öka förutsättningarna :) Funkar så bra så för mig, massage morgon och kväll, även på magen och svanken varje kväll :) Killen hämtar glatt vatten och allt annat jag önskar så jag inte ska överanstränga mig nu :)
    WOW, det bådar ju jättegott!!!

Jag fattar verkligen inte det där med att känna på livmodertapp och sekret. Det har jag aldrig gjort och det känns liksom skumt, hehe! Känns det inte obehagligt? Sen har jag gjort en konisering för ett gäng år sedan och opererat bort en del av tappen så för min del kanske det inte funkar att känns där ändå!?

Äggviteliknande sekretet har jag haft flera gånger och det har verkligen kunnat vara mycket, men då har jag liksom ätit p-piller så jag har knappast ägglossat då.  
  • Babybel
    che71 skrev 2012-06-16 20:53:23 följande:
    Jag fick en blödning efter min första Pergokur i höstas, den kom efter ÄL ca 4-5 dagar så det var jätteskumt!
    Gyn ssk tyckte att det skulle räknas som mens, men jag var på VUL innan ÄL så jag vet när det skulle ha varit ÄL
    Men det kunde tydligen vara en ÄL blödning sa de sen.
    Jag väntade o sen kom en konstig mens om varade bara 1 dag, exakt 14 dagar efter ÄL.
    (den gången försökte vi inte ens pga att gyn läkaren gav sexförbud pga 3 äggblåsor!!).
    Annars har jag aldrig haft mellan eller ÄL blödning!
    Skumt hur det funkar det där. Verkar inte finnas några direkta svar eller "regler" man kan lita på ;) Det jag har haft idag kan verkligen inte kallas mens. typ max 2 kryddmått, hehe. Får väl se hur det blir imorgon. 

Hur går det för dig? Var du på VUL i torsdags också som vi 3 andra?
  • Babybel
    che71 skrev 2012-06-18 08:29:41 följande:
    ÄL stickan gav 2 starka streck imorse
    (igår var teststrecket bara svagt)
    Så det borde vara ÄL imorgon!!!!Glad

Nu ska jag inte dricka vin mer o bara max 2 koppar kaffe om dagen...för säkerhets skull.
    Hur gör ni med sånt mellan ÄL o BIM ?

usch att man ska behöva jobba när man har viktigare saker för sig hemma med sambonFlört

BIM blir 2/7 på första semesterdagen
    HÄRLIGT!!!!

Jag har slutat med snus, kaffe och cola light (drack määäängder) mest för att slippa abstinens och sånt som nygravid när det händer. När det gäller alkohol så tutar jag och kör, min gyn sa (som svar på om jag borde utesluta alkohol) att det är väl nu du ska passa på ;) Så det gör jag, hehe
  • Babybel

Hehe, visar sig att det är jag som är fatson här ;) Väger 72 kg till mina 168 cm. Har gått upp 15 kg på 3 år....oops! Var lite inne på LCHF faktiskt oxå, mest för kolhydraterna men i mitt fall skulle det nog bara vara bra att att loosa 8-10 kg. Har dock haft flera vänner som fått kraftiga depressioner efter 2-3 månader med LCHF, hjärnan behöver ju lite kolhydrater trots allt.

• Babybel
    Tjotta skrev 2012-06-19 12:56:09 följande:

Hej!!!
    Är ny i denna tråd och börjar min första pergokur på fredag. Är 34 år snart och snart gått ner 40 kg sen i sept. 2011 tack vare en gastric bypass op. Var hos gyn idag med min sambo och han sa att jag har väldigt lite pco tack vare att jag gått ner i vikt.
    Började på 108kg och snart nere på 68kg =) Jag fick veta att jag ska börja med folsyre tabletter då det är bra om man vill bli gravid och lyckas man ska man ta dem under hela graviditeten. Den 9/7 ska jag tillbaka för att lämna prover för att se om jag har nån ÄL, men då kommer mina frågor till er som har försökt ett tag:
    Finns det mer som jag bör tänka på?? Alltså i vitamin form och så?? Jag äter redan Mitt val kvinna på grund av operationen, men vad har ni för tips??
    Sen kan detta låta jätte konstigt men brukar man få äta fler kurer innan det ens är tal om ÄL?? Jag kan ingenting om det här eftersom det är första gången jag provar så sorry om det kommer knäppa frågor.
    Jag vet att man kan kolla på ÄL-stickor. Men garanterar pergo verkligen att man får en ÄL?? Jag menar hur kan en sticka visa när man ska ha ägglossning om man inte kanske inte får ägglossning??
    Ja snurrigt va?? Men jag hoppas ni förstod endå =)
    Lycka till allihopa som håller på =) Ni är verkliga kämpar!!!! =)

Kram      

Grattis till viktnedgången, måste kännas fantastiskt! 

Vi är väl inga veteraner här direkt, hehe, vi har alla nu gjort vår allra första kur, men lite kan vi nog hjälpa dig med. Jag har aldrig hört talas om att man kan ha lite eller mycket PCO faktiskt, trodde mer det var så att antingen har du det eller så har du det inte men sen kan symptomen variera från person till person.

Pergotime garanterar aldrig ägglossning, det finns de som ätit många kurer och aldrig fått ägglossning ändå. Men generellt så ökar det chansen för ägglossning rejält. Men det är samma där att det är individuellt hur man reagerar på den. 
Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd